Gå til innhold

Brudepar-aktiviteter

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Marit_*
Skrevet

Hei.

Er det noen som vet hvordan de ulike lydene og bevegelsene som gjør at brudeparet og/eller foreldrene skal gjøre ulike ting? Et eks. er å klirre på glasset da skal brudeparet opp på stolene og kysse. Vet det er flere slike aktiviteter men husker de ikke . Trenger de raskt!

Videoannonse
Annonse
Gjest Stinemora i.i
Skrevet

Banke i bordet m bestikk- brudet paret opp å kysse.. Trampe i golvet- foreldrene til brudreparet opp å kysse.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Aldri hørt om noe annet enn klirring i glass, jeg...

Gjest Gjest_lene_*
Skrevet

klirr i glass - brudeparet må opp på stolene å kysse

tramp i gulvet - brudeparet må under bordet å kysse

Gjest Gjest
Skrevet

Det er mange ulike tradisjoner på dette her litt avhengig av hvor du er fra og hva gjestene har vært med på før. Dessuten er det ganske nytt, de eldre er gjerne ikke vant til slikt.

Men noen alternativer er:

Klirre på glassene: brudeparet kysser, evt står på stolen og kysser

Trampe i gulvet: enten bare at brudeparet skal kysse (tramper samtidig som det klirres) eller at foreldreparene skal kysse eller at brudeparet skal under bordet og kysse

Klirre på stetten: foreldreparene skal opp og kysse

Et eller annet: bruden står på stolen, trekker opp kjolen og viser strømpebåndet

Brudgommen går ut av rommet: alle menn (evt alle single menn) kan kysse bruden (helst på kinnet), og motsatt når bruden går ut

Det er altså ikke alltid lett å vite hva du skal gjøre hvis du ikke kjenner tradisjonene til de du er i bryllup sammen med...

Gjest Fruktfat
Skrevet

uff, så mye tåpelige saker! ;)

Gjest Gjest
Skrevet
uff, så mye tåpelige saker!  ;)

Enig, og hva er vitsen?
Gjest Gjest_Julibrud_*
Skrevet
:ler: Det er så mange rare tradisjoner! Skjønt, dette er vel ingen norsk tradisjon... Håper ikke gjestene våre begynner med klirring og tramping, da er jeg redd vi bare vil sitte rådløse og ikke forstå noen ting. Det er LENGE siden jeg har vært i bryllup, men har vanskelig for å tro at dette er vanlig på min kant av landet. Miulig jeg tar helt feil, og får meg en overraskelse eller to :)
Skrevet

Bare tullete!

Brudeparet opp og kysse, greit nok....

Men dette med foreldrene? Skal de kysse egen partner, eller den de sitter med. (Tradisjonelt sitter jo brudens mor med brudgommens far, og brudens far med brudgommens mor....?)

Ser for meg at det blir mye styr hvis de skal forsøke å komme seg til egen partner på kryss bak brudeparets rygg, i et lokale der det er trangt nok å bevege seg rundt bordet fra før av... :ler::ler:

Skrevet
Bare tullete!

Brudeparet opp og kysse, greit nok....

Men dette med foreldrene? Skal de kysse egen partner, eller den de sitter med. (Tradisjonelt sitter jo brudens mor med brudgommens far, og brudens far med brudgommens mor....?)

Ser for meg at det blir mye styr hvis de skal forsøke å komme seg til egen partner på kryss bak brudeparets rygg, i et lokale der det er trangt nok å bevege seg rundt bordet fra før av... :ler:  :ler:

Ja, jeg lurte litt på det med foreldre som skal kysse også. Vi skal ihhvertfall splitte dem. Og bedre blir det jo ikke når foreldrene hans er skilt. :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Er dette noe en eller anner bridezilla her inne har sett i en bryllupsdokumentar fra Usa? :ler:

Gjest Gjest_Julibrud_*
Skrevet
Er dette noe en eller anner bridezilla her inne har sett i en bryllupsdokumentar fra Usa? :ler:

:) Vet ikke hvor denne tradisjonen kommer fra, men i Danmark er dette ihvertfall vanlige sprell under middagen.

Skrevet

Jeg har vært i bryllup her i Norge, hvor vi opplevde dette med at klirring på glasset fra alle gjestene, førte til at brudeparet gikk opp på stolene sine og kysset, for så å sette seg ned igjen. (Skjedde vel tre ganger i løpet av hele middagen.)

Noe mer har jeg aldri vært borti.

Tror forøvrig dette er en veldig ny "tradisjon".

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har vært i bryllup her i Norge, hvor vi opplevde dette med at klirring på glasset fra alle gjestene, førte til at brudeparet gikk opp på stolene sine og kysset, for så å sette seg ned igjen. (Skjedde vel tre ganger i løpet av hele middagen.)

Noe mer har jeg aldri vært borti.

Tror forøvrig dette er en veldig ny "tradisjon".

Skjer dette under middagen?
Gjest Gjest
Skrevet
Skjer dette under middagen?

Unnskyld - ser nå at du skrev det skjer under middagen :ler:

Tror de fleste synes det er greit å få spise i fred, men meg om det. :)

Skrevet

Under middagen vår måtte vi opp på stolene x antall ganger pga klirring på glassene. Men det var det eneste.

Skrevet
Brudgommen går ut av rommet: alle menn (evt alle single menn) kan kysse bruden (helst på kinnet), og motsatt når bruden går ut

Denne har jeg vært borti i Danmark, alle de norske gjestene satt som spørsmålstegn :ler: Danskene har også tradisjon med at man i løpet av kvelden (ikke under middagen) klipper i stykker brudgommens sokker -man får til og med kjøpt spesielle brudgoms-sokker, hvor det er tegnet opp stiplet linje å klippe etter :ler:

Skrevet

Uff, så mye dumt. Greit å kysse, men med kjole og alt kommer ihvertfall ikke jeg til å gå opp på noen stol.... Kall meg negativ, men det orker jeg altså ikke. Var i et bryllup i fjor sommer, og brudeparet var oppe på stolene ihvertfall ti ganger. Til slutt var de lei av alt, og bare satt og kysset da folk begynte å plinge i glassene.

Foreldrene hans er skilt, og pappa kommer ikke. Så hvis noen av foreldrene våre skal kysse, hvem skal de da kysse med? Det kan jo bli litt morsomt ;)

Skrevet
Unnskyld - ser nå at du skrev det skjer under middagen :ler:

Tror de fleste synes det er greit å få spise i fred, men meg om det. :)

Tja, det skjedde jo gjerne når mange var ferdig med å spise en rett, eller satt og ventet på å bli servert.

Alle fikk jo maten samtidig, og også gjestene foretrakk å spise i fred.

Tror det kan bli litt vel masete hvis dette skjer for ofte, men en tre-fire ganger skal nok til og med jeg klare, selv med kjole og underskjørt og alt. (Slepet går nok av før middagen.)

Gjest Binna
Skrevet

I de bryllupene jeg har vært har det vært klirring i glassene, og brudeparet har reist seg og kysset. Ingen under bordet og ingen på stoler..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...