Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #1 Skrevet 3. mai 2006 Har vært i sverige og kjøpt masse grytekjøtt. (kjempegodt og mørt i biter) Det passer perfekt til hjemmelaget lapskaus. Meeen har så lyst til å prøve å lage en form for god gammeldags "gryterett" med grytekjøtt og ikke kjøttdeig (sånn fra pose gryterett) Er det noen som her en skikkelig god fra bunnen av gryterett oppskrift å dele med meg?
Arkana Skrevet 3. mai 2006 #2 Skrevet 3. mai 2006 Brun kjøttet og ha i hele småløk eller hakket vanlig løk, champignon og bacon som brunes godt. Dryss over litt mel og hell på rødvin og buljong. La alt koke mørt, smak til med salt og pepper og server med hjemmelaget potetmos. Brun kjøtt, løk og hvitløk. Ha i selleristang, paprika og gulrot i biter, samt frosne erter. Ha over hermetiske tomater, litt tomatpuré, laurbærblad, timian, oregano, rødvin og kraft. La koke mørt. Ha gjerne i litt fløte mot slutten. Istedet for rødvin, fløte og hermetiske tomater kan du ha i et beger kremost. Lag chili con carne med grytekjøtt istedet for kjøttdeig.
skrue Skrevet 3. mai 2006 #3 Skrevet 3. mai 2006 Lag chili con carne med grytekjøtt istedet for kjøttdeig. Slik som f.eks. denne. http://www.nrk.no/mat/5318429.html Har laget denne med oksebog og det skal jeg gjøre det flere ganger. Det blir en rimelig stor gryte med halv oppskrift. Jeg bruker vanligvis chilibønner og har i litt paprika mot slutten.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 3. mai 2006 #4 Skrevet 3. mai 2006 Mmm her var det mye godt Tusen takk for masse fine tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå