Gjest januarbaby Skrevet 3. mai 2006 #1 Skrevet 3. mai 2006 Har en jente som er 3,5 måned gammel og jeg begynner å kjenne "presset" fra besteforeldre om at jeg nå må komme meg ut og at de mer enn gjerne kan passe den lille, og at hun helst skal overnatte hos dem. Jeg har vært borte fra den lille noen kvelder og en gang en hel dag/kveld, men da var hun sammen med pappen sin.Føler egentlig ikke det store behovet for å dra ut på fest enda, jeg da Når var dere borte første gang, og når var første gang den lille sov borte?
mallina Skrevet 3. mai 2006 #3 Skrevet 3. mai 2006 første gang ungen min overnatta hoss besteforeldre så var hun et 7mndr, men vi hadde barnevakt som satt på kvelden noen timer. og til hun var et år så overnattet hun bare et par ganger. hvis ikke du føler behov for det, så er du ikke nødt. babyen din er jo bare 3,5mndr og det er ikke så gammelt nei, da må de vel også gi henne flaske på natten?
la Flaca Skrevet 3. mai 2006 #4 Skrevet 3. mai 2006 Tror hun var rundt året første gangen hun overnattet. Jeg var ikke klar for det før jeg...
Gjest marthepia Skrevet 3. mai 2006 #5 Skrevet 3. mai 2006 tuppa vår lå borte for først gang på lørdagen (29.04.06). Hun er snart 9 mnd. Følte ikke det store behovet for at hun skulle ligge bort så tidlig, ville ha henne hjemme sammen med meg og pappan Men jeg feiret 20 årsdagen min på lørdag så det var derfor hun lå borte. Besteforeldrene maste og maste og sa at det var bedre at hun ligger borte nå enn senere. Det kan bli verre om dere venter sa svigermor. Mas, mas... Om det var sant det hun sa vet jeg ikke.. Jeg var veldig nervøs for hvordan det kom til å gå, men det gikk veldig fint.
Veronal Skrevet 3. mai 2006 #6 Skrevet 3. mai 2006 (endret) *poff* Endret 28. november 2006 av Veronal
Klips Skrevet 3. mai 2006 #7 Skrevet 3. mai 2006 (endret) Førstemann var vel 8 mnd da hun lå borte om natten første gang. Andremann er seks mnd og ikke nattavvent ennå, så han vil jeg jo ikke sende bort. Begynte vel å stikke ut en time eller to etter en seks ukers tid, men frem til den første natten borte hadde jeg vel aldri vært lenger borte enn tre-fire timer av gangen. Er vel ikke noe å mase med hvis man ikke er interessert i det selv? Det gikk i hvert fall helt fint selv om vi ventet i 8 mnd. Og selv etter 8 mnd. var vel ikke dette noe som skjedde spesielt ofte. Endret 3. mai 2006 av Klips
Siam Skrevet 3. mai 2006 #8 Skrevet 3. mai 2006 VI har enda ikke vært borte fra han en natt, og han er 9 måneder nå. Men i midten av juni skal vi i et bryllup, og da skal han sove hos morfar. Jeg gruer meg litt, men tror nok at det går bra.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #9 Skrevet 3. mai 2006 Førstemann var 6 mnd da han lå over hos besteforeldrene en hel helg for første gang, mens andremann var noe over 3 mnd. Før dette var det mer vanlig at besteforeldrene kom hjem til oss for å passe småtten(e) enn at barnet/barna var hos dem. Første gangen vi hadde behov for barnevakt, var vel da gutten var noe over 2 mnd. Grunnen til at de etterhvert begynte å ligge litt borte var flerdelt. Først og fremst fordi vi (foreldrene) hadde utviklet en mangelsykdom.... .. Eneste måten å få kurert denne på var å få sove en hel natt, og kanskje noen timer på dagen også.. Men også fordi besteforeldrene hadde lyst til å kose/skjemme bort barnebarna litt. De følte at de fikk en litt annen kontakt med barna uten oss tilstede. Det gikk kjempebra, og de har absolutt ikke tatt noen skade av det.
jeg og ;) Skrevet 3. mai 2006 #10 Skrevet 3. mai 2006 Min er 9mnd nå og enten har jeg vært borte 1 natt eller mannen min. Men ikke hatt barnevakt mer enn 3 timer i strekk 1 gang. Ikke klar for å overlate han til hverken besteforeldre eller andre over natten. Det er jo min sak. Lar meg iallefall ikke presse av mas fra andre da gjør jeg bare tvertimot fordi jeg bestemmer dette selv mener nå jeg.
Gjest Gjest1 Skrevet 3. mai 2006 #11 Skrevet 3. mai 2006 Skjønner ikke hvorfor du skal la besteforeldre velge slikt for deg. Du kan ha barnevakt når du føler at du og barnet er klar for det, og det må du få bestemme selv.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #12 Skrevet 3. mai 2006 Jenta mi var ca 4mnd, og da var hun hos pappaen sin.
LilleMy Skrevet 3. mai 2006 #13 Skrevet 3. mai 2006 5,5 uker. Vi skulle i et bryllup 20 mil unna, med overnatting. Vesla var hos mormor og morfar, og det gikk kjempefint. Hun er barn nummer to for meg, jeg var ikke fullt så tøff med førstemann.
Gjest gjest1 Skrevet 3. mai 2006 #14 Skrevet 3. mai 2006 Jeg tenker å gjøre det tidlig - så ungen blir vant til å sove borte hos andre. Så slipper man kanskje et helvete uten sidestykke når ungen er tre og skal sove borte for første gang. Min ene tante har gjort det slik. datteren hennes er nå fire år og kan sove hvorsomhelst
Nasseline Skrevet 4. mai 2006 #15 Skrevet 4. mai 2006 Min gutt er nå 8,5 mnd og har ikke sovet borte enda. Jeg har vært borte fra ham 2 netter på rad da han var 5 mnd.
Sofia Skrevet 4. mai 2006 #16 Skrevet 4. mai 2006 Jeg tenker å gjøre det tidlig - så ungen blir vant til å sove borte hos andre. Så slipper man kanskje et helvete uten sidestykke når ungen er tre og skal sove borte for første gang. Min ene tante har gjort det slik. datteren hennes er nå fire år og kan sove hvorsomhelst ← Jeg er enig at det er greitt å ha unger som klarer å sovne "overalt".. hos venner eller familiemedlemmer, på hytter og på hotellrom, i campingvogn, i telt... ja nær hvor som helst...... Det gjør mine to og det er veldig greitt når vi er en del på reiser rundt omkring.. MEN.. jeg ventet lenge jeg... før jeg lot de sove borte, jeg tror tryggheten som de får hjemme hos sin mamma og pappa det første leveåret er vel så viktig som å begynne å lære ungene å sove borte... Trygghet er det viktigste for barnet når det skal sove, uansett alder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå