Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

På en kommende formell anledning har jeg bestemt meg for å bruke dress, enten en helsvart, eller svart med nålestriper. Jeg skal ha svarte støvletter med høye hæler til, men aner ikke hva slags topp e.l. jeg kan ha inni dressjakken. Skjorte er jo det mest nærliggende, men jeg er redd det blir "too much", samtidig er jeg redd for å se ut som en kelner (eller pingvin).

Dressene er begge ganske kroppsnære så jeg ikke drukner i dem, liten og tynn som jeg er.

Har noen innspill på hva slags overdel jeg kan ha inni, gjerne med link? Utringing eller for mye fjas vil ikke passe seg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med en helt enkel, tilsittende topp i sort eller hvitt - evt. med blondekant øverst?

Vero Moda har noen fine, tilsittende singletter med stropper og blondekant på den skrå utringningen. Disse har de også i forskjellige pastellfarger. (Selv har jeg to av hver i både sort, hvit, offwhite og babyrosa). Jeg synes babyrosa er fint sammen med sort også.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg fikk ikke opp linkene dine, Malina :forvirret: Muligens må jeg prøve i ExploDer...

Takk for tipsene! :)

Gjest Malina
Skrevet
:murvegg: Det kom ikke opp de bildene jeg ville ha,men kanskje du finner noe inspirasjon på siden ihvertfall ;)
Gjest Skya
Skrevet

Kommer kanskje litt an på hvor formelt det er. Men jeg synes det er fint med en helt enkel topp m/f.eks. V-hals inni jeg da. Kanskje i en dus farge.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Jeg er glad i enkle topper med v-hals, gjerne omslagstopper, inni slike dresser. Helst i en litt ok kvalitet slik at det ikke bare ser ut som en t-skjorte.

Gjest Gjest
Skrevet

en hvit topp med rett hals synes jeg er det peneste til dress!

Gjest Binna
Skrevet (endret)

Lys topp i stretch med blondekant!

Endret av Binna
Gjest Gjest_Sjarmtroll_*
Skrevet

Jeg kunne gått i en "silketopp" inntil en slik dress.

Det er fortsatt pent, men ikke fullt så formelt som en hvit skjorte for eksempel.

Bik Bok har hatt en endel slike før vet jeg, blant annet en jeg kjøpte i en mørk sjampagnefarget en.

Lykke til!

Gjest Gjesta
Skrevet

Tusen takk for tipsene! :) Håper jeg rekker en bytur så jeg får sett litt; jeg burde ideelt sett også funnet et antrekk til, kanskje en kjole eller et skjørt, men jeg er ganske håpløst utålmodig når det gjelder å shoppe klær, og ikke minst når det kommer til prøving.

Utrolig hvor opptatt man blir av simple detaljer når mer skremmende temaer er overhengende...

Gjest Tristessa
Skrevet

Jeg er egentlig ikke særlig begeistret for dress på damer om jeg får si det selv, jeg synes det blir litt... kjedelig på feil måte. Ser mye dresskledde kvinns i fagforbindelse, men jeg synes et smalt skjørt og bluse kan være mye kulere samtidig som inntrykket blir seriøst. Ser for meg smalt pencilskjørt og bluse med litt kortere ermer, litt mer feminint men fremdelees med litt skarpe linjer.

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg er egentlig ikke særlig begeistret for dress på damer om jeg får si det selv, jeg synes det blir litt... kjedelig på feil måte. Ser mye dresskledde kvinns i fagforbindelse, men jeg synes et smalt skjørt og bluse kan være mye kulere samtidig som inntrykket blir seriøst. Ser for meg smalt pencilskjørt og bluse med litt kortere ermer, litt mer feminint men fremdelees med litt skarpe linjer.

Jeg er i utgangspunktet ingen skjørteperson, men har jo to dager jeg må finne antrekk til, og da blir det nok skjørt den ene dagen. Samtidig må jeg velge noe jeg føler meg vel i, og da skårer dress MYE høyere på skalaen. Fokus skal ikke være på antrekket, men på budskapet, og da gjelder det å føle seg vel i det man har på seg.

Gjest gjesta
Skrevet
Ser for meg smalt pencilskjørt og bluse med litt kortere ermer, litt mer feminint men fremdelees med litt skarpe linjer.

Helt enig!

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)
Ser for meg smalt pencilskjørt og bluse med litt kortere ermer, litt mer feminint men fremdelees med litt skarpe linjer.

Helt enig!

OK, jeg skal vurdere forslaget. Har jo et svart pencilskjørt med splitt på den ene siden i skapet fra før, og så får jeg finne en fin (ikke kortermet, for jeg føler for å være litt påkledd) topp å ha til. Da har jeg ett antrekk. Men den andre dagen SKAL jeg ha dress. Det er en svært formell anledning, jeg har sett folk komme i bunad...

Er forresten høyhælte, svarte støvletter i blankt skinn bra til?

:biteneglesmiley: :sjenert:

Endret av Elphaba
Gjest gjesta
Skrevet

Er forresten høyhælte, svarte støvletter i blankt skinn bra til?

Ja! Det høres kjempebra ut!

:tommelsmil:

Når jeg snakket om kortarma skjorte/bluse mente jeg altså en med sånn trekvartlang arm, ikke t-skjortekort.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har en skjorte med trekvartermer i en sterk rosafarge, blir det for dollete til et svart skjørt? Eventuelt har jeg også en liknende i lyseblått?

Gjest Gjest
Skrevet

Er det noe disputas-liknende affære? Da ville jeg kanskje styrt unna skarp rosa..

Synes en topp med blonder høres ideell ut under dressjakke, men ikke i hvit (pga servitør-effekten som du snakket om).

Gjest Gjesta
Skrevet

Tror jeg skal ta en runde i byen, jeg, for å se om jeg finner noe jeg liker. Jeg går nesten alltid kledt i svart ved slike anledninger, men det passer ikke like godt til årstiden. Benetton eller Vero Moda må da ha NOE som kan egne seg til et svart, smalt skjørt, skulle jeg tro?

Så får jeg se om jeg finner noe til bruk under dressjakken også, der hadde nok en ikke altfor utringet singlet med blonder gjort seg bra, tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...