Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg skal i intervju til en jobb som er et sånt 12-måneders engasjement. det kan selvfølgelig bli fast stilling etter disse 12 månedene, eller engasjementet kan bli forlenga, men det er umulig å vite det helt sikkert nå. Jobben høres knall ut, men jeg er litt skeptisk til et slikt engasjement. Hva om jeg skulle bli gravid mens jeg er i et sånt engasjement? er det max ugunstig å bli gravid mens man har en slik kontrakt? :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja - det er det jo også umulig å vite på forhånd. Du vil selvsagt ikke ha hevd på forlengelse eller fast jobb etter engasjementstiden. Det kommer helt an på arbeidsgiver innstilling og hvor fornøyd de er med din evt innsats om du får videre tilbud selv om du blir gravid. Sørgelig, men sant.

Gjest Gjest
Skrevet

Du har dessverre ikke krav på noen forlengelse av engasjementet etter at det går ut, men du kan jo ha flaks og få det forlenget.

Uansett er det jo mye bedre å ha en engasjementsjobb enn å ikke ha jobb, så hvis det er det som er alternativene dine, er det vel ikke noe vanskelig valg. Men det beste er selvsagt alltid å ha en fast jobb. Men det er blitt mye vanskeligere å få fast ansettelse i mange bransjer.

Gjest Gjesta
Skrevet

hm ja, jeg er jo klar over at jeg mest sannsynlig får forlenga hvis de er fornøyde med meg :) men jeg er redd jeg ikke får fornya selv om de er fornøyde med meg dersom jeg blir gravid liksom...

Jeg har mulighet for fast stilling her jeg bor nå, men jeg ønsker meg egentlig til en annen kant av landet. og der er dette engasjementet den eneste muligheten i skrivende stund egentlig.... jeg er veldig usikker :o

Skrevet

Dette var en vanskelig en. Jeg vet hva jeg ville svart andre, men om jeg hadde fulgt mitt eget råd...?

Vil jo påstå at det kommer litt an på sivilstanden din da. Har du mann som har inntekt til å forsørge barnet? Om du ikke skulle få forlengelse, så er det jo en del permisjon og deretter får du vel arbeidsledighetstrygd.

Du vet vel heller ikke hvor raskt du blir gravid (om du blir det), noen prøver veldig lenge før det klaffer. Vet ikke hvor mannen din i så fall bor, det er i alle fall sikkert at det er større sjanse for det dersom man befinner seg i samme by (helst i samme seng også :)).

Samtidig må du tenke på hverdagen når permisjonen har gått ut. Dersom mannen bor der du ønsker å flytte til, så hadde det kanskje vært fornuftig å befinne seg der. Barn fortjener å slippe å pendle! Når du befinner deg i riktig by (eller sted) kan du lettere knytte kontakter. Kanskje kan noen av dem føre til noe også.

Gjest Gjesta
Skrevet

hei abelille :)

Barn blir ikke aktuelt her i gården uten at jeg har etablert meg med samboer. så det vil ikke bli noe problem... men jeg vil jo ikke bli stående uten jobb liksom :o dersom jeg nå får og velger å ta dette engasjementet, må jeg da ta høyde for at vi ikke kan få en liten en så lenge jeg jobber der uten å risikere å bli arbeidsledig?

Skrevet

I blandt må man bare ta noen sjanser... Noen blir gravide på første forsøk, andre må vente i årevis... Hvis jobben frister så tar du den, du finner deg alltids noe annet hvis det skulle være sånn at du ikke får bli der videre.

Gjest Gjesta
Skrevet
I blandt må man bare ta noen sjanser... Noen blir gravide på første forsøk, andre må vente i årevis... Hvis jobben frister så tar du den, du finner deg alltids noe annet hvis det skulle være sånn at du ikke får bli der videre.

:) dette svaret likte jeg.

Skrevet

Vist er det vanskelig å få en ny jobb i blandt, men det er jo også idiotisk å ta en "Rimijobb" (ingen missforståelser takk!) bare fordi den er fast og man er usikker på om man får bli videre i "drømmejobben".

Gjest Gjesta
Skrevet
Vist er det vanskelig å få en ny jobb i blandt, men det er jo også idiotisk å ta en "Rimijobb" (ingen missforståelser takk!) bare fordi den er fast og man er usikker på om man får bli videre i "drømmejobben".

ja, og sånn som situasjonen er nå ser det ikke ut til at jeg skal slite med å få meg jobb... :)

(jobber med it-drift)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...