Søtpotita Skrevet 4. mai 2006 #1 Skrevet 4. mai 2006 (endret) Er det nokon her som har blitt bitt av flått nokon gong og har opplevd ein reaksjon etterpå (borrelia)? Korleis reagerte kroppen på det? Og korleis merka du at du faktisk var blitt bitt? Endret 19. mai 2006 av Årolilja
Karro Skrevet 4. mai 2006 #2 Skrevet 4. mai 2006 Søsteren min fikk boreliainfeksjon for noen år siden. Nå husker jeg ikke helt hvordan det var, men hun ble ihvertfall lam i halve ansiktet (dette var noe som gikk over når hun fikk behandling). Det at man får lammelser er noe jeg har hørt er ganske vanlig...
mari Skrevet 5. mai 2006 #3 Skrevet 5. mai 2006 min mors bestevenninne fikk også lamelser i halve ansiktet etter å ha blitt bit av flått.
Lene A Skrevet 5. mai 2006 #4 Skrevet 5. mai 2006 symptomene på borrelia er kan vist være lik trøtthets syndrom, jeg ble i hvertfall sendt til spinalpunktuasjon(ryggmargs væske prøve) for å utelukke borrelia av neverologen som diagnostiserte meg med trøtthets syndrom. Spinalpunktuasjon var vist den eneste sikre måten å påvise borrelia på, da blodprøve ikke alltid var like pålitelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå