Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Min mann og jeg er blitt invitert til fest av min manns eks-svoger og svigerinne. Dvs. at en av jubilantene er søster til min manns eks-kone.

Min mann og jeg har god kontakt med dem og de vil gjerne at vi skal komme.

Problemet er at min manns eks. ikke ønsker å møte eller hilse på meg (selv snart 3 år etter skilsmissen...)

Hun har sagt at om vi kommer så vil ikke hun komme.

Vi vil gjerne gå og hadde sett dette som en gylden mulighet for endelig å hilse på henne.

Nå er jo eksen tross alt søsteren til en av jubilantene så vi føler at vi "tråkker i hennes bed" hvis vi sier ja.

Samtidig er jo disse venner som vi inviterer til diverse anledninger...

Bør vi ta hensyn til eksen og takke nei, eller bør hun etterhvert skjønne at det i fremtiden vil komme anledninger hvor hun ikke kan "stikke seg unna"?

Videoannonse
Annonse
Gjest Piper
Skrevet

Jeg ville valgt å gå, for det er tross alt 3 år siden bruddet. Ønsker ikke hun å komme da, blir det helt og holdent opp til henne. Dette regner jeg med jubilanten har tenkt over, men ønsket å ha dere der. Derfor syns jeg dere bør takke ja, om dere virkelig har lyst til å gå.

Gjest Gjest
Skrevet

Synes dere bør ta hensyn til henne, det er tross alt hennes søster. Er hun ikke klar for det, så er hun ikke det - uansett hvor dumt det måtte være. Dere har sikkert flere folk dere kan "menge" dere med på fritiden/i festlige anledninger, trenger ikke nødvendigvis være i "hennes bed" som du sier...

Gjest Piper
Skrevet
Synes dere bør ta hensyn til henne, det er tross alt hennes søster. Er hun ikke klar for det, så er hun ikke det - uansett hvor dumt det måtte være. Dere har sikkert flere folk dere kan "menge" dere med på fritiden/i festlige anledninger, trenger ikke nødvendigvis være i "hennes bed" som du sier...

Hvor lenge skal man måtte holde seg unna, bare fordi den ene parten ikke er klar for det? Kanskje den parten aldri blir klar for det, men er det noe man skal måtte ta hensyn til resten av livet?

De har jo blitt invitert, så bør det ikke være opp til jubilanten å bestemme hvem de vil ha der? Eller er det helt greit å skuffe jubilanten, for å ta hensyn til en perosn som ikke har klart å komme seg videre på 3 år?

Jeg hadde ikke tatt hensyn til henne, for det får være måte på hvor lenge man skal ta hensyn til andre mennesker. Etter 3 år bør man ha kommet seg videre, og har man ikke klart det da er det på tide å få "et spark i ræva".

Skrevet

Jeg synes dere skal snakke med jubilanten og spørre hva hun mener om dette. Hvis noen må velge om det er dere eller henne som kommer, så bør jo det være jubilanten selv.

(Dessuten kan det jo hende hun klarer å forklare søsteren sin at dette er smålig, dersom hun får vite at det er derfor søsteren evt. ikke vil komme.)

Gjest Gjest - skrev innlegget
Skrevet

Takker veldig for svar!

Jeg er skjønt enig i at hun (eksen) absolutt burde ha kunnet takle dette. Hun har selv hatt kjæreste i disse årene og prater egentlig greit med min mann.

Det er meg hun absolutt ikke vil hilse på. Noe jeg synest er veldig leit, for jeg tror at alt kunne blitt enklere for oss alle da.

Det vil nok ikke hjelpe så mye å spørre henne ettersom hun allerede før innbydelsene kom gav klar beskjed at hvis vi kom så ville ikke hun, men at det var "no hard feelings".

Skrevet

Etter tre år er det på tide å la livet gå videre, og din mann skal ikke lenger behøve å leve etter sin eks's pipe. Dere er bedt - har dere lyst til å gå, så gjør det.

Hvis eksen ikke vil komme, så er det hun som er smålig ovenfor sin søster, ikke dere som trenger dere på.

Gjest gjest1
Skrevet

Hvorfor vil hun ikke hilse på deg? Jeg antar du vet hvorfor. Om du var f.eks. en medvirkende årsak til bruddet, så er det kanksje ikke så rart at hun ikke vil møte deg?

Gjest Gjest - skrev innlegget
Skrevet

Jeg vet egentlig ikke hvorfor hun ikke vil hilse på meg.

Vi traff hverandre litt (tilfeldige møter !) før bruddet, men hun hadde også sin nåværende kjæreste på det tidspunktet, og de var enige om å skilles.

Vi begynte å være sammen kun et par måneder etter bruddet.

Hun hadde gått i festen hvis bare min mann hadde gått, men ikke hvis jeg er med.... Forstå det den som kan?? Har jeg gjort noe mer galt enn ham??

Når det er sagt så har jo vertskapet tatt sin beslutning i å invitere alle sammen så vi må jo regne med at de virkelig ønsker at vi kommer.

Skrevet

Kan være noe hun sier, for å se hvilken makt hun har over dere. Ikke la dere pille på nesen av sånn barnslighet. Da burde jo mannen din i såfall forlange at hun kommer uten følge også.

Gjest Gjest - Trådstarter
Skrevet

Det er jo det merkeligste av alt. Hun tar ikke med seg kjæresten sin på festen uansett....

Vi vet at det har vært litt frem og tilbake mellom dem, men akkurat nå er de sammen.

Hun har heller ikke introdusert ham for særlig mange i løpet av disse årene.., og jeg tror faktisk ikke vertskapet har møtt ham og derfor heller ikke invitert ham.

Uansett.. Jeg får mer og mer lyst til å gå på den festen, for det er jo nesten uforskammet å takke nei når de har invitert... eller??

Skrevet

Jeg synes helt klart dere skal gå

Gjest Neffi
Skrevet

Det er tross alt søsteren (jubilanten) som har tråkket i salaten her... Og invitert noen hun allerede vet at sin søster ikke vil ha der.

Gjest Gjest- Trådstarter
Skrevet

Takk igjen for svarene.

Jeg synest egentlig at det er flott at jubilanten velger å invitere begge parter ettersom vennskapet har fortsatt etter skilsmissen.

Det ville vært synd hvis man hadde måttet "velge side" når så mange skiller seg. Spesielt i de tilfellene der skilsmissene i utgangspuntet er svært "fredelige".

Jeg vet at de også har invitert andre venner som er skilte.

Setter virkelig pris på slike venner!

Gjest Neffi
Skrevet
Takk igjen for svarene.

Jeg synest egentlig at det er flott at jubilanten velger å invitere begge parter ettersom vennskapet har fortsatt etter skilsmissen.

Det ville vært synd hvis man hadde måttet "velge side" når så mange skiller seg. Spesielt i de tilfellene der  skilsmissene i utgangspuntet er svært "fredelige".

Jeg vet at de også har invitert andre venner som er skilte.

Setter virkelig pris på slike venner!

ja, så lenge dere er venner, så har du jo rett. Og samtidig som det ikke bare er dere som skal ta hensyn - jeg hadde dratt jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

Gå og kos deg! Du har tatt hensyn til henne i tre år selv om du ikke var årsaken til bruddet og selv om hun selv har ny partner. Du har gjort mer enn noen kan forvente. Nå begynner det å bli på tide at hun tar ansvar for å komme videre/bli voksen selv.

Ha en fin fest!

(Som du ser har jeg tatt belutningen for deg! ;):ler: )

Gjest Gjest - Trådstarter
Skrevet
Gå og kos deg! Du har tatt hensyn til henne i tre år selv om du ikke var årsaken til bruddet og selv om hun selv har ny partner. Du har gjort mer enn noen kan forvente. Nå begynner det å bli på tide at hun tar ansvar for å komme videre/bli voksen selv.

Ha en fin fest!

(Som du ser har jeg tatt belutningen for deg! ;):ler: )

TAKK!!

Jeg har bestemt meg. Vi takker ja til invitasjonen!! Det er som du sier på tide at vi alle kommer videre.

Det som er synd er jo at hun ikke kommer , men da har iallefall vi vist at hun bør venne seg til tanken om at vi tross alt er to stykker...

Kanskje det er et lite skritt i riktig retning tross alt....

Gjest Gjest
Skrevet

:klem:

Så flott! Nå ble jeg veldig glad på dine vegne. Håper festen blir fin!

Gjest Gjesta
Skrevet

Er dere ikke invitert da? Hadde ikke brydd meg om den dama det er jo til og med hennes familie som har invitert dere. Kanskje dette er deres måte å fortelle henne at hun bør komme seg videre......... ;)

Syns det er supert at dere velger å gå! Så ser man hvem som er den voksne her ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Hvor lenge skal man måtte holde seg unna, bare fordi den ene parten ikke er klar for det? Kanskje den parten aldri blir klar for det, men er det noe man skal måtte ta hensyn til resten av livet?

De har jo blitt invitert, så bør det ikke være opp til jubilanten å bestemme hvem de vil ha der? Eller er det helt greit å skuffe jubilanten, for å ta hensyn til en perosn som ikke har klart å komme seg videre på 3 år?

Jeg hadde ikke tatt hensyn til henne, for det får være måte på hvor lenge man skal ta hensyn til andre mennesker. Etter 3 år bør man ha kommet seg videre, og har man ikke klart det da er det på tide å få "et spark i ræva".

Hvorfor hun ikke kommer videre er det jo ingen av oss som vet utenom trådstarter. Kanskje det har skjedd ting som gjør at hun x'en ikke vil ha noe med den nye dama å gjøre? For alt vet er det kanskje hun som er grunnen til at forholdet tok slutt?? Dette vet jo trådstarter, men ikke vi....

Uansett; hadde det vært svigerfamilien og andre felles venner av de, men dette er tross alt hennes egen søster!!

Hva enn grunnen er, synes jeg det er hun som bør tas hensyn til. Det er da ikke så viktig å gå i dette ene selskapet vel??

Hvis det var meg, og jeg hadde en grunn til å ikke ville møte den nye dama, så hadde jeg iallefall regnet med at min egen søster tok hensyn til det selv.

Og var jeg den nye damen, som hans x ikke ville møte, så hadde jeg ikke møtt opp i akkurat denne anledningen nei...(ikke han heller da sikkert)

En av desse kommer jo sannsynligvis ikke til å komme i selskapet, så da blir jo jubilanten kanskje skuffet uansett..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...