Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #1 Skrevet 3. mai 2006 Hei! Finnes det noen som kan fortelle meg hvorfor jeg ikke kan sende meldinger med microsoft office outlook? Jeg prøver å sende et bilde som er lagret på mine bilder. Da kommer det fram ei e-post-side hvor bilde-vedlegget er ført opp. Men øverst står det at denne meldingen er ikke sendt. Og det finnes heller ikke noe send-knapp på siden..... Svært takknemlig for hjelp om det var noen som skjønte hva jeg prøvde å forklare her da....
Gobi Skrevet 3. mai 2006 #2 Skrevet 3. mai 2006 Hei. Man trenger litt mer iformasjon for å kunne være til særlig hjelp. Kan du skrive : * Hva slags mailadresse har du? (Hotmail? / gmail? / firmaadresse? / online? / broadpark? De har alle forskjellige oppsett, og forskjellige max-størrelser de kan ta i mot og sende som vedlegg) * Hvor stort er bildet du prøver å sende? (i kb) Gå til Windows Utforsker og finn katalogen til der fila ligger, velg "Detaljer" under "vis" i menyen på toppen, og se på slutten av linjen som bildet ditt ligger på. * Har du sendt lignende bilder før? Samme bildet før? Sendt andre filer? Tatt i mot andre filer? Mailserverne har forskjellige "policies" på hvordan de håndterer vedlegg i mail. Noen servere slipper gjennom alt, mens noen har en viss størrelse som grense. Dvs at sender du en mail med ett vedlegg på over 5Mb, så blir den stoppet av serveren. Andre servere sender ikke videre mail med spesielle filtyper som .zip, .exe, .jpg etc. Dette er som oftest servere som står i større firmaer og offentlige instanser. Vel, gi oss litt mer info, så skal man nok få løst floken. .
Cronos Skrevet 4. mai 2006 #3 Skrevet 4. mai 2006 Det KAN hende at verktøylinjen din har forsvunnet. Gå på 'Vis' (Ved siden av Fil - Rediger - Sett Inn - etc). Der finner du 'Verktøylinjer'. Velg 'Standard'. Altså, Vis - Verktøylinjer - (huk av for) Standard (Puh - slitsomt å oversette fra engelsk)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå