Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2006 #1 Skrevet 4. mai 2006 Han har sikkert fortjent fengselsstraff, men jeg syns dette virker som "passiv" psykisk tortur ved å total isolere et menneske. Den psykiske belastningen må jo være enorm!
KR-øst Skrevet 4. mai 2006 #2 Skrevet 4. mai 2006 Han har sikkert fortjent fengselsstraff, men jeg syns dette virker som "passiv" psykisk tortur ved å total isolere et menneske. Den psykiske belastningen må jo være enorm! ← Tror du han bekymret seg for den psykiske belastningen som de mange titalls tusen familiemedlemmer, slekt og venner ville få og har fått, da han planla disse masse-drapene. Alle disse må også lide resten av sitt liv, men uforskyldt.
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2006 #3 Skrevet 4. mai 2006 Tror du han bekymret seg for den psykiske belastningen som de mange titalls tusen familiemedlemmer, slekt og venner ville få og har fått, da han planla disse masse-drapene. Alle disse må også lide resten av sitt liv, men uforskyldt. ← Ja, la oss ta hevn. Det er det som er den kristne veien å gå. La folk blø når de gjør noe galt, for all del: IKKE TILGI DEM!
Carrot Skrevet 4. mai 2006 #4 Skrevet 4. mai 2006 (endret) Ja, la oss ta hevn. Det er det som er den kristne veien å gå. La folk blø når de gjør noe galt, for all del: IKKE TILGI DEM! ← - makan til tåpelig kommentar...... ...................................................................... I linken beskrives hans handlinger som ; "en som "bare" har gjort seg skyldig i å ikke fortelle om noe han visste." http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=115350 - jeg er ikke sikker på om det å tie er det samme som at du medvirket til 9/11 tragedien... Vi vet ingenting om grunnen for at han tiet.. Derimot vet vi at det faktisk var flere som "advarte" usa men at myndighetene ikke tok signalene alvorlig før det var for sent...... Uansett - et fengsel av denne typen er vel ikke bedre enn døden fra individets ståsted akkurat.......... Endret 4. mai 2006 av Carrot
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2006 #5 Skrevet 4. mai 2006 Her kan du lese om det hjemmekoselige fengselet.link
talin Skrevet 4. mai 2006 #6 Skrevet 4. mai 2006 (endret) Her kan du lese om det hjemmekoselige fengselet.link ← Høres ut som at de er noe bedre en de norske hotellene. Hadde de vert noe bedre om de hadde spent mannen fast til en båre og pumpet han full av gift da? Valget for juryen stod i mellom dødsstraff og livstids fengsel. Da ender livstids fengsel opp som et mye bedre alternativ. Endret 4. mai 2006 av talin
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2006 #7 Skrevet 4. mai 2006 Sånne folk må jo isoleres! Er ikke alt som kan tilgis mener jeg......
talin Skrevet 4. mai 2006 #8 Skrevet 4. mai 2006 (endret) Sånne folk må jo isoleres! Er ikke alt som kan tilgis mener jeg...... ← Tja er da kansje en passende straff. Endret 5. mai 2006 av talin
Carrot Skrevet 5. mai 2006 #9 Skrevet 5. mai 2006 Sånne folk må jo isoleres! Er ikke alt som kan tilgis mener jeg...... ← Nei ikke tilgi..... - men man kan gå videre med livet og ikke "henge fast i" det som skjedde og nære det for alt det er verdt heller...
skrue Skrevet 5. mai 2006 #10 Skrevet 5. mai 2006 Han har sikkert fortjent fengselsstraff, men jeg syns dette virker som "passiv" psykisk tortur ved å total isolere et menneske. Den psykiske belastningen må jo være enorm! ← Visse mennesker viser det seg har ikke noe å gjøre i det fri der de lett kan komme til å forårsake skade på andre. Personlig tror jeg dette vil svi mere for vedkommende enn en dødsstraff når han nær seg de 60 og begynner å lure på hva pokker det gikk av ham. Jeg ønsker ham et langt liv.
KR-øst Skrevet 5. mai 2006 #11 Skrevet 5. mai 2006 Ja, la oss ta hevn. Det er det som er den kristne veien å gå. La folk blø når de gjør noe galt, for all del: IKKE TILGI DEM! ← Jeg undrer meg ofte på hvor mange terrorelskere og/eller terrorister som allerede har kommet hit til landet. All terror blir akseptert, bare det er gjort av arabere. De vil alltid ha en unnskyldning for sine modige dåder. Og om noen kritiserer dem, ja da er det bare å slenge om seg med de samme velkjente frasene. Jeg regner med at du tilgir min måte å uttrykke meg på.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2006 #12 Skrevet 6. mai 2006 Det er nesten morsomt at du som kristen er den mest hatefulle personen... Som den gode kristne personen du er burde vel du egentlig i større grad være en forkjemper for toleranse og repektere andre syn og meninger, være seg religion og andre vesentlige ting. Det skulle ikke forundre meg at om hvis man hadde samlet alle muslimer/arabere osv på et område, og man kunne ved hjelp av en knapp utrydde alle sammen hadde du vært den som sloss mest for å trykke på den knappen! Det er slike personer som deg (les:fundamentalister)på begge sider av bordet som er årsaken til voldsorgier som aldri slutter. Skjønner ikke hvordan du kan kombinere det som kristendommen utgir seg for å være på den ene siden, samtidig som du er intolerant person fylt med hat til andre som ikke deler ditt syn på ting som deg selv. Poenget mitt er at du ikke hakket bedre enn de du kaller for terrorister. Du er akkurat det samme, bare at du sitter ved et annet bord!
Gjest Labellamia Skrevet 6. mai 2006 #13 Skrevet 6. mai 2006 Det er nesten morsomt at du som kristen er den mest hatefulle personen... Som den gode kristne personen du er burde vel du egentlig i større grad være en forkjemper for toleranse og repektere andre syn og meninger, være seg religion og andre vesentlige ting. Det skulle ikke forundre meg at om hvis man hadde samlet alle muslimer/arabere osv på et område, og man kunne ved hjelp av en knapp utrydde alle sammen hadde du vært den som sloss mest for å trykke på den knappen! Det er slike personer som deg (les:fundamentalister)på begge sider av bordet som er årsaken til voldsorgier som aldri slutter. Skjønner ikke hvordan du kan kombinere det som kristendommen utgir seg for å være på den ene siden, samtidig som du er intolerant person fylt med hat til andre som ikke deler ditt syn på ting som deg selv. Poenget mitt er at du ikke hakket bedre enn de du kaller for terrorister. Du er akkurat det samme, bare at du sitter ved et annet bord! ← Helt ening med deg gjest, og legger inn et sitat fra den Hellige Frans av Assissis Gud, gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de ting jeg kan endre, og visdom til å se forskjellen.
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2006 #14 Skrevet 7. mai 2006 Jeg har respekt for og kan "tilgi" de som har andre meninger, oppfatninger eller religion enn meg. Men å aktivt medvirke, med vitende og vilje, å drepe 3000 mennesker, kan jeg ikke tilgi. Ja, måtte fyren få et langt liv med massevis av tid til å tenke seg om. Og måtte han aldri slippe ut og skade flere mennesker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå