The-Man Skrevet 3. mai 2006 #1 Skrevet 3. mai 2006 (endret) Det finnes utallige tråder om brasiliansk voksing her på Kvinneguiden og dette er ikke enda en... Det jeg tenkte her er at vi kan dele erfaringer med hverandre: - hvordan en blir etter voksing (rød etc, blødende sår?) - hvor lang tid det tar før rødhet går over - hvilke produkter som er gode å bruke rett etterpå - hvor lenge en bør vente med å dusje - hvor fort en kan trene etter å ha fått utført behandlingen - etc. For å starte tråden kommer jeg med min erfaring/historie først og håper alle dere der ute (både kvinner og menn) som har gått gjennom denne behandlingen følger etter... Min historie: Jeg har til nå vært på brasiliansk voksing tre ganger tidligere og i dag ble den 4. Jeg er en ung herremann i 20-årene og forsto ikke midt i behandlingen i dag hvorfor jeg gjennomgår denne behandlingen for å bli hårfri (en liten stripe oppover mot boxer kanten, men fortsatt hår på magen). De to første gangene var forsåvidt OK, jeg hadde ikke så mye hår og behandlingen gikk ganske kjapt. Tredje gangen var helt forferdelig og jeg dro fra stedet (et nytt sted jeg prøvde som jeg aldri drar tilbake til) med voks både her og der. I dag dro jeg tilbake til det stedet jeg har vært før og beklageligvis var hun jeg tidligere har gått til syk. Dette førte til at ei annen vokset meg og det var forsåvidt greit, men ganske så smertefullt - jeg hadde jo en god del hår så det kan vel forklare det meste og det tok lang tid. Ikke følte jeg meg like komfortabel med henne som vokset meg denne gangen heller - hun jeg vokset meg på denne salongen første gang var noe helt annet. Vi holdt en kjempegod tone og hun virket flink - selvom det den gang var første gangen hun vokset menn.. Hun som vokset i dag tok tingene nøye, men en god del ganger gjorde det vondt når hun dro av voksen. Dette førte til flere blåmerker og dette sa hun at var veldig vanlig. Trodde dette skulle være alt annet enn vanlig, hva mener dere? Ellers har jeg på pungen vært ganske sensitiv og flasset noe der. Dette mente hun også var vanlig og også ikke helt uvanlig at en dro med noe hud. Hvis en kan se at huden er slik "blank" når pungen er vokset har en trukket med noe hud. Dette kan vel ikke være vanlig rutine (hvis jeg kan si det slik), hvordan har dere andre opplevd det? Jeg mener; en må da kunne vokse uten å ta vekk hud? Ellers er jeg nå rød som en ribbet høne. Jeg fikk noe olje på meg før jeg tok på meg og betalte. Ikke hadde hun noen spesielle tips til kremer som jeg kunne bruke på huden for å unngå rødhet - det er bare slik som er og vil forhåpentligvis gå bort ordla hun seg. Kan dette være riktig? Hva slags krem vil dere anbefale for å hindre rødhet? For å unngå inngrodde hår har jeg en brun flaske med noe spritluktende greier fra hudpleiesalong - dette hjalp forsåvidt sist og fikk ikke inngrodde hår så får nok forsøke det igjen.. Setter pris på alle som bidrar og gjør dette til den o'store brasiliasnk referanse og erfaringstråden - hadde også vært topp med guttebidrag selvom en er på Kvinneguiden og håper dere jenter aksepterer det! Og; endelig er jeg medlem så nå strømmer innleggene på kun fra mitt brukernavn! Endret 3. mai 2006 av The-Man
Mint Skrevet 3. mai 2006 #2 Skrevet 3. mai 2006 God ide med en slik tråd Jeg sendte deg svar på PM uten å ha lest denne tråden, og hadde glemt at du jo har fått utført behandlingen noen ganger. Det er nok sannsynlig da at din første behandlerinne visste litt mer om hva hun gjorde. Det er ikke meningen at behandlingen skal oppleves verre for hver gang - men heller det motsatte. Jeg ville ha holdt meg til hun du var komfortabel med og gjort avtale med HENNE, ikke bare bli satt opp på en tilfeldig time i salongen. Er hun syk, så be om å få beskjed. Jeg regner med at de vil ha forsåelse for dette. Hos frisører er dette ganske vanlig forresten
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #4 Skrevet 3. mai 2006 En salve/krem du kjøper på appoteket som heter Brulidin gjør underverker for min hud etter voksing og/eller barbering. Smører den på rett etter voksing og påfølgende kveld og huden er omtrent fri for irritasjon. Jeg har imidlertid et stort problem med inngrodde hår. Hvis du vet noe som hjelper mot dette setter jeg stor pris på om du kan dele hva det heter og hvor det kan kjøpes samt hvordan det brukes!
The-Man Skrevet 3. mai 2006 Forfatter #5 Skrevet 3. mai 2006 Utrolig hyggelig at vi allerede nå kan dele erfaringer De to første gangene jeg vokset meg benyttet jeg noe kalt Velona Folisan - dette er en flytende spritluktende væske i en brun flaske Velona Folisan på tysk Ebay Linken er kun for å illustrere hvordan flasken ser ut og ev. litt tysk tekst som forklarer om denne Når jeg dusjer har jeg pleid å bruke en salt-aktig-olje-peeling fra Vita på området. Etter da å ha klappe tørket huden tar jeg denne sprit-væsken på en bomulls-pad eller kun på fingrene og gnir/klapper på området for så å blåse litt/ta et blad og vifte litt med for å tørke.. Så langt har jeg ikke hatt store problemer med inngrodde hår - vil si så og si ingen. Ellers har jeg også Brulidine og burde kanskje finne denne frem igjen. Men denne brukte jeg tidligere når jeg hadde barbert meg og føler at den ikke ga meg så mye... Skulle noen sitte på strålende fuktighetskremer/kremer som er suverene å bruke i det intime område for å hindre at en blir tørr eller andre produkter/løsninger som er topp så sleng de inn her i tråden Snart er vi alle finere og har mer silkemyk hud enn de mest re-tusjerte filmstjerner!
Mint Skrevet 3. mai 2006 #6 Skrevet 3. mai 2006 For å hindre inngrodde hår bruk peelingprodukter som inneholder salicylsyre/fruktsyrer: Folisan (Depileve eller Velona som The-Man nevner over her), Zirh Fix, ACO salicylsyre eller lignende. MD Formulations har også et fruktsyre-preparat som visstnok er veldig god. For å hindre at huden tørker ut etter peeling-behandling bør man bruke noe som irriterer huden minst mulig, og jeg har erfart at jojobaolje er fabelaktig til dette.
Catzy Skrevet 5. mai 2006 #7 Skrevet 5. mai 2006 3 ting som funker mot inngrodde hår: - peeling - egen krem jeg kjøpte i salongen, som skal redusere rødhet og hårvekst - øyenbrynspinsett og tålmodighet på de hårene som ikke VIL ut. Og ja, jeg føler meg skikkelig dust når jeg prøver å utrydde de gjenstridige hårene, men da blir det ikke så ille i lengden. Etter å ha brukt kortison en stund har jeg droppet tanken på Brazilian waxing. Gjorde det før jeg begynte på kortison, og det ble mindre vondt, og ikke altfor ille. Det greieste er å time det litt. Jeg er nemlig ikke særlig lysten på berøring samme kveld som jeg har gjort det, greiere å prøve å få det til når det er et par dager til jeg ser mannen min. Etter å ha tatt kortison, ble huden mye mer følsom, og jeg fikk små sår. Ikke bra. Så inntil videre blir det barbering. Jeg synes det er greit med bomullstruser og enten løse bukser eller skjørt den dagen jeg skal vokse, og gjerne dagen etter også. Dusjing tror jeg ikek er noe problem, men ville nok ikke trent før dagen etterpå. (Stoff gnisser mer under trening, synes jeg.) Catzy
The-Man Skrevet 5. mai 2006 Forfatter #8 Skrevet 5. mai 2006 Topp med svar Catzy og at tråden nå blir større og større.... og mer erfaring kommer til den; Men noen spørsmål til deg; - Når du skriver peeling hjelper - hva henviser du til da? Type peeling (olje med korn i - eksempelvis L'Oreal Exfotonic) eller mener du da produkter med salicyl syre? Og hvordan og når har du gjort dette? Noen spesielle merker du har brukt? Og det produktet som skulle hindre rødhet - hva heter dette? Har du merket og hvor mye kostet det? Topp med svar og strålende helg!
Catzy Skrevet 10. mai 2006 #9 Skrevet 10. mai 2006 Har brukt vanlig skrubbekrem for kroppen. Har en fra Nivea med ekstra blå vitaminperler, kjøpes på Vita / H&M / bedre dagligvarebutikker. Aner ikke om disse hjelper. Poenger er bare å bruke noe som skrubber bort døde hudceller og andre ting som kan stoppe igjen porene. En skrubbevott holder muligens, og da slipper man korn som sitter igjen på unevnelige steder hvis man ikke skyller godt nok. Bruker skrubbekrem der jeg har enten vokset eller barbert, spesielt 3-4 ganger første uka etter voksing. Den kremen jeg nevnte, erav merket Mary Chorh, heter Dépil Soin / Anti-Hair Regrowth. Skal brukes der det er vokset, spesielt den første uka. Catzy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå