Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg og samboeren min har vært sammen i 6 år. Vi bor et godt stykke unna der vi kommer fra (hvor familie og barndomsvenner bor). Jeg har alltid tenkt at vi skal flytte hjemover med tiden. Dette har vi vær enige om og snakket om flere ganger. Det er bare det at nå kommer det fram at han vil bo her mye lenger enn meg. Han ser til og med for seg å få barn her. Jeg blir kjempe skuffet over at han ikke har nevnt dette før når det har vært tema! Det dukket bare opp i en bagatellmessig krangel

Jeg får angst av å tenke på at jeg skal gå gravid i en by langt vekke fra familie og venner (har noen venner her og, men ikke mange). Hvordan blir det å gå hjemme i permisjon når jeg ikke har noen av de jeg er glad i rundt meg (utenom samboeren min da). Jeg ser for meg å oppdra barn i et hus hjemme, ikke en leilighet her...

Han sier det blir vanskelig for oss å få jobb hjemme. Jeg har aldri tenkt at det blir såå vanskelig for oss å få jobb hjemme...

Hvordan kan vi løse dette? Jeg er veldig fortvilet nå... Kanskje ikke dette kan løses! Jeg er bare så sint for at han ikke har sagt dette før...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg og samboeren min har vært sammen i 6 år. Vi bor et godt stykke unna der vi kommer fra (hvor familie og barndomsvenner bor). Jeg har alltid tenkt at vi skal flytte hjemover med tiden. Dette har vi vær enige om og snakket om flere ganger. Det er bare det at nå kommer det fram at han vil bo her mye lenger enn meg. Han ser til og med for seg å få barn her. Jeg blir kjempe skuffet over at han ikke har nevnt dette før når det har vært tema! Det dukket bare opp i en bagatellmessig krangel

Jeg får angst av å tenke på at jeg skal gå gravid i en by langt vekke fra familie og venner (har noen venner her og, men ikke mange). Hvordan blir det å gå hjemme i permisjon når jeg ikke har noen av de jeg er glad i  rundt meg (utenom samboeren min da). Jeg ser for meg å oppdra barn i et hus hjemme, ikke en leilighet her...

Han sier det blir vanskelig for oss å få jobb hjemme. Jeg har aldri tenkt at det blir såå vanskelig for oss å få jobb hjemme...

Hvordan kan vi løse dette? Jeg er veldig fortvilet nå... Kanskje ikke dette kan løses! Jeg er bare så sint for at han ikke har sagt dette før...

Hva med å faktisk undersøke jobbmaredet i hjembyen deres/din? Før dere må gjøre dere opp en mening kan det jo være greit å ha alle faktaene klare først. Kanskje blir det lettere å godta for deg, og venne deg til tanken, dersom det er usannsynlig at dere kan jobbe der. Samtidig er det kanskje lettere for ham å danne seg opp en mening om å flytte dersom han vet at det er mulig at dere kan det.

Det er desverre det eneste rådet jeg kan komme med. Jeg er enig med deg, at det er mye vanskeligere å ha barn uten en familie i nærheten å støtte seg til. Kanskje kan han også tenke litt mer over hvor mye enklere det kunne være å ha en mormor som kunne ta barnet så dere fikk mer ro og frihet innimellom? Har du skissert denne problemstillingen for ham?

Skrevet

Det høres ut som dette er et tema dere bør snakke mer om, på en skikkelig måte.

Du må få muligheten til å fortelle han hvordan du føler det ang. det å få barn der dere bor nå. Og han må få muligheten til å fortelle deg sin side av saken.

Kanskej han bare ikke har tenkt på at du ikke har hatt samme syn som han. Det er ikke sikkert dette er et like stort problem som det føles som akkurat nå når dette er ferskt. (Spesielt siden det kom fram i en krangel.)

Skrevet

Det må da være greit å få fram flere sider av en sak og kunne diskutere dette uten at man skal ta sånn på vei ?

Sett dere ned og diskuter for og imot - hvis det samboeren din sier med at det er vasnkelig for dere å få jobb der dere kommer ifra, så er det absolutt et godt poeng som er greit å være klar over FØR man flytter.

Sett dere ned og diskuter dette når gemyttene har roet seg.

Gjest Neffi
Skrevet

Har dere bodd der i 6 år nå? Og du tror det skal bli enkelt å flytte hjem igjen? :forvirret:

Hva gjør vennene dine der dere kommer ifra? Bor de også der fortsatt eller har de kanskje også flyttet på seg.

Er mannen din mer sosial enn deg? Hvor godt kommer han til å like seg tilbake til start?

Hvor langt unna bor dere fra hjembyen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...