Gjest Anonymous Skrevet 2. desember 2002 #1 Skrevet 2. desember 2002 Har et KJÆMPEPROBLEM En venn av meg har skrevet en hovedoppgave på pcn og har lagret etterhvert på diskett. Hun skulle ta med en annen diskett over til meg for å skrive ut, men da hun tok ut disketten fikk hun en feilmeldin om at hun måtte sette inn diskett igjen. Når vi nå åpner dokumentet er det "ØDELAGT" Dvs. at 90% av teksten er firkanter: bla bla bla bla OOOO OOO OOOOOO OOOO OOO OOOOOOO OOOOOOO OOOO OOOOO OOO OO O OOO OOO OOOO OOOOO OOOO OOO bla bla bla. Dette ble bare tull. Hva gjøre vi? Er det lagret feil? Er litt frustrert nå ja......... Oppgaven skal leverer i morgen. HJEPL:::::::::::::::::::::::::::::::::
Mrs. B Skrevet 2. desember 2002 #2 Skrevet 2. desember 2002 Hmm... kanskje filen er laget i en annen versjon enn det programmet du åpnet det i?!
Gjest Anonymous Skrevet 2. desember 2002 #3 Skrevet 2. desember 2002 Hmm... kanskje filen er laget i en annen versjon enn det programmet du åpnet det i?! Nei. Vi åpnet det hjemme hos hun som har skrevet dokumentet før vi dro til meg, og da var det også slik.
Mrs. B Skrevet 2. desember 2002 #4 Skrevet 2. desember 2002 Er det skrevet i Word? Hvilken versjon? Har dere prøvd å åpne det i f.eks Notisblokk?
Gjest Anonymous Skrevet 2. desember 2002 #5 Skrevet 2. desember 2002 Hun har ikke så mye peiling på data, og hun bruker det bare til å skrive på, så hun visste ikke at en burde lagre på disken + hardisk. Ja hun har brukt samme Word som jeg har. (Office pro 2000) Vi åpnet dokumentet på hennes maskin også, og det er det samme der. Har ikke funnet svaret enda, men fant redigeringsoppgaven som læreren har rettet, slik at hun kan skrive videre på den. Men takk for svar. Det ordner seg sikkert.
jordbær Skrevet 3. desember 2002 #6 Skrevet 3. desember 2002 Problemet er sikkert at du har feil font. Marker hele teksten og velg en vanlig font. F.eks. Arial Lykke til!
Arnie Skrevet 3. desember 2002 #7 Skrevet 3. desember 2002 Jeg sier bare èn ting: Jeg håper at dette ikke er den eneste kopien av den fila... Man skal ALDRI stole på disketter, og dersom det er viktige filer bør det lages flere kopier etterhvert - fordelt på harddisk og disketter.
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2002 #8 Skrevet 3. desember 2002 Hei, hvis jorbær sitt forslag ikke virker, så prøv å åpne teksten i notepad eller et annet enkelt program.
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2002 #9 Skrevet 3. desember 2002 Jeg sier bare èn ting: Jeg håper at dette ikke er den eneste kopien av den fila... Man skal ALDRI stole på disketter, og dersom det er viktige filer bør det lages flere kopier etterhvert - fordelt på harddisk og disketter. He he... hun hadde lagret oppgaven bare på diskett...... Men har nå gitt klar beskjed om å lagre på minst 2 plasser, deriblandt harddisk. Stakkar, hun satt opp lenge i natt for å få færdig oppgaven. Men jeg må nå få si det likevell da... Hun får takke seg selv. Jordbær: Har prøvd flere fonttyper, men det virket ikke. Takk for alle svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå