Gå til innhold

Nervepirrende budrunder

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan overleve disse?? Jeg sitter og har vondt i magen hver gang vi byr- til nå har vi "mistet" 3 flotte leiligheter til mennesker med mer penger enn oss. O gremmelse!!!!

Vi skal nå by på en leilighet med dårlig bad (må pusse opp da, DYRT) til 950,000.

HÅÅÅÅÅÅÅÅÅPER vi får den!!!!! (Herregud jeg blir helt gal!!) Siklet når vi var på visning igår, den var lekker! Bortsett fra badet da...

Hater budrunder. Tortur!

*grem*

Flere som har vært med på den karusellen?

12

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vi skulle kjøpe for 3 år siden var vi med i en hel del budrunder ja.. Flere fine leiligheter som glapp ut av hendene våre.. icon_frown.gif

Etter et halv år med visninger og budrunder gav jeg nesten opp og trodde aldri vi skulle finne noe. MEN - heldigvis - gikk det bra til slutt. La inn bud på et rekkehus, en god del under takst. Var forberedt på en ny budrunde, men det kom ingen andre bud, og her bor vi nå icon_smile.gif

Så - ikke gi opp!

Håper det går deres vei! Lykke til!12

Skrevet

Jeg har kjøpt leilighet 2 ganger. Fikk tilslaget på første leilighet jeg la inn bud på begge ganger!!! Men selvsagt er det spennende....... Faktisk var det mer spennende andre gang jeg kjøpte, enn første!!!!

Nå er vi snart ferdig med oppussing for denne gang, og flytter inn i ny leilighet neste uke.

Det har blitt SÅ fint icon_smile.gif

(men nå er vi mektig lei av maling, gulvlegging og rot)

Lykke til Vinga, håper dere får leiligheten!

Skrevet

Triks nummer en: Sjekk litt rundt og finn ut hvor mye deres type leiligheter typisk går over takst. Så er dere forberedt. Det er litt dumt å gå inn i en budrunde der taksten er 950 og deres egen grense 970.... Da er dere nesten garantert å bli skuffet!

Triks 2: Ikke vent på "det store kuppet". I hvert fall ikke på denne tiden av året, når det er full fart på visningene, eller hvis dere ser etter typiske objekter der det er mange om beinet. Da fungerer rett og slett markedet "for godt", og leilighetene går for det den som er ivrigst er villig til å gi...

Triks 3 (og her vil alle være uenige med meg...): Ikke vær FOR rigide på deres egen grense. Jeg angrer fremdeles på den superleiligheten på Bislett som jeg ikke kjøpte fordi siste bud lå 10 000 over min grense. Hadde jeg lagt på 10 000 til så hadde jeg hatt den (lett å merke at de var på siste dråpen de andre også). Og 20 000 betyr INGENTING i det lange løp. I stedet ventet jeg og kjøpte en egentlig dårligere leilighet til samme pris..... En venninne hoppet av i siste runde på budrunder i 6 måneder. I samme periode steg prisene med ca. 10-15%....

Lykke til med drømmeleiligheten! icon_smile.gif12

• 14 år senere...
Skrevet

Tror alle dere har gjort store kupp. Lurer på hvilke verdier dere sitterpå i dag.

Anonymkode: 7369c...57a

Skrevet

Budrunder, særlig av heftige typer, tyder bare på at dere går i en saueflokk og byr på akkurat det alle andre byr på. Selv i Oslo går det leiligheter for under eller på prisantydning bare fordi de tilfeldigvis ikke har noe som ukens saueflokk er på jakt etter.

Anonymkode: 0be6d...9b3

Skrevet

En budrunde bør egentlig ikke være spesielt spennende.

Finn ut hva leiligheten er verdt før budrunden. Får du den til under det har du vunnet. Hvis noen betaler mer enn leiligheten er verdt har de tapt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...