Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest marthepia
Skrevet

Jeg er så utålmodig.. :sjenert: Forventet mens er ca 16. mai Vi har jo prøvd en stund nå, så derfor lurer jeg på om jeg kan være gravid allerede nå? Dersom jeg tester meg kan jeg være gravid?

Eller skal (må) jeg vente til forventet mens før jeg tester meg...?

Føler det er et dumt spørsmål :sjenert::ler: Unnskyld :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Nei, du må ikke vente til mensen skulle kommet før du tester deg. Men vær oppmerksom på at produsentene sier at det tar opptil 9 dager etter befruktning før HCG-nivået er høyt nok til å påvise fraviditet, så det kan være bortkastede penger å teste nå. Men det er bare å teste i vei om det er vanskelig å vente, det er bare penger du kan tape på det ;)

Gjest marthepia
Skrevet

Tusen takk for svar :) ja, jeg regner egentlig med at jeg måtte vente..men det føles som det er en evighet til! :ler:

Skrevet

Hvis du tester nå, og resultatet er negativt, så kan du fortsatt være gravid. Bare at HCG-nivået ikke er høyt nok enda. Så derfor er det lurt å vente, så du er mer sikker på å få riktig resultat når du først bruker penger på en test.

Gjest Chiquita i.i
Skrevet

Dersom du tester nå så kan jeg garantere deg et negativt resultat!!!

Det er enda 13 dager til du skal ha neste mens, og eggløsningen har nå nettopp skjedd.

Det er ca en liten uke til egget fester seg, og når egget er festet så tar det enda noen dager før hormonnivået er så høyt at det vil slå ut på noen test.

Derfor er det vanligvis ingen vits i å teste før IKM - om du ikke vil se hvordan negative tester ser ut da...

Skrevet

Lurer på om det er RFSU sin graviditets test som er den mest sensitive og som kan påvise graviditet tidligst??

Gjest marthepia
Skrevet (endret)
Lurer på om det er RFSU sin graviditets test som er den mest sensitive og som kan påvise  graviditet tidligst??

Kan man få kjøpt den på vanlig apotek?

Endret av marthepia
Skrevet

I Storbritannia finnes det en test som heter First Response, den er sikkert den samme som RFSU sin. Den kan man bruke fra og med fire dager foer ventet mens.

Skrevet
Kan man få kjøpt den på vanlig apotek?

Ja, og den har et stort spørsmålstegn på seg hvis jeg ikke husker feil. Kan brukes opp til en uke før forventet mens.

Tror jeg har kjøpt mine på Vitus apotek, eller var det Alliance...? :klø:

Gjest marthepia
Skrevet

Takk for svar folkens :):)

Kanskje jeg skal kjøpe den graviditetstesten da? Spennende å prøve :)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Som en annen sier her, du er garantert negativt svar, siden du nettopp har hatt eggløsning (det er vel ikke sikkert at egget er befruktet enda en gang...), egget har garantert ikke festet seg og derfor produserer du heller ikke noe HCG, som er det hormonet testen reagerer på.

Bortkasta tid, penger og en garantert skuffelse om du tester så tidlig. Vent til en dag eller to etter at du skulle hatt mensen, du.

Gjest marthepia
Skrevet

Håper den mensen ikke kommer da :) Jeg kommer til å vente spent hver dag rundt den tiden mensen skal komme...

Gjest marthepia
Skrevet

Dagene er så laaange....

Gjest marthepia
Skrevet
Ja, og den har et stort spørsmålstegn på seg hvis jeg ikke husker feil. Kan brukes opp til en uke før forventet mens.

Tror jeg har kjøpt mine på Vitus apotek, eller var det Alliance...?  :klø:

Vi fant ikke den vi. Ble clear blue graviditetstest.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Dagene er så laaange....

I know :ler:

Skrevet
Dagene er så laaange....

Vente på å teste- dagene er kjempelange! Det føles som hver dag har 70- timer!

(Det som er litt "frustrerende" er at de første ukene som gravid også er kjempelange, men på en annen måte. Man tror det liksom ikke. Og så er alt så usikkert fram til 12. uke.)

Håper du får en positiv test da, når du endelig tester! :klem: Det er nemlig skikkelig kjedelig å vente i "det uendelige" for å få en negativ test!

Gjest marthepia
Skrevet
Vente på å teste- dagene er kjempelange! Det føles som hver dag har 70- timer!

(Det som er litt "frustrerende" er at de første ukene som gravid også er kjempelange, men på en annen måte. Man tror det liksom ikke. Og så er alt så usikkert fram til 12. uke.)

Håper du får en positiv test da, når du endelig tester!  :klem: Det er nemlig skikkelig kjedelig å vente i "det uendelige" for å få en negativ test!

Er testen negativ blir jeg veldig skuffet.. Men da er det bare å prøve igjen da :)

Hoff...hater ventetiden! :ler:

Skrevet

Huff, ja, den ventetida... Men som andre har sagt, så er det lurt å vente til rundt forventet mens, da har nok hcg-nivået steget nok til å slå ut på en test (hvis du er gravid da). Og er enig i det Sensommerbruden sier, om at de første ukene etter at man har funnet ut at man er gravid også er kjempelange. For meg virket det som en evighet til uke 12... Men da vet man i alle fall at man er gravid, da :)

Skrevet

og jeg synes ukene er lange enda jeg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...