Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #1 Skrevet 3. mai 2006 Jeg har farget håret mørkebrunt (nesten sort) i flere år. Nå er jeg dritt lei! Har lyst på helt lyst hår. Vil ikke ha striper. Jeg har litt sånn 50-talls hårsveis, så jeg vil ikke ha noen mellomting. Vil enten ha sort (som jeg er lei av) eller helt lyst hår. Er det mulig å få gjort dette hos frisør? Jeg gjør det IKKE selv hvertfall Er villig til å klippe meg maks 10cm hvis det blir slitt! Noen som har gjort dette eller som er frisører og som kan svare på om det er mulig å gjøre det? Blir glad for svar!
Little sister Skrevet 3. mai 2006 #3 Skrevet 3. mai 2006 Jeg tenkte på Michael Jackson når jeg så overskriften Det blir nok mange blekerunder på deg i allefall, vil anbefale deg og gjøre dette hos frisør. (Husk å få hårkur!) Jeg har gjort det, og håret ble som stålull.. Men etter noen år med gode produkter (Kerastase er den abslolutte favoritten) og mye stussing så ble håret bra igjen. Nå er det tilogmed blitt langt og fint
Catzy Skrevet 3. mai 2006 #4 Skrevet 3. mai 2006 Tror jeg ville gått innom flere frisørsalonger for å gjøre dette. Mye er mulig, men det er greit å vite hvilke forventninger man kan ha, og hva det vil koste. Catzy
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2006 #5 Skrevet 4. mai 2006 Takk for svar! Får vurdere hva jeg gjør. Trives vel egentlig godt mørk i håret også.
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2006 #6 Skrevet 4. mai 2006 Det som mest sansynlig kommer til å skje er at håret ditt blir gullrotfarget eller gult! Det er endel røde pigmenter i det meste av mørk hårfarge, og spesielt dersom du har gjort dette hjeme, så kan det være skikkelig vriet å få helt ut. Så jeg tviler sterkt på at du får det hvitt, noe som egentlig er vannsklig selv for ufarget hår (men mulig er da det med nok blekemidler) Ikke er det sundt heller å bleke det så mange ganger etterhverandre, du kan risikere at hårbunnen din får litt fnatt og det gjør vondt!!!
Gjest gjest1 Skrevet 4. mai 2006 #7 Skrevet 4. mai 2006 Jeg brukte 3 bleikemiddel for å få mitt sorte hår (rakk ned til ræva på den tida snufs) helt hvitt. Ikke noen røde rester igjen. Bare brunfargen jeg brukte etterpå er litt rødlig og det synes kun på bilder :-/
Anna O Skrevet 5. mai 2006 #8 Skrevet 5. mai 2006 Jeg farget håret mitt mørk-rødbrunt for noen år siden, og da jeg ble lei av dette, tok jeg en avfarging. Kjøpe det på Vita eller tilsvarende (tror det bare het avfarging). Det skulle trekke ut alt pigment i håret. Noe som altså gjorde det nesten hvitt. Det må sies at mitt da rødbrune hår ikke var veldig mørkt, siden noe farge hadde gått ut. Uansett, så farget jeg da håret til min naturlige mellom/mørkeblonde farge etter avfargingen. Dette gikk helt fint med mitt hår, og etter alt avfargingsstyret, så håret mitt ut som det gjorde før den opprinnelige fargingen. Vet imidlertid ikke om dette er å anbefale generelt. Sliter sikkert på håret. Jeg har ganske tjukt hår, så jeg merket ikke noe spesielt, men sikkert ikke så lurt om man har tynt hår. Ville nok vurdert å gjøre det hos frisør.
Jasmin Skrevet 5. mai 2006 #9 Skrevet 5. mai 2006 Mitt hår ble nokså gul-lig når jeg bleket det fra mørkt, hos frisør... Ikke særlig pent...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå