Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ganske gammel kjøkkenvask som har gått litt tett nå. Har hørt at plumbo ikke er så veldig bra after all, men hva kan brukes da? Avløpet er ganske langt og bredt, og om jeg løfter av det lokket nede i vasken ser man rett ned. Det burde gå an å stake opp.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_cocacola_*
Skrevet

Hei!

Prøv å helle oppi litt cola, det hjelper i alle fall på dette doer :)

Gjest Gjest
Skrevet

Åpn opp vannlåsen og fjern all dritt og gørr som ligger der.

Skrevet
Cola?? Why?

Pga all syra i colaen kanskje.

Skrevet

Jeg har brukt mudin avløpsåpner. Fås kjøpt hos rørlegger/badebutikk og obs bygg.

La det gjerne stå over natta, og hell kokende vann i sluket dagen derpå.

Skrevet

Du kan jo også bruke Plumbo som er flytende. Er vel den som er i pulverform, som ikke er populær blant rørleggerne?

Jeg brukte flytende plumbo i vasken på badet, og det fungerte kjempebra.

Gjest Gjest
Skrevet

Plumbo virker etsende på noen typer rør, så sjekk hva slags rør du har først!

Gjest Gjest
Skrevet

konsentrert (ikke 7%) eddik er bra og effektivt. det må virke en stund før du spyler med vann!

Gjest Aloha
Skrevet

Mr Muscle fungerer bra hos meg, når vasken blir tett. Heller cirka en halv flaske i vasken på kvelden og lar det trekke ned i løpet av natten. Dagen etter rennet vannet som aldri før!

Skrevet
Jeg har brukt mudin avløpsåpner. Fås kjøpt hos rørlegger/badebutikk og obs bygg.

Det har vi også brukt. Funka bra det.

Skrevet

Hvis det kan stakes opp, så hadde jeg staket opp. (Mye bedre å gjøre det før man blir full av flytende plumbo og alt det andre man har prøvd å åpne sluket med når man staker.)

Skrevet

Jeg bruker også Mr Muscle, og den funker kjempefint hos meg!

Gjest Gjest1
Skrevet

Jeg har hørt en rørlegger si at om ikke plumbo åpner sluket risikerer man at det legger seg som en steinpropp et eller annet sted i røret, og da må man bytte ut den delen av røret, for det går ikke an å løse det opp igjen.

Han anbefalte spesialmiddel kjøpt hos rørlegger.

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Plumbo og tilsvarende midler kan du ikke bruke hvis f eks vannlåsen er av blyrør. Dvs er proppen i vannlåsen er Plumbo kjekt for da forsvinner proppen, men det gjør røret også. Kan lett bli litt vått da. Saken er at Plumbo er omtrent det samme som kaustisk soda = lut og det etser opp bly.

Hvis det er jern- eller plastrør kan Plumbo også tette røret pga at det legges seg som en klump i røret hvis du ikke får spylt det ut etter en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...