Gå til innhold

Soldater piner hunder til døde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å sette kniven i soldatene om jeg så dem gjøre sånn. Jeg forstår ikke at noen kan gjøre sånn mot hjelpesløse dyr. Ikke engang gi dem sjansen til å forsvare seg..... :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Skrevet

Mitt hjerte blør.

Det finnes så mye vold og gjævelskap her i verden. Og alt er menneskets verk. Jeg blir så forbanna og lei meg. :cry:

Skrevet

Jeg blir fysisk kvalm og får automatisk tårer i øynenen når jeg ser slikt jeg! :cry:

Fatter rett og slett ikke hva slags mennesker som kan gjøre slikt! Soldater skal da vel liksom være mennesker også eller?

Skrevet

En ting er at de gjør dette mot dyr, noe annet er at de gjør dette for å lære hva de skal gjøre med mennesker... Dette skal faktisk gjøres for å senere gjøre dette mot fedre og sønner!....

Skrevet

Lasse jeg er så enig med deg!

Selvfölgelig er det tragisk at de gjör dette mot dyr, men det at de bruker dette som *trening* for senere kunne drepe mennesker senere syns jeg er mye verre - og ikke nevnt i avisartikkelen i det hele tatt.. :o

Skrevet

Mennesker eller dyr, det er like gale å mishandle begge deler! Ord kan ikke beskrive hvor forbanna jeg blir når jeg leser slikt! :evil: sinna.gifsinna.gif

Skrevet

Fatter ikke hvordan noen kan få seg til å gjøre slik mot dyr!!!

Hjemme hos oss er det full krise dersom katta virker litt uopplagt en dag...

Nitha

Gjest sexysadie
Skrevet

Dette skjer i opplæringen av elitesoldater her hjemme også men da er d griser som får gjennomgå...

Skrevet
Dette skjer i opplæringen av elitesoldater her hjemme også men da er d griser som får gjennomgå...

Det er krigskirurger - og annet kirurgisk personell - som bruker griser ss. Dette fordi anatomien til grisen er meget lik menneskets. De trenes opp til å kunne takle blant annet skuddskader. Dette kommer også sivilbefolkningen i Norge til gode, da det til enhver til drilles i behandling av skuddskader (mange som er mobilisert i krig og trenes til dette er ansatt i det sivile til daglig) som det dessverre har blitt fler av i Norge.

Men grisene er i narkose, og blir avlivet forskriftsmessig etter behandling.

Å sammenligne det med det som vises på bildene her er en håpløs sammenligning, det har ingenting med hverandre å gjøre.

Elitestyrker i Norge trener på levende markører og dummies. Som kjent trengs det ikke spesielt med styrke eller strategisk tenkeevne for å rive opp en fastbundet hund med en kniv. Norske soldater trenger ikke trene på den måten.

Skrevet

Jeg kan ikke fatte og begripe at det skal være nødvendig å binde fast og pine noen som helst levende skapning for å øve seg på drap. Det er rett og slett bestialsk.

Men dette viser jo absolutt at forskjellige kulturer har forskjellig syn på hvilken verdi et dyreliv har.

Vi skulle gitt dem som trener opp disse soldatene tilsvarende behandling skulle vi!!! :evil:

Skrevet

Selvfölgelig er det tragisk at de gjör dette mot dyr, men det at de bruker dette som *trening* for senere kunne drepe mennesker senere syns jeg er mye verre

jeg må si meg uenig med deg.. jeg syns det er like ille at de gjør dette mot dyr, hvis ikke værre...

Etter min mening er dyr så utrolig mye mer verdt enn mennesker..

Skrevet

Dere har jo alle en mening om dette..

Men hvorfor er det ingen som gjør noe MED DET?????

Jeg syns også det er helt jævlig... men ingenting blir gjort!!!

Hvor kan man være med og hjelpe disse stakkars dyrene...? Det må da være noen som vil reise ned til Peru og faktisk hjelpe hundene??

Eller skal vi bare si vår mening, og så fortsette hverdagen? Selv om vi ikke tenker på det, så skjer det for det...

..bare en liten tankevekker..

