Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 3 år og hun har enda ikke vist noen interesse for sine edlere deler på den måten.

Men når den tid kommer så trenger jeg noen råd. Da jeg leste tråden jeg never, så tenkte jeg med meg selv at dette er noe jeg selvfølgelig er klar over, men ikke har tenkt over hvordan jeg skal takle på best mulig måte.

Er det noen erfarne mødre på dette området her inne? som kanskje kan fortelle meg litt konkret hva dere har sagt og fortalt barna?

Jeg ønsker å være 'rustet' til den dagen jenta mi eventuellt onanerer på et vis.

(hørtes det dumt ut? :sjenert: )

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ville bare si at det absolutt ikke høres dumt ut!!

Når hun eventuelt begynner med det "i full offentlighet", går det an å si at man kan gjøre det på rommet sitt, eller bare når man er hjemme.

Jeg er tilhenger av "la barnet styre litt selv", men det kan bli veldig ubehagelig for omgivelsene, og enda mer ubehagelig for barnet, når h*n forstår at omgivelsene ikke liker det h*n gjør. Men ikke vær dømmende eller gjør barnet flau el. Si at det er naturlig, og noe alle liker, men man skal gjøre når man er hjemme, og da på rommet sitt.

Eller noe i den duren.

For all del - ikke få barnet til å skamme seg. Jo mer naturlig forhold det har til sex, jo større er sjansen for at det ikke blir noen "ville utskeielser" senere. Å lese om hvordan mye ungdom forholder seg til seksualitet i dag er ille- men det er jo et resultat av samfunnets holdning. Men kanskje man kan forebygge det?

Og det kan forresten godt hende at jenta di begynner å "leke" med tissen uten at det er onani - det er ren nysgjerrighet ofte også. La henne bli kjent med kroppen sin. Det er viktig.

Lykke til!! :)

Gjest Bodillen
Skrevet (endret)

Jeg vet ikke om det er så vanlig at barn gjør sånt så ofte egentlig, jeg. Selv har jeg aldri opplevd noe i den retningen med noen av våre 3. Hva de gjør alene vet jeg selvsagt ingenting om.

Endret av Bodillen
Skrevet

Hei..du kan lese hva vi gjorde i den andre tråden. :)

Skrevet

"Det er helt greit å ta på/undersøke/kose med seg selv, men det må du gjøre når du er alene på rommet ditt"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...