Gå til innhold

Buketten - under vielsen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_SnartFru_*
Skrevet

Noen som vet hva man gjør med buketten under vielsen, det vil si etter at man har gått opp kirkegulvet? man skal vel ikke sitte å holde den under hele seansen?

*svett i hendene*

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Mange legger den på gulvet ved siden av seg.

Gjest Gjest
Skrevet

mener det er forloveren sin oppgave å holde den

Skrevet

Dette er forloverens oppgave i kirken. Sitte og holde brudebuketten.

Gjest gjest1
Skrevet

Endel holder den selv under vielsen, men gir den til forloveren når de skal opp til presten

Skrevet

Jeg holdt min selv så nær som den tiden jeg sto foran alterringen. Da fikk min forlover buketten etter at hun hadde dandert kjolen min.

Hilsen Lille meg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var forlover i fjor, og da holdt jeg buketten når bruden sto og ble vidd, men hun holdt den selv når hun satt. (presten vinket til meg at jeg skulle sende den tilbake når de hadde satt seg igjenn. Dama hadde orden på oss.. :) )

Bruden sitter jo ytterst, og det er jo pent med buketten på fanget (i handa), og kansje er det fint å ha noe å holde på også?

Jeg har sett at bruden har lagt buketten på stolen eller gulvet når hun reiser seg, men synes det er bedre at forloveren holder i såfall.

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg holdt min selv så nær som den tiden jeg sto foran alterringen. Da fikk min forlover buketten etter at hun hadde dandert kjolen min.

Hilsen Lille meg

Me too

Skrevet

Hilsen Lille meg

Sånn gjorde jeg også.

Skrevet

Siterer de over.

Holdt buketten min selv, hadde den liggende litt på fanget også, unntatt når vi sto ved alteret. Da holdt forloveren min den.

Skrevet
Endel holder den selv under vielsen, men gir den til forloveren når de skal opp til presten

Det er vel det som er "vanlig".

Skrevet
Siterer de over.

Holdt buketten min selv, hadde den liggende litt på fanget også, unntatt når vi sto ved alteret. Da holdt forloveren min den.

Samme her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...