Skrevet

helvetes jævler. dette ødela hele nattesøvnen min i natt.

jeg skulle gjerne reist ned hadde jeg hatt penger, noen BØR gjøre noe med dette!!! en annen ting som virkelig irriterte meg, er at det ikke står EN ENESTE TING om dette på tekst tv, og det var jo ikke noe særlig oppslag i det hele tatt. det viser hvor lite dyr egentlig er verdt. jeg for min del syns det er verre å se dyr bli pint enn mennesker (vet at noen er uenige med meg, og jeg kommer til å få kommentarer, men jeg står uansett på mitt)! det skjærer meg langt inn i hjertet når jeg ser dyr bli mishandlet.

Iset

Gjest Pachamama
Skrevet

Jeg synes også at dette var helt forferdelig å se på. Jeg ble rett og slett kvalm og uvell.

Min eksmann er fra Peru, og han gjennomgikk denne treningen på militærskolen da han var 15-16 år gammel. Han har fortalt om det, men det var vanskelig å fatte hva det egentlig gikk ut på før jeg fikk bildene rett i ansiktet i går. Helt utrolig at han ikke har blitt helt ødelagt. Grunnen til denne treningen er at de ikke skal nøle når de kommer i den situasjon at de skal drepe et menneske. Ett menneskeliv er ikke mye verdt i Sør Amerika. Det er en helt annen verden enn vi er vant til. Jeg har vært der flere ganger, og har sett mye......

Gjest sexysadie
Skrevet

Det er krigskirurger - og annet kirurgisk personell - som bruker griser ss. Dette fordi anatomien til grisen er meget lik menneskets. De trenes opp til å kunne takle blant annet skuddskader. Dette kommer også sivilbefolkningen i Norge til gode, da det til enhver til drilles i behandling av skuddskader (mange som er mobilisert i krig og trenes til dette er ansatt i det sivile til daglig) som det dessverre har blitt fler av i Norge.

Men grisene er i narkose, og blir avlivet forskriftsmessig etter behandling.

Å sammenligne det med det som vises på bildene her er en håpløs sammenligning, det har ingenting med hverandre å gjøre.

Elitestyrker i Norge trener på levende markører og dummies. Som kjent trengs det ikke spesielt med styrke eller strategisk tenkeevne for å rive opp en fastbundet hund med en kniv. Norske soldater trenger ikke trene på den måten.

Soldater her hjemme trenes nok også opp i å drepe ja, og da er d opphengte griser de øver seg på.Dette for å lære seg hvordan de m ett strøk/hugg gjør ende på ett menneske hurtigt og lydløst.

Jeg tror grisen er neddopet på smertestillende men har aldrig faktisk spurt for meg på d punktet.

Skrevet

Det Tusenfryd sier om at grisene er bedøvet er korrekt. Og takk for det!

Gjest sexysadie
Skrevet
Det Tusenfryd sier om at grisene er bedøvet er korrekt. Og takk for det!

Helt Enig!!!!!!!

Skrevet

Jeg finner ikke ord !!!!!!

Det skjærer meg i hjertet ! :cry: Fy F*** !!! For noen Jæv***!! (sorry ordene - men de er på sin :evil: plass i en sådan stund - jeg er så sinna :x )

Tenk at det går an å gjøre slikt !!!. De kan ikke være helt gode de som setter i gang noe slikt! Og det er like gale at det gjøres på hunder og griser, som på mennesker ! De har da søren meg lyst til å leve de også ! De er også individer med rett på liv.

Nei jeg greier ikke si mer jeg ...mitt hjerte blør for de stakkars dyrene...jeg skulle aldri klikket meg inn på den linken.....vet jo hvordan jeg reagerer........

Har lyst til å gråte når jeg ser slik dyremisshandling.......... :( :cry: og ikke kan vi gjøre noe heller .........blir så fortvilet.....og opprørt.....og RASENDE :evil: :evil:

Nei det er virkelig best jeg gir meg nå...

Lille Meg 2 :(

Skrevet

Joda, selvsagt trenger også norske soldater å trene på å drepe - jeg uttrykte meg uklart. Og om de gjør det på griser, er også mulig. Det var vel mer med tanken på levende, sprellende og hylende hunder jeg tenkte på. Men griser kan nok også brukes til dette ja, men det er klart at de er bedøvd. Det er strenger regler på sånt.

Vi skal være glad for at man får øve seg realistisk, dog - selv om det virker unødvendig der og da, og en gris må dø. De fleste av oss spiser kjøtt, og "forsøksgriser" som dette, blir nok vel så godt behandlet som de som stues sammen i små binger og sendt støt gjennom på vei til - eller hos slakteriet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...