Mettan Skrevet 2. desember 2002 #1 Skrevet 2. desember 2002 (endret) Er det noen som har "erfaring" med vesker/bager fra Louis Vuitton? Dvs. om kvaliteten holder mål, om de er verd prisen (skal mye til, men) osv.? Ønsker meg en stor "Noe" bag (den med snøring oppe), blir kjempeglad for synspunkter fra dere! Endret 28. november 2006 av Mettan
Litago Skrevet 2. desember 2002 #2 Skrevet 2. desember 2002 Jeg er litt veskefreak og har noen vesker fra LV. De er sydd med utrolig god kvalitet og læret blir bare mykere og mykere... Eeeeelsker dem!!!! Om de er verdt prisen er nok avhengig av hvor god råd du har :D , men LV har virkelig høy kvalitet! Dessuten er de fleste modellene klassiske og går ikke av moten med en gang (hvis de noen gang går av moten..) Hvis du ikke har all verdens penger til å spandere på vesker vil jeg anbefale deg å kjøpe en (eller to) klassiske vesker med høy kvalitet, f.eks. LV, og heller kjøpe billige vesker når du skal ha typiske motevesker som bare skal vare en sesong eller to. Har hørt at LV lagde den store Noe-baggen for at den skulle holde 5 flasker champagne, men jeg vet ikke om det er sant...... Ihvertfall forteller det litt om hva den kan tåle! :D :D :D Håper du tar deg råd til en LV!
Gjest Anonymous Skrevet 4. desember 2002 #3 Skrevet 4. desember 2002 hEI! jeg har en louis vuitton veske! elsker den! den passer til alt, men man må passe seg litt da, for det kan fort se litt kjerring ut. nå vet ikke jeg hvor gmmel du er da, men jeg er 16... det eneste som er negativt er at folk spør om de er ekte hele tiden... og det er den! Se på det som en investering! men du får dem vel ikke i norge?
Gjest Anonymous Skrevet 5. desember 2002 #4 Skrevet 5. desember 2002 Har en bag, en hverdagsveske og en partyveske fra Luis Vuitton. Er svært fornøyd med kvaliteten, noe som bør være bra i og med at de ikke akkurat er billige..Veskene anbefales virkelig!
Mettan Skrevet 7. januar 2003 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2003 (endret) Nå har jeg kjøpt 2 Vuitton-vesker; en stor Noe bag + en liten Pochette. Kjøpte negge på Ebay nettauksjon og er _kjempefornøyd_! :D Men, holder på at Mulberrys skinnkvalitet er bedre (eller mer robust er kanskje riktigere å si)... Har riktignok tatt meg i å lure på hvorfor det var så "viktig" for meg med Vuitton...men har ikke funnet noe godt svar ennå, ikke annet enn at jeg hadde veldig lyst på en slik veske og at jeg liker ting som ikke går av mote med det første... Takk til alle som kom med tips!! Ha en fin kveld. Endret 28. november 2006 av Mettan
Veronica Skrevet 7. januar 2003 #6 Skrevet 7. januar 2003 Nå har jeg kjøpt 2 Vuitton-vesker; en stor Noe bag + en liten Pochette. Kjøpte negge på Ebay nettauksjon og er _kjempefornøyd_! :D Skal vel noe til for at veskene var ekte, eller fikk du med en eller annen form for (ekte) garanti for dette? Selv gjorde jeg samme feil, har en stor Vuitton bag som viste seg å være "fake" (ser ikke forskjell). Tror nok du må innom en Vuitton forretning for å få ekte vare.
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2003 #7 Skrevet 8. januar 2003 90 % av de LV veskene man ser rundt omkring på gata er fake..... Syns det ødelegger hele merket. Alle har vært i Thailand og kjøpt med seg 10 vesker hjem. At noen da faktisk gidder å kjøpe ekte, når alle allikevel tror den er fake forstår jeg ikke.........
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2003 #8 Skrevet 8. januar 2003 Du ser forskjell på fake og ekte. De ekte har annerledes glidelåser og farger rundt glidelåsen!! De som har peiling ser dette...
Veronica Skrevet 8. januar 2003 #9 Skrevet 8. januar 2003 Du ser forskjell på fake og ekte. De ekte har annerledes glidelåser og farger rundt glidelåsen!! Ja dette er sant. På en fake stikker glidlåsen ofte ut, noe som ser utrolig rart ut. Men man merker det kanskje ikke før man får sammenlignet med en ekte. Er enig med en av gjestene over her, kopiene har ødelagt mye for merket (men slik er det jo med alt, burberry er et annet meget godt eksempel). Nå går fjortiser rundt med "Vuitton", og da blir raskt respekten for merket borte. (Jeg hater, virkelig hater denne kopieringen.)
Gjest Mettan (ikke innlogget) Skrevet 10. januar 2003 #10 Skrevet 10. januar 2003 Ja, veskene jeg har kjøpt er ekte. Har sammenliknet dem med andre som jeg vet er ekte og de er helt identiske. Det er riktig som Gjest skriver over at det er mye fake til salgs på Ebay + andre nettauksjoner så det er viktig å sette seg godt inn i hvordan den modellen en ønsker å kjøpe skal se ut. En kopi kan se ekte ut ved første øyekast, men hvis en vet hvordan den skal være og deretter går den nøye etter i sømmene er det ikke alltid så vanskelig å se forskjell allikevel. Det kan være som nevnt ovenfor glidelåser, farge på skinnet, plassering av mønsteret (ikke tilfeldig) osv. Men ja, når en kjøper noe en ikke har sett er selvfølgelig sjansen for å bli lurt tilstede. Men, jeg sjekket selgernes feedback nøye + mailet dem på forhånd og spurte og gravde. Det lønner seg! Når det gjelder kopier er det uaktuelt for meg (høres kanskje snobbete ut, er ikke meningen det da!). Gidder ikke kjøpe noe som gir seg ut for å være noe annet enn det egentlig er, enten det er Vuitton eller andre merker, da går jeg heller på H&M! :D
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 10. januar 2003 #11 Skrevet 10. januar 2003 Har en reisebag og en veske fra LV og er kjempefornøyde med de begge. God kvalitet og den lille luksusfølelsen :-) Er helt enig med de som mener at feks. Burberry har mistet endel av sjarmen siden alle småbarnsmødre begynte å fly rundt med billig-kopier fra H&M. Milla
fruenge Skrevet 10. januar 2003 #12 Skrevet 10. januar 2003 Vet dere noe om hvike land det lønner seg å kjøpe LV i? Vet at i Japan er de veldig dyre, mens de er billigere f.eks i Italia. Noen andre som vet noe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå