Gå til innhold

Brune bananer

Mokka

Anbefalte innlegg

Synes banene blir så fort brune og flekkete.. Jeg passer på at de ikke ligger i direkte sollys.. Hjelper det kanskje å legge de i kjøleskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnsdatter

Bananer skal ikke ligge i kjøleskap, da kan de bli gjennomsiktige/grå og skikkelig ekle, mister smaken også (frostskader, rett og slett).

Hold dem unna annen moden frukt og grønnsaker, f.eks epler og tomater, som avgir mye etylengass (modningsgass, får andre grønnsaker/frukt til å modnes/råtne mye raskere, og blomster til å springe ut og visne). De kan med fordel oppbevares på temperaturer rundt 12-14 grader, hvis jeg ikke husker feil.

Ikke oppbevar dem i en tett boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banaer blir brune i kjøleskapet også.....prøv å kjøpe litt grønne banaer. Da holder de gjerne lenger. Legg de mørkt og svalt, men ikke kaldt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest1

Bananer blir fortere brune i kjøleskap enn ellers, det lærte jeg på den harde måten da jeg jobbet med frukt i dagligvarebutikk. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips er å kjøpe økologiske bananer. De blir brune raskere, men holder seg like fine inni, i motsetning til sprøytede som det virker som råtner innenfra og ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...