Leanne Skrevet 4. mai 2006 #1 Skrevet 4. mai 2006 Er ikke gravid enda, men har startet prøvingen på vårt andre barn... Vi ga vår første datter navn som begynte på min forbokstav, så barn nr 2 skal få navn som begynner på min manns forbokstav: S Jente navn: Sannah, Sanah eller Sanna (hvilken skrivemåte synes dere er finest) Sara Semine Sofie Susanna Synnøve Gutte navn: Sander Sebastian Simen Sondre Steffen Sveinung Andre forslag???
Nemmera Skrevet 4. mai 2006 #2 Skrevet 4. mai 2006 (endret) Jeg syns ikke du skal spørre andre om de har forslag til hva ditt barn skal het jeg... Alle har sine egne formeninger om hva som er pent eller ikke.. Har du ikke en navnebok eller noe? Evt. en side på nett der du kan se på navn på s? Se her: http://www.barnimagen.com/felles/navneguid...CFUMdMAodzFJdHg Endret 4. mai 2006 av Nemmera
Leanne Skrevet 4. mai 2006 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2006 Grunnen til at jeg spør er jo fordi jeg har sett i mange forskjellige navnebøker, men det er jo mulig noen vet om flere fine navn som jeg kanskje ikke fant der.. Det er jo vi som bestemmer oss for navn når vi evt. får et barn til, men det er jo altid gøy å høre andres meninger alikevel...
Susan Sto Helit Skrevet 4. mai 2006 #5 Skrevet 4. mai 2006 Syntes skrivemåten Sanna er finest av de tre. Det er ikke nødvendig å belemre barnet med unødige stumme bokstaver. (Ville ikke brukt navnet selv, det er for "svensk" for meg, men nå er ikke det mitt valg.)
Nemmera Skrevet 4. mai 2006 #6 Skrevet 4. mai 2006 hm.. ok. Av guttenavnene er Sebastian finest, men jentenavnene.. vel Sofie er vel det fineste, men jeg ville ikke kalt mitt barn hverken sebasitan eller sofie jeg da.... Har egentlig ikke noen fine jentenavn på s i hodet,... ikke fant jeg noen nå heller.. guttenavn.. hm...ikke der heller.. Det var merkelig.. det har jeg aldri tenkt over, men jeg finner altså ingen navn jeg personlig syns er veldig fine på s (sier ikke at alle er stygge;) ) Så da hadde vel egentlig ikke jeg noe annet å hjelpe deg med enn å si at jeg synes også at Sanna er fineste skrivemåten unnskyld hvis det er mye skrivefeil. Har nytt tastatur, og vi er ikke venner enda
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2006 #8 Skrevet 4. mai 2006 Jeg synes Sara eller Sanna er finest av de du nevner. Av guttenavn er naturligvis Ståle aller finest. SAID SAM SAMUEL SANDER SCOTT SEAN SEBASTIAN SEVERIN SIGBJØRN SIGMUND SIGURD SIGVE SIMEN SIMON SINDRE SIVERT SJUR SNORRE SONDRE STEFAN STEFFEN STEIN STEINAR STEN STEPHAN STEVEN STIAN STIG STORM STURLA STÅLE SVEIN SVEINUNG SVEN SVERRE SYED SYVER SØLVE SABRINA SAGA SAHRA SALMA SAMIRA SANDRA SANNA SANNE SARA SARAH SELIN SELINA SELINE SELMA SERINA SERINE SIGNE SIGRID SIGRUN SILJA SILJE SIMONE SINA SINE SIREN SIRI SIRIL SISSEL SIV SIW SOFIA SOFIE SOL SOLVEIG SONJA SOPHIA SOPHIE STELLA STEPHANIE STINA STINE SUNNIVA SUSAN SUSANN SUSANNA SUSANNE SUZANNE SYLVIA : SYNNE SYNNØVE
snøfnugg Skrevet 4. mai 2006 #9 Skrevet 4. mai 2006 (endret) Sanna er penest.Minner meg om datteren til en el annen kjendis som ble døpt Savannah. Ikke at det var noe galt i det. Liker Sofie også,Sara begynner og bli veldig mye brukt. Sandrine er jo pent og Simone. Guttenavn så liker jeg både Sander og Sebastian. Her hvor jeg bor er det mange Sindre og Sondre gutter. Simen også. Steffen gir meg 70 talls vibber..mye brukt navn da. Sigve er et sjeldent guttenavn på S. Ps! Storm er kjempetøft,men ikke hvis poden blir en liten supernerd. Lykke til. Endret 4. mai 2006 av snøfnugg
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2006 #10 Skrevet 4. mai 2006 Ikke Semine. De andre var fine. Ville skrevet Sanna.
Gjest Elfrida Skrevet 4. mai 2006 #11 Skrevet 4. mai 2006 Sanna er vel egentlig kort for Susanna? Jeg syns Susanna eller Susanne er nydelig, det betyr lilje eller rose og er et meget gammelt navn. Har du sett denne siden: http://www.behindthename.com/ ? En hel bråte navn og forklaringer.
Nemmera Skrevet 4. mai 2006 #13 Skrevet 4. mai 2006 (endret) jo, fin side, men de gir jo ikke alltid svar på hva navnet egentlig betyr selv om du nøster deg opp til den opprinnelige formen.. mitt navn endte opp i noe helt annet enn det det betyr i følge alle navnebøker... glem det.. de hadde skrevet to forklaringer på samme navn, var derfor;) Nå fikk jeg en fin betydning til av navnet mitt:) åh.. den likte jeg:) Endret 4. mai 2006 av Nemmera
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2006 #16 Skrevet 4. mai 2006 Av jentenavnene liker jeg alle unntatt Semine. Sara og Sofie er veldig poppis nå, hvis det betyr noe for deg. Andre jentenavn på S: Synne Silja Sunniva Serina Guttenavn: Jeg er ikke så glad i Sebastian. Synes det er litt for mye brukt for tida. Men det er min smak. Steffen er kanskje litt rampenavn?? Sander, Simen og Sondre er også veldig høyt oppe på listene over de mest brukte navnene. Men de er fine. Hva med Sivert? Vet om en liten gutt som heter det, og jeg synes det er et fantastisk guttenavn. Eller Sigurd?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 7. mai 2006 #17 Skrevet 7. mai 2006 Hei! Jeg synes Sara og Sannah var finest av de du nevnte. Hva med Sienna, eller Stian hvis det blir gutt. Nydelige navn synes jeg
Gjest gjest1 Skrevet 7. mai 2006 #20 Skrevet 7. mai 2006 Ogsaa synes jeg navnet Synne, som ble foreslaatt lenger oppe, er skjoent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå