Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #1 Skrevet 3. mai 2006 Noen som vet om tørka frukt fra "nøttefabrikken" er tilsatt sukker, evnt andre ting, eller om det er 100% naturlig og dermed like sunt som vanlig frukt? Har kjøpt i løs vekt, og der står det ikke innholdsfortegnelse.
Gjest 1111 Skrevet 3. mai 2006 #2 Skrevet 3. mai 2006 Jeg vet ikke, og ikke finner jeg noe på hjemmesiden deres om det heller. Men mest sannsynligvis så har de vel tilsatt litt sukker; mange har et lite sukkerlag utenpå frukten.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #3 Skrevet 3. mai 2006 synes å huske at det er tilsatt sukker i den go'nuts blandingen som det er frukt i.så da er det sikkert det der også.
Gjest splæsj Skrevet 3. mai 2006 #4 Skrevet 3. mai 2006 Jeg går ut i fra st du ikke har sjekket hjemmesidene til nøttefabrikken, siden du spør. Om bananchipsen: "Det er bananer skåret i tynne skiver, stekt i kokosolje, og dyppet i en blanding av honning og sukker og naturlig smakstilsetning". Om mangoen står det: "Mangoen behandles med en blanding av konserveringsmiddel og naturlig fruktjuice, og til slutt med finmalt rørsukker". Om aprikosene står det: "Aprikosene er laget av soltørkede Malatya aprikoser". Hentet fra http://www.nottefabrikken.no/
Grooo Skrevet 3. mai 2006 #5 Skrevet 3. mai 2006 På min "Coco Loco" står det: Ingredienser: Kokos, rosiner, ananas, papaya, mango, sukker, druesukker, gelantin, salt, vegetablisk olje, konserveringsmiddel (E220). Pr. 100g er det1447Kj(346 kcal) og 4,5 g fett.
Gjest 1111 Skrevet 3. mai 2006 #6 Skrevet 3. mai 2006 Jeg går ut i fra st du ikke har sjekket hjemmesidene til nøttefabrikken, siden du spør. Om bananchipsen: "Det er bananer skåret i tynne skiver, stekt i kokosolje, og dyppet i en blanding av honning og sukker og naturlig smakstilsetning". Om mangoen står det: "Mangoen behandles med en blanding av konserveringsmiddel og naturlig fruktjuice, og til slutt med finmalt rørsukker". Om aprikosene står det: "Aprikosene er laget av soltørkede Malatya aprikoser". Hentet fra http://www.nottefabrikken.no/ ← Men det er jo uansett ikke den samme frukten som den i løsvekt.
Gjest 1111 Skrevet 3. mai 2006 #8 Skrevet 3. mai 2006 Ananas, papaya og mango ++, det er det jeg husker i vert fall. Det er jo uansett snakk om små biter av frukt med et sukkerlag rundt
Gjest splæsj Skrevet 3. mai 2006 #9 Skrevet 3. mai 2006 Ok. Vil tippe at det er sukker i, ja. På hjemmesiden står det hvordan man kommer i kontakt med nøttefabrikken. Trådstarter kan jo sende dem en mail.
mito Skrevet 5. mai 2006 #10 Skrevet 5. mai 2006 Det er neppe tilsatt sukker, men tørket frukt er likefullt 70-80% sukker. Det er sunnere i den forstand at gir deg litt vitaminer og antioksidanter, men energimessig merker ikke kroppen din forskjell.
Gjest 1111 Skrevet 5. mai 2006 #11 Skrevet 5. mai 2006 Det er neppe tilsatt sukker, men tørket frukt er likefullt 70-80% sukker. Det er sunnere i den forstand at gir deg litt vitaminer og antioksidanter, men energimessig merker ikke kroppen din forskjell. ← Det verste er at noe tørket frukt er tilsatt sukker og..
Belit Skrevet 6. mai 2006 #12 Skrevet 6. mai 2006 Aprikoser, svisker og rosiner er ikke tilsatt sukker, og har bra innhold av vitaminer, mineraler, fiber og antioksidanter. For ikke å snakke om hvor mye billigere det er enn produkter fra Nøttefabrikken! Det er riktig at tørket frukt inneholder naturlig sukker og derfor kalorier, men som substitutt for vanlig godteri er det likevel et kjempebra alternativ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå