Gå til innhold

artisters holdninger....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en diskusjon på jobben her som har "tatt helt av" i dag,vi...

Vi kom inn på at Lene Marlin nå muligens er i studio for å spille inn et nytt album, og jeg mener at jeg på en måte har mistet litt respekten for henne på det profesjonelle plan da hun ikke har gitt noen form for lyd fra seg de siste årene,og det er en smule hovent! Greit at hun ikke visste hva hun gikk til da hun valgte å gjøre hobbyen sin til et arbeid... Og takket være flere tusen fans, så kommer hun ikke til å få noen for m for pengeproblemer de neste årene!!!! Er det kanskje ikke litt hovent å gi en takk de alle de der ute som ga henne muligheten?

Og hvis de problemene hun hadde/har er så utrolig "store", så hadde iallefall en liten "pressemelding" gitt et lite vink!!!

Uansett dette er et eksempel..... Ingen kritikk til henne som person!!

Så generelt, jeg har mindre sans for de artister som ikke vil gi noe tilbake til fansen sin..... Ikke det at man skal brette hele sitt privatliv ut i media!! Men, konserter og videre oppfølging på det profesjonelle plan er ingen ulempe og vi som kjøper musikk er faktisk det viktigste elementet i en artists karriere!!!

Phuu..... (godt å lette litt på trykket) :lol:

Hva er din oppfating av dette emnet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min oppfatnig er at musikere gir ut plater når de er klare for det, har materiale nok til det etc.

Forfattere gir ut en bok når de har den klar, fått den antatt, er klare for det.

Hvis dansere ønsker å ta seg en pause, er det neppe heldig for karrieren ders, men jeg skal i hvert fall ikke blande meg oppi det.

Hvis en skuespiller tar et par års pause fra Hovedscenen, og spiller i Hotel Cæsar eller i barne-tv eller noe annet en periode, så er det min oppfatnign at de kjenner seg selv best, vet selv best hva de trenger, hva de klarer og ikke minst hva de har lyst til.

Ansvar overfor fansen på den ene eller andre måten skjønner jeg ikke noe av (så sant det ikke er gjentatte avlysninger av konserter og sånn da). De er mennesker de også.

Og at en tenåring tar seg tid til å bli voksen, passe på seg selv og ikke brenne seg ut i løpet av et års tid - bare fordi fansen venter seg noe - det synes jeg er en fornuftig og voksen beslutning.

Skrevet

Jeg er helt uenig med deg. Jeg synes slike kommentarer er mangel på innsikt. Du sier at hun bør gi tilbake noe til fansen sin. Lene Marlin skrev ikke musikk for andre, men for sin egen del. At så mange mennesker likte den, er flott, men dette hadde hun neppe regnet med. Hun fikk seg faktisk et slag. Hvorfor trenger hun gå ut med det, da det er så selvinnlysende. Er det for at vi er så nygsjerrrige at vi skal vite alt om andre menneskers lidelser. Kan ikke de få lov til å ha en privatliv de også. Jeg synes faltisk synd i henne.

Jeg har selv jobbet med mennesker som har hatt psykiske lidelser og ser hvilket helvete de er igjennom. Jeg synes din forståeles overfor hennes problem er snevert.

Skrevet
Jeg er helt uenig med deg. Jeg synes slike kommentarer er mangel på innsikt. Du sier at hun bør gi tilbake noe til fansen sin. Lene Marlin skrev ikke musikk for andre' date=' men for sin egen del. At så mange mennesker likte den, er flott, men dette hadde hun neppe regnet med. Hun fikk seg faktisk et slag. [b']Hvorfor trenger hun gå ut med det, da det er så selvinnlysende. Er det for at vi er så nygsjerrrige at vi skal vite alt om andre menneskers lidelser. Kan ikke de få lov til å ha en privatliv de også. Jeg synes faltisk synd i henne.

Jeg har selv jobbet med mennesker som har hatt psykiske lidelser og ser hvilket helvete de er igjennom. Jeg synes din forståeles overfor hennes problem er snevert.

