Gå til innhold

Usynlig gjerde

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...tot=1338&page=8

Hva synes dere om dette?

Jeg synes det høres forferdelig ut... Ok, flott at hunden får bruke hele hagen, men vil den ikke bli redd og stå og stresse på andre siden av denne ledningen??

Hva hvis hunden springer alt den orker for å komme igjennom?

Dette er det lagt inn en sikring mot ved at halsbåndet registrer dette og avgir høy stimuli slik at dette unngås.

Hva vil det si? :o hvordan føles egentlig dette for en hund?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Poppis blandt unge gutter å teste ut sånne strømhalsbånd ser det ut som, her er enda en.

En ting er sikkert, jeg hadde aldri gjort noe sånt mot hunden min!

Gjest Gjesta
Skrevet

:tristbla:

Huff a meg. dyremishandling kaller jeg sånt.

Gjest Gjest
Skrevet

Hva med når strømmen går og andre hunder kommer inn og din stikker av, eller om hunden trosser strømmen og går utenfor gjerdet, og kommer ikke inn igjen... Den som fant opp det der må være rimelig tett i pappen.

Gjest Gjest
Skrevet

Poppis blandt unge gutter å teste ut sånne strømhalsbånd ser det ut som, her er enda en.

En ting er sikkert, jeg hadde aldri gjort noe sånt mot hunden min!

Bra sammenligning. Du putter ikke noe sånt på en hund, dersom ikke engang et menneske takler å ta det på seg, pluss at mennesket vrir seg rundt i smerte!

Skrevet

Kan ikke se at et sånt gjerde er noe særlig for hunden. Får man ikke lett en nervøs hund av sånt? Og... er man helt sikker på at hunden faktisk kobler smerten med rett stimuli? Uff klønete sagt, men jeg håper dere skjønner hva jeg mener.

• 3 uker senere...
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg lurer på om de på de 2 filmene det er linket til her har skrudd på styrken på full guffe på halsbåndet?

Jeg skal flytte inn i et hus nå med usynlig gjerde og en hund som går løs på hele tomta. Jeg kan velge å sette på min hund et slikt halsbånd, og ha henne i hagen også, men jeg er veldig skeptisk merker jeg.. :( allikevel vil jeg jo at hun skal få være ute på tomta og leke med nabohunden... Han så ikke ut til å ha tatt noe som helst skade av det i hvert fall da. han visste godt hvor grensa gikk, og koste seg i hagen innenfor grensa...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...