Gå til innhold

Shabby Chic-bord med Pioner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt inspirasjon jeg..

Vi skal ha bryllupsfesten i telt ute i hagen ved vannet. Tenker meg litt uformelt og ledig "shabby chic"-aktig.

Hvite duker, muligens med en smal "dekorduk" løpede langs hele bordet. Farger??

Tenkte å ha "isskåler" med flytede pioner og noen store glassvaser med bugnende pioner.

Høye glass-lysestaker med hvite lys eller hvite kubbelys på glasskål med perlepynt

Øya vi skal feire på er full av eføy og jeg har litt lyst til å bryke det som en effekt.

Er helt på scratch.

Noen som har noen gode ideer?

Videoannonse
Annonse
Gjest lillelou
Skrevet

Siden jeg er ganske sikker på at vi ikke skal i hverandres bryllup,kan jeg "avsløre" at vi har tenkt å pynte med peoner vi også, og så skal vi ha sitroner og lime som er dyppet i eggehvite og rullet i grovkornet sukker. Det blir ganske lekkert,og gir litt tekstur til bordet. Har tatt noen bilder som jeg skal legge i bryllupsdagboka når sambo bare får knødd seg til å fikse formatet. :)

Skrevet (endret)

Nå skal ikke jeg gifte meg med det første, (men siden min kjære øver seg på å fri for tiden, så sniker jeg litt rundt her likevel jeg....) men når min tid kommer er det akkurat noe sånt jeg kunne tenke meg, denne tråden skal jeg følge med på ja!! Her er en link, sikkert ikke så mye som kan brukes direkte i bryllup der, men det kan jo være litt inspirasjon..

http://www.shabbychic.com

Søkte litt på nett om "weddings&shabby chic"og kom over dette: "Romantic Shabby Chic style – romantic floral table linens coupled with beautiful white beaded candelabras and romantic cottage style flowers and beautifully scented pastel candles" (det lå her:http://www.ued.weddingcentral.com.au/decorations.htm)

Endret av Missbumblebee
Skrevet

Hvis jeg skulle hatt bryllupet mitt i hage/ telt, ville jeg absolutt hatt noe lignende DETTE temaet :) Synes det har litt av den stilen du snakker om. Kanskje jeg tar feil. Nå husker jeg ikke hvordan Pioner ser ut, men nyperoser er også lekkert. De stakene og perlepynten var utrolig lekre. Og ja....eføy er kjempefint!! :)

Skrevet (endret)
Hvis jeg skulle hatt bryllupet mitt i hage/ telt, ville jeg absolutt hatt noe lignende DETTE temaet :) Synes det har litt av den stilen du snakker om. Kanskje jeg tar feil. Nå husker jeg ikke hvordan Pioner ser ut, men nyperoser er også lekkert. De stakene og perlepynten var utrolig lekre. Og ja....eføy er kjempefint!! :)

YES!! Det er akkurat noe sånt jeg så for meg!!

Kan jo evt legge bare noen blader av eføy litt her og der, der det ikke er blomsterdekorasjoner.

Mange fine innspill! Nå begynner ting å falle litt på plass i hodet mitt!

:danse:

Endret av Snurrepippen
Skrevet

Var akkurat denne linken eg hadde tenkt å legge ut! :) Utruleg fint! Lurer på å ha det slik sjølv eg :)

Skrevet
Trenger litt inspirasjon jeg..

Vi skal ha bryllupsfesten i telt ute i hagen ved vannet. Tenker meg litt uformelt og ledig "shabby chic"-aktig.

Hvite duker, muligens med en smal "dekorduk" løpede langs hele bordet. Farger??

Tenkte å ha "isskåler" med flytede pioner og noen store glassvaser med bugnende pioner.

Høye glass-lysestaker med hvite lys eller hvite kubbelys på glasskål med perlepynt

Øya vi skal feire på er full av eføy og jeg har litt lyst til å bryke det som en effekt.

Er helt på scratch.

Noen som har noen gode ideer?

Akkurat som vi også har tenkt å ha det! Roser og kalaer er fint det, men ønsker noe litt annerledes. Peoner er lekkert!

Tenker enten å kjøpe blondegardiner på ikea som kan draperes eller noe fin tapet som kan fungere som løper på bordene.

Gjest lillelou
Skrevet
Akkurat som vi også har tenkt å ha det! Roser og kalaer er fint det, men ønsker noe litt annerledes. Peoner er lekkert!

Tenker enten å kjøpe blondegardiner på ikea som kan draperes eller noe fin tapet som kan fungere som løper på bordene.

Blondegardiner fra IKEA! :hoppe: Takk for suuupert tips! :klem:

Skrevet
Siden jeg er ganske sikker på at vi ikke skal i hverandres bryllup,kan jeg "avsløre" at vi har tenkt å pynte med peoner vi også, og så skal vi ha sitroner og lime som er dyppet i eggehvite og rullet i grovkornet sukker. Det blir ganske lekkert,og gir litt tekstur til bordet. Har tatt noen bilder som jeg skal legge i bryllupsdagboka når sambo bare får knødd seg til å fikse formatet. :)

Det hørtes spennede ut! Fine farger og gjør nok masse ut av seg! Bra forslag! Kanskje man kan bruke epler og gjøre det samme med?

Skrevet

Drar denne opp litt jeg, i tilfelle det er noen fler med gode ideer til dette temaet.

Gjest lillelou
Skrevet
Det hørtes spennede ut! Fine farger og gjør nok masse ut av seg! Bra forslag! Kanskje man kan bruke epler og gjøre det samme med?

Helt sikkert. :)

Gjest Gjest
Skrevet
Helt sikkert.  :)

Het enig! Kom med noen gode tips!

Skrevet

Blir ikke eplene brune da??

Gjest lillelou
Skrevet

Ikke hvis skallet sitter på,vel? :klø:

Dessuten er eggehvite/sukker-påføringen noe man gjør dagen før,eller ikke senere enn to dager før før bryllupet. :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg sender denne opp igjen jeg! Legg hodene i bløt og kom med noen gode tips jenter!

Gjest Gjest_Månestråle_*
Skrevet

Vi skal også pynte i en romantisk shabby chic stil. Tenker først og fremst peoner som blomsterpynt. Jeg tenker også på å ha litt store skåler med steiner i bunn, og så flytelys og flytende peoner oppi. Vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det med bordkortene enda.

En annen ide jeg har, er å kjøpe sånne sommerfulger (Kremmerhuset) og legge utover. Viktig at stilen er romantisk shabby, men det må ikke bli helt overfylt heller.

Andre som har flere tips? Gjerne bilder :)

Skrevet

Hvis dere skal ha sånne standard hvite hagetelt kan dere pynte med eføyen inni telthjørnene, sånn at den slynger seg ned/bortover stengene. Sånne telt kan virke ganske så sterile ellers..

Skrevet

Vi gifter oss i slutten av juli. Jeg hadde også tenkt å ha peoner både i bukett og på bordene, men så sa blomsterdamen at man ikke fikk tak i peoner så sent på sommeren... Noen som har hørt noe annet? :klø:

Skrevet

Peoner blomstrer i juni ja, så det kan muligens være litt vanskelig.

Skrevet

Spurte i blomsterbutikken om det fantes pioner i august, og hun sa at det ikke var noe problem..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...