Og da lurer jeg på hvor fornuften er hos plateselskapene som lar en 17 år gammel jente(unge) gi ut cd hvor hensikten var å selge mest mulig! Og la henne være en prøvekanin for det internasjonale marked hvor hun har et nettverk av mennesker rundt seg som vil selge-selge-selge!!

Hvor stor innflytelse tror du hun hadde selv? Var det moren og faren som skrev under platekontrakten og lot veslejenta dra ut i den store verden!!?

Det jeg mener her er at jeg nok har liten forståelse for artister generelt som gir f..... i videre engasjement så lenge pengene ruller inn på kontoen!! Om Lene Marlin var/er syk eller ei, så har ikke jeg hengt meg opp i hennes privatliv! ( mrk! hun ble brukt som et eksempel)

Skrevet
Min oppfatnig er at musikere gir ut plater når de er klare for det' date=' har materiale nok til det etc. [/quote']

og så gir de ut samleplater når de ikke har nytt stoff og pengekassa tømmes.....

Men for å holde tråden - jeg synes det er feil å la "barn" under 18 år - kanskje 20 og for den del - gi ut plater med den hensikt å selge mest mulig. Hva med alt de må igjennom? Alt presset det å være artist fører med seg?

En ex av meg er artist - ikke på internasjonalt plan, men å holde følge med han slet ut meg, og da tør jeg ikke tenke på hva det gjør med dem som står midt i spotlighten.....Og når du i tillegg skal dekke hele verden. Jeg synes det var mer enn nok med Norge, Sverige og Danmark jeg da - og jeg var jo bare med....

Og om dette med å gi noe til fansen? Er ikke en ny plate en "belønning" fansen har venta på da? Det er vel egentlig det minste hun kan gi dem.

....men akkurat i tilfellet Lene Marlin har jeg ikke satt meg inn i saken og trekker meg stille ut av diskusjonen....he he..........

Skrevet
Og da lurer jeg på hvor fornuften er hos plateselskapene som lar en 17 år gammel jente(unge) gi ut cd hvor hensikten var å selge mest mulig! Og la henne være en prøvekanin for det internasjonale marked hvor hun har et nettverk av mennesker rundt seg som vil selge-selge-selge!!

Kjære deg, for plateselskapene sin del, er de bare interessert i i tjene penger.

Hvor stor innflytelse tror du hun hadde selv? Var det moren og faren som skrev under platekontrakten og lot veslejenta dra ut i den store verden!!?

!!

Her så vel alle at dette var en enestående sjanse for henne. Ikke uforståelig det da. Tror neppe plateselskapene leier inn psykologer for å finne ut om artisen "takler" presset som i ettertid måtte komme.

Det jeg mener her er at jeg nok har liten forståelse for artister generelt som gir f..... i videre engasjement så lenge pengene ruller inn på kontoen!! Om Lene Marlin var/er syk eller ei, så har ikke jeg hengt meg opp i hennes privatliv! ( mrk! hun ble brukt som et eksempel)

Har du forståelse for at man kan bli syk. En slik sykdom kan ikke forutses.

Skrevet

Kjære Care:

Jeg kan godt forstå ditt brennende engasjement for mennesker med psykiske lidelser! Hun må sikkert ha hatt det tøft... Og vet garantert ikke hva hun kommer til når hun nå skal gi ut et album til!!! Og ikke bare det,men mange er skuffet over stillheten..

Men,hvis du hadde fått med deg det jeg virkelig la vekt på da jeg la ut dette emnet her så ville du sikkert ikke bare hengt deg opp i Lene Marlin!!! Hvis du vil diskutere psykiske lidelser så gjør det gjerne på en annen tråd....

Jeg mener at hvis man trenger en pause, slik som MANGE artister trenger i dag grunnet mediepress så av hensyn til fansen så blir iallefall ikke problemet noe større enn av man sier takk for seg i en periode og ikke bare "blir borte"!!!!

Er oppvokst i en musikerfamilie og takknemlighet er en selvfølge å vise for at andre hører eller vil kjøpe musikken din!!

Skrevet

Når du bringte Lene Marin opp som et eksempel er det også bare rett og rimelig å ta utgangspunkt i henne. På meg virker det som om dere hadde diskutert henne på jobben din. Derfor snakket jeg videre om henne. Men jeg skjønner jo godt at du ikke vil nevne henne mer. Da du ikke fikk noen medfølelse og forståelse.

Innlegget ditt sier mer en dine holdninger enn artisters holdniger.

Gjest Duchess
Skrevet

Jeg syns du har en merkelig holdning.

Hovent ?? Hvorfor er det hovent ??

Pressemelding, vel, hun har da gått ut og sagt ifra at det ble for tøft for henne. Holder ikke det, eller skal du ha alle detaljer ?

Det er da ikke noe du har noe med å legge deg opp i.

Så du mener hun skal produsere pog produsere bare for å gi deg tilfredsstillelse ?

Skal hun la sine egne behov gå fløyten for at fansen skal bli fornøyd ?

Nei du, det syns jeg ikke henger på greip, hun må da selv få velge om hun vil fortsette som artist eller ikke, og i tilfelle hvilken måte hun velger å gjøre det på.

Det gjelder alle artister.

Det er fint at fansen kjøper musikken deres og liker den, men om de har behov for å komme seg vekk fra rampelyset, så må de også få lov til å trekke seg.

Og som jeg nevnte i stad, Lene Marlin når vi er inne på henne, hun GAV beskjed om at det ble for mye for henne, noe mer enn det kan du ikke forvente å få vite.

Skrevet

Jeg siterer meg selv: Uansett dette er et eksempel..... Ingen kritikk til henne som person!!

Så generelt, jeg har mindre sans for de artister som ikke vil gi noe tilbake til fansen sin..... Ikke det at man skal brette hele sitt privatliv ut i media!! Men, konserter og videre oppfølging på det profesjonelle plan er ingen ulempe og vi som kjøper musikk er faktisk det viktigste elementet i en artists karriere!!!

Og mine holdninger er det at jeg mener at artister generelt burde være mer takknemlig til sine fans!!! Blir kvalm av hovenhet..

Et annet eksempel er Jennifer Lopez!!! Sier at hun er den samme gamle og vet hvor hun kommer fra! Gir ut en singel hvor hun gang på gang bekrefter dette! Tar så med seg et filmteam til Bronx en times tid og da kameraene blir skrudd av så er det rett inn i bilen uten et nykk til de hun pratet med foran tv...... Jeg lurer da på du mener med forståelse!!!!!

Skrevet

Vi vil ikke ha persondiskusjoner her, og jeg gjentar oppfordringen til Jewel om å ikke diskuterer Lene Marlin.

Men diskuter gjerne på generelt grunnlag.

Tusenfryd - moderator

Skrevet

Må nok si meg uenig jeg også ja.

Jada, artistene er avhengig av fansen for at pengene skal rulle inn. Men når det gjelder dette med å gi noe tilbake så synes jeg det blir litt feil. Er det ikke artistene som i utgangspunktet har gitt oss noe da? De har gitt ut musikk vi liker å høre på og som kanskje gir oss mer enn akkurat det at det er fint å lytte til. Vi på vår side gir tilbake ved å kjøpe platene deres og gi dem mulighet til å leve av musikken.

Synes ikke de skylder oss allverden jeg. Det var i første omgang dem som ga OSS noe. Hva de velger å gjøre etter en plateutgivlese er helt og holdent deres egen sak.

Men som en annen nevnte her: Hvis de driver å setter opp tureneer og stadig avlyser konserter så blir dette noe annet. Da gir de forventninger/løfter som de ikke klarer å innfri.

Nå mener jeg selvfølgelig ikke at alle konsert avlysninger er uberettiget. De må få lov til å være "hjemme fra jobb" av ulike årsaker de også. Men når det blir slik at dette til stadighet skjer, så synes jeg bør vurdere å kutte ut turneer o.l.

De er mennesker på lik linje med alle oss andre og mer synes jeg ikke vi skal forvente at de skal være heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...