Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

må bare skrive dette her, jeg har en vennine som sporte om jeg skulle bli med til utlandet til vineren å jeg sporte hva hun skulle gjøre der, å da kom svaret, hun og typen skulle gifte seg hun er 19år og han er 20år, å i løpet av 2 år har di forlovet seg, kjøpt seg bil, kjøpt seg hus, fått unge å nå skal di gifte seg....... jeg for min del har hatt samme type i 6 år og vi bor ikke i lag en gang, er fornøyd med det, men jeg må jo innrømme at jeg blir litt sjalu, men jeg kunne ALDRI tenkt meg å gifte meg i en alder av 19år, da har man jo ikke flere goder igjen, hehe. er veldig gla på deres vegne, men syns di går litt for fort fram for min smak, hehe.

hva sier dere om dette??

Videoannonse
Annonse
Gjest Piper
Skrevet

Jeg mener at et barn binder de mer sammen enn et ekteskap, og siden de allerede har fått barn kan de godt gifte seg også. Personlig mener jeg det er tidlig å gifte seg, men det er tidlig å få barn også.

Men noen mennesker er tidlig ute, og føler de at dette er det rette så er det kanskje det.

Skrevet

når vi gikk på ungdomsskolen og i begynnelsen av videregående var vi i lag hele tiden, men di siste årene går det flere uker mellom hver gang vi møtes, å når vi endelig skal møte hverandre, jo hvem er med da? jo typen , di henger på hverandre hele tiden, blir helt gal av det :tristbla: hun kan jo aldri møte meg eller andre uten at han er med, skjønner ingen ting. hvilken type har interesse av å gå i butikker å kike på klær sammen med dama å vennina.?? dette begynte med en gang di ble sammen og det har jo ikke blitt bedre med årene heller...

Skrevet

Skal jeg se på statistikken blandt mine venner og bekjente, så er det dessverre sjeldent at de som blir sammen så tidlig, klarer å holde sammen (unntak finnes selvfølgelig). Nå har jo allerede disse fått et barn, så om de gifter seg blir de ikke mer bundet sammen enn de allerede er. Generellt synes jeg det er altfor tidlig å gifte seg når man er så ung.

Gjest Alive
Skrevet

Nå har de allerede barn, og som Piper sier, er det mye mer bindende!

Gjest joje
Skrevet

Siden de allerede har hus, bil og barn, så ser jeg ikke noe grunn til at de ikke kan gifte seg også. Men i bunn og grunn synes jeg alt dette er veldig tidlig med tanke på at de bare er 19 år gamle.

Gjest Gjesta
Skrevet

Det er tidlig. Men det er deres valg ;)

Skrevet

Når de allerede har barn så der det jo en viss juridisk trygghet å være gift da, samme hvor gammel en er.

Skrevet
Det er tidlig. Men det er deres valg ;)

:Nikke:

Dessuten, så er de jo allerede en familie, iom at de har barn sammen.

Gjest Fruktfat
Skrevet
Jeg mener at et barn binder de mer sammen enn et ekteskap, og siden de allerede har fått barn kan de godt gifte seg også. Personlig mener jeg det er tidlig å gifte seg, men det er tidlig å få barn også.

enig.

Skrevet

Jeg syns det hørtes tidlig ut.

Gjest gjest1
Skrevet

Men noen mennesker er tidlig ute, og føler de at dette er det rette så er det kanskje det.

Enig. Barn er mer bindende enn et ekteskap.

Jeg personlig synes det er altfor tidlig, men det angår meg like lite som det angår deg. Det er ikke vi som skal få ringen på hånda.

Skrevet

Anbefaller det ikke, har dårlig er faring. Når man er 19 bør man fortsatt ha noen begivenheter å se fram til, om man har 'alle'voksentingene før man er 20, hva skal man da drømme om og se fram til?

Gjest Bellatrix
Skrevet
Anbefaller det ikke, har dårlig er faring. Når man er 19 bør man fortsatt ha noen begivenheter å se fram til, om man har 'alle'voksentingene før man er 20, hva skal man da drømme om og se fram til?

De har jo allerede barn, så et ekteskap vil vel ikke forandre ungdomstilværelsen så mye. Jeg er enig med de som sier det er tidlig, men når de allerede er så etablerte som de er så kan de vel gifte seg også.

Gjest Gjest
Skrevet

Vil påstå at det er mer fornuftig av dem å gifte seg enn å la være.

De er jo allerede etablert.De har hus og barn.

Jeg synes det virker fornuftig.

Forøvrig synes jeg ikke at de er for unge heller.

Myndighetsalderen er 18 år, derfor synes jeg ikke at andre har noe med å synse om familielivet/kjærlighetslivet til folk etter det.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg giftet med noen år eldre enn dem. Og selv om barn er bindende er det innmari bindende å gifte seg. Skal man først bestemme seg for å gå fra hverandre er det svært mye mer vanskelig når man er gift.

Og det er en del praktiske ting de bør tenke på. Særeie, felleseie og slikt. Vet ikke om jeg tenkte på disse tingene når jeg var 19.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...