Gå til innhold

Brudepar-aktiviteter

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ja, jeg lurte litt på det med foreldre som skal kysse også. Vi skal ihhvertfall splitte dem.

Er det vanlig å splitte foreldrene ved middagsbordet?

Hvorfor, egentlig? :klø:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Er det ikke litt rart at når noen i Norge lurer på tradisjoner så må man ty til oppslag i bibliotek eller andre fora! Tradisjon er per definisjon en del av kulturarven og bør derfor være levende, noe det helt tydelig ikke er hos oss.

Synes det var bare lit interessant å tenke over det! Øhh.....

Skrevet
Er det ikke litt rart at når noen i Norge lurer på tradisjoner så må man ty til oppslag i bibliotek eller andre fora! Tradisjon er per definisjon en del av kulturarven og bør derfor være levende, noe det helt tydelig ikke er hos oss.

Synes det var bare lit interessant å tenke over det! Øhh.....

Sier vel egentlig mest om at det ikke er så vanlig å gifte seg lenger, og at bryllup ikke er noe "alle i familien" deltar i.

Jeg skal gifte meg nå, men er først og muligens eneste av søskenbarna som gjør dette. Har kun ett vennepar som har giftet seg før, så vi har liksom ikke for mye erfaring med bryllup.

I tillegg er det jo noen år siden foreldrene mine giftet seg, og var i bryllup hos sine søsken. Og det er jo ikke alt de husker heller.

Gjest Linerla
Skrevet

Synes klirring i glass og brudeparkyssing er koselig, jeg :) Men alle er forskjellige og maa velge selv hva de vil.

Peace, man.

Skrevet
Er det vanlig å splitte foreldrene ved middagsbordet?

Hvorfor, egentlig? :klø:

Hva som er vanlig lenger vet jeg ikke noe om, men det er ihvertfall tradisjon. Grunnen er jo at bryllup er (tradisjonelt sett) en familiefest hvor de to familiene skal bli kjent med hverandre. Derfor setter man gjerne en person fra en familie med en person fra en annen familie. Når hans foreldre i tilleg er skilt, så virker det enda mer naturlig for oss (foreldrene hans kommer godt overens, så det hadde ikke vært noe problem å sette dem sammen, heller)

Skrevet

I alle bryllup jeg har vært i, har dette med "klirring" vært gjeldende.

Både jeg og mannen min synes det er en tåpelig tradisjon og da vi holdt bryllup selv tenkte vi også på hva våre foreldre ville ha synes om noe slikt.

Viseverten vår ga beskjed om at vi ikke ønsket denne tradisjonen.

En ting er sikkert: min far hadde nektet plent og da hadde jo hele greien blitt "flau" for både han og gjestene.

For ikke å snakke om at min morfars høreapparat ville gått på høygir ved disse sterke og gjentatte lydene/ ulydene..

Skrevet
Synes klirring i glass og brudeparkyssing er koselig, jeg :) Men alle er forskjellige og maa velge selv hva de vil.

Peace, man.

Enig. :Nikke:

Ikke tusen ganger, og ikke under og over og oppå og frem og tilbake, men det er jo lov å ha det litt moro også da. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...