Gå til innhold

Faste rumper og lår...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har litt "flappy" lår og rumpe. Det dingler og disser litt liksom, hva slags måte er den beste måten å få bort dette på? Hva slags treningsmåte? Hva skriver man forresten i en treningsdagbok?

Videoannonse
Annonse
Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Spinning er supert for å forbrenne fett. Vil du ha mer sprett, så kan du ta noen øvelser med vekter der du bruker rompe/lår. Gjerne med litt tyngde.

Skrevet

Jeg fant masse fine øvelser for rumpa på en eller annen nettside. Husker ikke hvor :roll: men hvis du vil ha dem kan du jo ta kontakt så kan jeg sende de til deg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Den beste måten å stramme opp et område på er å trene musklene i det samme området. Med mer utviklede muskler vil rumpa og lårene bli fastere. Den beste effekten får du ved å ta øvelser for rumpe-og lårmuskler med belastning. Bruk gjerne en del belastning og få repetisjoner. Lett belastning og høyrepetisjonsøvelser har så og si ingen effekt. Det vil stramme opp på ganske kort tid! Avhengig av alder og fysisk form selvsagt, men allerede etter 1 mnd. burde du merke forskjell. Men det viktig at du tar ordentlig i! Det er passe med en økt på ca. 3/4 t. - 1 t., gjerne 3-4 ganger i uka. Men alle monner drar. Ønsker du å forbrenne fett er spinning, stepping, løping og rask gange fine aktiviteter. Men du vil ikke bli særlig strammere av slike aktiviteter alene. Ta kontakt med et treningssenter, der vil du få veiledning i bruk av apparater og øvelser for de ønskede muskler.

Jeg bruker selv treningsdagbok. Der skriver jeg ned når og hvordan jeg trener. Noterer også ned hvis det er noe som fungerer spes. bra eller dårlig. Når man har trent fast i flere år er det greit å ha en slik oversikt, dessuten får man oversikt over fremgangen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...