Gå til innhold

HJELP HASTER

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har et KJÆMPEPROBLEM

En venn av meg har skrevet en hovedoppgave på pcn og har lagret etterhvert på diskett.

Hun skulle ta med en annen diskett over til meg for å skrive ut, men da hun tok ut disketten fikk hun en feilmeldin om at hun måtte sette inn diskett igjen.

Når vi nå åpner dokumentet er det "ØDELAGT" Dvs. at 90% av teksten er firkanter:

bla bla bla bla OOOO OOO OOOOOO OOOO OOO

OOOOOOO OOOOOOO OOOO OOOOO OOO OO O

OOO OOO OOOO OOOOO OOOO OOO bla bla bla.

Dette ble bare tull.

Hva gjøre vi? Er det lagret feil?

Er litt frustrert nå ja.........

Oppgaven skal leverer i morgen.

HJEPL:::::::::::::::::::::::::::::::::

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hun ikke lagret det på sin egen maskin? En reservediskett? :o

Om dokumentet er tapt for alltid vet jeg ikke. Men jeg har plagdes så mye med lignenede selv at jeg alltid lagrer på maskinen og disketten, og har det med på to disketter når det virkelig teller....

Gjest Anonymous
Skrevet
Har hun ikke lagret det på sin egen maskin? En reservediskett?  :o  

NEIIIIIII..............

Skrevet

Har opplevd dette før ja, men har ikke funnet løsningen.

Kan ikke bidra med så mye hjelp da, men til neste gang:

Lagre alltid på disk eller på MINIMUM 2 disketter!

Disketter er ikke til å stole på i det heletatt!

Det eneste hun kan prøve, som jeg kommer på, er å prøve disketten i sin egen maskin igjen. Hvis hun får åpnet dokumentet der kan hun lagre det til disk og prøve igjen.

Har du samme program som henne? Og samme versjon?

Skrevet

Nå er'kke jeg proff på slike ting da........men - kan det være at dere har forskjellige tekstbehandlingsprogrammer???? To forskjellige versjoner kanskje?

Hva med skrift-typer?? Hun har benyttet en skrifttype som du ikke har på din maskin????

Bare et forslag fra min side!

Lykke til! :briller:

Skrevet

Har dere samme versjon av Word, Exel, Power Point eller hva nå hun enn har brukt? Hvis dere ikke har det, blir det ofte masse firkanter og surr når man prøver å vise et dokument. Hvis dette er feilen, tror jeg hun må finne noen med samme versjon av programmet hun har brukt som henne selv og skrive ut oppgaven der.

Det er for øvrig ganske sløvt å bare lagre et så viktig dokument på diskett, da...

Gjest Anonymous
Skrevet

Hun har ikke så mye peiling på data, og hun bruker det bare til å skrive på, så hun visste ikke at en burde lagre på disken + hardisk.

Vi åpnet dokumentet på hennes maskin også, og det er det samme der.

Har ikke funnet svaret enda, men fant redigeringsoppgaven som læreren har rettet, slik at hun kan skrive videre på den.

Men takk for alle svar. Det ordner seg sikkert.

Gjest Zalomine
Skrevet

Lagre alltid alt mange plasser ja. Selv lagrer jeg på diskett, på disk, samt sender på mail til meg selv. Da føler jeg meg ganske trygg.

eneste jeg kan foreslå sånn i denne kritiske situasjon må være å se om det er mulig å redde teksten ved å åpne i notepad (da blir det mange sånne rare tegn først og sist, det er formateringen, men, teksten akn av og til komme frem fra de merkeligste greier)

Ellers har jeg ingen andre råd. Håper det ordner seg.

Skrevet

Hvis dere går på "Start" og så "Dokumenter" kan det jo være at det ligger en kopi der som er brukende....??

Gjest Zalomine
Skrevet

På hennes maskin kan der muligens være en autosave ja?

Gjest Anonymous
Skrevet
På hennes maskin kan der muligens være en autosave ja?

Ja, vi fant en edit fil som er autosave, men det er det samme der. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...