Tante_Blå Skrevet 3. mai 2006 #1 Skrevet 3. mai 2006 Det hender jeg tenker tilbake på ting som har skjedd i fortiden, og blir kjempeflau bare ved å tenke på det. Det kan være ting som har vært sagt eller gjort som jeg bare skulle ønske jeg kunne slette fra fortiden min. Det er vel ikke de helt store tingene (forhold man aldri skulle rotet seg inn i, ting man har sagt/gjort i fylla, en i utgangspunktet "hvit" løgn som utviklet seg til en kjempesvart en - den type ting), men allikevel håper jeg at det aldri i verden kommer for en dag. Må ærlig innrømme at det er personer/steder jeg unngår for å slippe å bli konfrontert med det. Flere som kunne tenkt seg et "livsviskelær"?
Gjest 1111 Skrevet 3. mai 2006 #2 Skrevet 3. mai 2006 Jeg kunne tenke meg et slikt viskelær ja. Har noen ting jeg har gjort og sagt som jeg gjerne skulle ha hvisket ut, fordi jeg blir flau bare jeg tenker på dem. Men det er jo ikke store ting da, og alle gjør jo sine bommerter i løpet av livet, er jo slik man lærer
hjertesukka Skrevet 3. mai 2006 #3 Skrevet 3. mai 2006 Jeg har sluttet å plage meg selv med alt som har skjedd. I stedet for tenker jeg at alle disse erfaringene på godt og vondt har gjort meg til den personen jeg er idag. Og hvordan skulle man ellers få livserfaring ? Husk at man lærer noe av alle personer man møter, man lærer masse om seg selv og sine egne reaksjoner. Jeg tar med meg det jeg vil beholde, og resten lar jeg ligge.
Tante_Blå Skrevet 3. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 3. mai 2006 Jeg har sluttet å plage meg selv med alt som har skjedd. I stedet for tenker jeg at alle disse erfaringene på godt og vondt har gjort meg til den personen jeg er idag. Og hvordan skulle man ellers få livserfaring ? Husk at man lærer noe av alle personer man møter, man lærer masse om seg selv og sine egne reaksjoner. Jeg tar med meg det jeg vil beholde, og resten lar jeg ligge. ← Jeg er jo helt enig med deg i at det er tabber man lærer av (forhåpentligvis gjør man dem bare en gang). Men jeg må si jeg beundrer deg for at du klarer "kildesorteringen" på den måten du gjør. Skulle ønske jeg klarte det også...
hjertesukka Skrevet 3. mai 2006 #5 Skrevet 3. mai 2006 Jeg klarer ikke "kildesortering" 100 % hele tiden, jeg heller. , men øvelse gjør mester, sies det.
Abr@xas Skrevet 4. mai 2006 #6 Skrevet 4. mai 2006 Jeg hadde absolutt vært takknemlig for et slikt viskelær, ja.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 4. mai 2006 #7 Skrevet 4. mai 2006 Gjort er gjort, og selv om det er et par blunderter, så er det ingenting jeg ikke kan leve med. Men et slikt viskelær ville selvsagt vært praktisk
Gjest Gjesta Skrevet 4. mai 2006 #8 Skrevet 4. mai 2006 Ja, jeg kunne godt tenke meg et livsviskelær. Det er særlig et forhold jeg gjerne skulle ha ugjort. Jeg kjenner jeg blir flau bare av tanken på det. Jeg prøver å trøste meg med at jeg var veldig ung og dum, men det hjelper ikke stort. Jeg skulle gjort mye for å få visket det forholdet ut av mitt liv. Ellers er det mange ting en jeg kan bli litt flau av å tenke på. Fester der jeg ble litt for full, klær en gikk i osv. ja, ja, det som er fint å tenke på ,er at de andre trolig var like fulle ...
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2006 #9 Skrevet 4. mai 2006 Det er en og annen ting som får skamrødmen min til å stå i kinnene ja, og jeg skulle gjerne gjort om de tilfellene. Det er selvsagt mange ting jeg nå i ettertid synes er teit eller kanskje litt uklokt gjort, men det er to-tre ting som er virkelig ille å minnes. De kunne jeg unnvært uten at det hadde forandret meg så mye som person...
Gjest Gjesta Skrevet 4. mai 2006 #10 Skrevet 4. mai 2006 Har noen episoder jeg godt kunne vært foruten, men heldigvis så klarer jeg å legge slike ting bak meg. (Noe velger man galant å glemme)
Gjest Shadowlyn Skrevet 4. mai 2006 #11 Skrevet 4. mai 2006 Jeg er mer flau over ting jeg ikke har gjort.
Gjest -eline- Skrevet 4. mai 2006 #12 Skrevet 4. mai 2006 Har både en og to og tre blundere som jeg godt kunne vært foruten, men på en annen side: det har vel vært med på å forme meg det og så jeg skal vel bare være glad til...
*melis* Skrevet 4. mai 2006 #13 Skrevet 4. mai 2006 Jeg har sluttet å plage meg selv med alt som har skjedd. I stedet for tenker jeg at alle disse erfaringene på godt og vondt har gjort meg til den personen jeg er idag. Og hvordan skulle man ellers få livserfaring ? Husk at man lærer noe av alle personer man møter, man lærer masse om seg selv og sine egne reaksjoner. Jeg tar med meg det jeg vil beholde, og resten lar jeg ligge. ← Jeg tror ikke det er mange som ikke har gjort ting de angrer på. Jeg har også et "forhold" bak meg som jeg ikke er videre stolt av, men etter å ha vært flau og forbannet en ukes tid, fant jeg ut at jeg faktisk hadde fått en lærerik erfaring, og etter enda en stund klarte jeg til og med å være takknemlig for erfaringen jeg fikk. I tillegg har jeg jo sagt og gjort utrolig mye dumt i fylla som jeg angrer på, men jeg lever etter regelen at gjort er gjort og at det tross alt (som regel) er bedre å angre på noe man har gjort enn noe man aldri gjorde.
la Flaca Skrevet 4. mai 2006 #14 Skrevet 4. mai 2006 Ser det er flere som tenker som meg, for jeg er også av den oppfatning at det ikke er noe poeng å angre på ting man har gjort. Det irriterer vettet av mannen min, for jeg har gjort mye dumt...
Gjest Jalileh Skrevet 4. mai 2006 #15 Skrevet 4. mai 2006 (endret) Jada...det finnes massevis av det hos meg også, men enkelte ting stenger jeg bare ute. Det har rett og slett ikke skjedd i min verden... Jeg velger å tro at jeg har drømt. Jeg husker min første fyllekule b.l.a. Jeg var 13 år og drakk meg full på 96%. Da løp jeg halvnaken rundt i en sloggi-topp og hullete stilongs i mens jeg skrek: "Jeg er jomfruuu, jeg er jomfruuuu". Endret 4. mai 2006 av Jalileh
tuji Skrevet 4. mai 2006 #16 Skrevet 4. mai 2006 Det er en del episoder jeg godt kunne vært foruten, ja, og det henger som regel sammen med alkohol. Takk og lov er jeg ferdig med å drikke meg stupfull!
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2006 #17 Skrevet 4. mai 2006 Jeg var 13 år og drakk meg full på 96%. Da løp jeg halvnaken rundt i en sloggi-topp og hullete stilongs i mens jeg skrek: "Jeg er jomfruuu, jeg er jomfruuuu". ← Full på seksognitti...aiaiai. Var du jomfru da kvelden var omme, også...?
la Flaca Skrevet 4. mai 2006 #18 Skrevet 4. mai 2006 Jeg husker min første fyllekule b.l.a. Jeg var 13 år og drakk meg full på 96%. Da løp jeg halvnaken rundt i en sloggi-topp og hullete stilongs i mens jeg skrek: "Jeg er jomfruuu, jeg er jomfruuuu". ← :grine2: Ettersom du beskrev det så malerisk kan jeg virkelig se det for meg...
Gjest Jalileh Skrevet 4. mai 2006 #19 Skrevet 4. mai 2006 Full på seksognitti...aiaiai. Var du jomfru da kvelden var omme, også...? ← Ja, men det er vel ikke så rart (merk: sloggi-topp og stilongs).
la Flaca Skrevet 4. mai 2006 #20 Skrevet 4. mai 2006 Ja, men det er vel ikke så rart (merk: sloggi-topp og stilongs). ← Ååååh - ler høyt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå