Tusseline Skrevet 2. desember 2002 #1 Del Skrevet 2. desember 2002 I Juni 2003 reiser sambo og jeg til USA, der vi skal tilbringe 4 uker :-) Vi reiser da fra Stavanger via Amsterdam, derreter til New York. Vi har enda ikke planlagt reiseruten, heller ikke hva vi vil oppdage og hvilke stater vi vil besøke. Vi har iallefall bestemt oss for å leie en leiebil nær flyplassen i New York, og derreter kjøre rundt på egen hånd. Noen som har vært i USA som vil komme med noen innspill? Vi har tenkt å tilbringe en stund i Florida, hva synes du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 3. desember 2002 #2 Del Skrevet 3. desember 2002 Jeg har vært i Florida i 2 uker, vi var 1 uke i Orlandoområdet og 1 uke i Miami. Orlando kan absolutt anbefales hvis dere er ute etter opplevelser. Her ligger jo alt fra Disneyworld, Sea World, Universal Studios, MGM Studios, Pleasure Island osv. Anbefaler dere å leie bil, det er den letteste måten å komme rundt på. Dere bør nesten ha en hel uke her, for det er utrolig mye å finne på. Det er utflukter til sumpområder, alligatorfarmer osv. Strendene er berømte i Florida og de vakreste finner du i Tampa/clearwater området. Mexico golfen har de beste strendene og Clearwater ligger bare 90 min fra Orlando. Miami er partystedet, men vær obs på at kriminaliteten er høy i området. Key West er muligens Floridas mest kjente øygruppe. Beregn ca fire timer fra Miami med bil. Noe som er mindre kjent er at the key er de homofiles paradis. Key West er dessverre det dyreste stedet jeg har besøkt i USA. Skal du likevel dra ut ditt anbefaler jeg kun dagsturer. Jeg vil heller anbefale å stoppe på Key Largo som er den første øya på veien ut til the Keys. John Penkamp barrier reef heter en berømt park som ligger på Key Largo. Her han du ta en båt med glassbunn ut til korallrevet og se et fantastisk dyreliv. Korallrevet er også et paradis for snorkling og dykking. Dere får sikkert en fantastisk tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mettemor Skrevet 3. desember 2002 #3 Del Skrevet 3. desember 2002 Har vært på ferie i USA flere ganger og må si at de beste stedene så langt var det franske kvarteret i New Orleans. På dagtid er det ganske så varmt og det lukter varm søppel men på kvelden yrer det av liv. Man hører jazz og blues og det finnes utrolig mange spennende mennesker, puber og restauranter. Man bør kanskje være litt "open minded" da det er mange spesielle mennesker der som transfersitter osv. Fikk en helt spesiell følelse for stedet og måtte dit igjen og igjen. Grand Canyon overveldet meg fullstendig. Det var så utrolig flott og jeg kommer til å huske det som i går hele livet. Personlig synes jeg Orlando er litt kjedelig, men det er moro å ha vært innom Disney og alt det andre. Istede for Miami ville jeg anbefale Fort Lauderdale. Key West er flott, men som hun over meg nevnte er det svinedyrt og jeg synes egentlig ikke det var værdt det. Oh, jeg misunner deg ferieplanene dine :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gummis Skrevet 3. desember 2002 #4 Del Skrevet 3. desember 2002 Jeg synes det er nydelig fra New York og opp kysten i New England. Cape Cod er bare flott. Det er så koselig å kjøre rundt og komme innom småbyene! Hvis dere bestemmer den veien ville jeg anbefale Montreal i Canada. En av mine favorittbyer! Tar ca 4 timer fra NYC Hvis dere skal ned sør rekker man langt på en dag. Vi brukte 14 timer fra New York til South Carolina (uten å kjøre over fartsgrensen). Men det er jo mye å se nedover der - Washington, Baltimore etc. Florida... har vært innom der på solferie. Var nære Miami. Mye liv der på kveldene ja! Jeg er også veldig svak for vestkysten. Kjørte med mine foreldre mellom SF og LA en sommer. Stoppet i Monterey og flere andre steder langs kysten. Og ikke minst Disneyland i LA - STORT! Min drøm er å oppleve Grand Canyon Forresten - noen venner av meg kjørte rundt her borte i sommer. De leide bo-bil. Ble ikke så mye dyrere - og da har man jo sted å bo hver natt og står fritt. Ha en utrolig fin tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siffen Skrevet 6. januar 2003 #5 Del Skrevet 6. januar 2003 Anbefaler på det varmeste Florida. Var der selv i oktober 2001 med leiebil. I Orlando ville jeg besøkt følgende parker (i prioritert rekkefølge): 1. Magic Kingdom ("Disneyworld") 2. Island of Adventure 3. Sea World 4. Universal Studios 5. Epcot Ingen er dårlige så er det sagt, men om dere må prioritere... Deretter ville jeg IKKE dratt østkysten nedover som mange gjør, men inn mot Mexicogulfen, der ville jeg oppsøkt Naples som er en perle av en liten by. Bilturen til Key West er mer enn verdt turen. Vi var der en natt og bodde helt ok på Bed and Breakfast til 60dollar for to. For meg var Lauderdale og Miami ganske hypa plasser, men det finnes koselige badebyer lengre nord, f.eks Vero Beach. Anbefaler dere også å oppsøke flere av de mange Factory Outlets. aj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå