Mokka Skrevet 3. mai 2006 #1 Del Skrevet 3. mai 2006 Synes banene blir så fort brune og flekkete.. Jeg passer på at de ikke ligger i direkte sollys.. Hjelper det kanskje å legge de i kjøleskapet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 3. mai 2006 #2 Del Skrevet 3. mai 2006 Bananer skal ikke ligge i kjøleskap, da kan de bli gjennomsiktige/grå og skikkelig ekle, mister smaken også (frostskader, rett og slett). Hold dem unna annen moden frukt og grønnsaker, f.eks epler og tomater, som avgir mye etylengass (modningsgass, får andre grønnsaker/frukt til å modnes/råtne mye raskere, og blomster til å springe ut og visne). De kan med fordel oppbevares på temperaturer rundt 12-14 grader, hvis jeg ikke husker feil. Ikke oppbevar dem i en tett boks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anetted Skrevet 3. mai 2006 #3 Del Skrevet 3. mai 2006 Banaer blir brune i kjøleskapet også.....prøv å kjøpe litt grønne banaer. Da holder de gjerne lenger. Legg de mørkt og svalt, men ikke kaldt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest1 Skrevet 3. mai 2006 #4 Del Skrevet 3. mai 2006 Bananer blir fortere brune i kjøleskap enn ellers, det lærte jeg på den harde måten da jeg jobbet med frukt i dagligvarebutikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iceglow Skrevet 3. mai 2006 #5 Del Skrevet 3. mai 2006 Et tips er å kjøpe økologiske bananer. De blir brune raskere, men holder seg like fine inni, i motsetning til sprøytede som det virker som råtner innenfra og ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå