Gå til innhold

Tror du på julenissen?

jordbær

Tror du på julenissen?  

3 stemmer

1. 1. Tror du på julenissen?

• Nei!
      8
    • Ja!
      19

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja! :D

Men som lita jente var jeg livredd julenissen, men det var fordi det ikke var den ekte nissen, men en persom med ekkel maske!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julenissen er en viktig del av jula, så jeg klarer ikke å ikke tro på han jeg :D

Da jeg var lita satt jeg bak døre på badet og hylte som en stukket gris fordi julenissen var så skummel. Har kommet over det nå da - tror jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt!

Egentlig skjønner jeg ikke spørsmålet - hvordan kan man "tro" eller "ikke tro" på noe som finnes.... "tror du på skogen - eller solen...?" fx.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et spørsmål :o

Er det virkelig noen som IKKE tror på han????? Hvem er det ellers som lager alle julepresangene da???..... hvis det ikke er julenissen....

Jeg blir helt forrvirret her jeg altså............ :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart julenissen finnes. :P

Jeg bruker bestandig å få noe jeg ønsker meg til jul. Det er helt klart julenissens verk. At jeg får noe som jeg egentlig ikke ønsker meg, men som jeg blir glad for å få likevel, er nok alle de fake wannabe julenissene som står bak...

Jeg har også en teori om at alle de syngende plastnissene som står rundt forbi også bare er fake... Men jeg er ikke helt sikker altså... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig talt innrømme at jeg finner denne problemstillingen støtende og avskyelig. :evil:

Bare det å stille spørsmålet, og i tillegg sette "nei" som et mulig svaralternativ er uhørt. SELVFØLGELIG finnes nissen. Å påstå noe annet er skammelig!

:roll:

-Starya, som forøvrig mener nissen er en sinnstilstand. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kun på fjøsnissene og fjellnissene som i "Jul på månetoppen" jeg. :wink: Desverre, men sånn Amerikansk julenisse som hopper ned i pipa og legger ut masse julepakker under treet på julafta, blir for falskt for oss nordmenn. Vi åpner jo pakkene på kvelden 24. ikke morgenen 25.!! :o

Vi hadde ikke julenissen som tradisjon i vår familie. Det har vi aldri hatt!

Nei, jeg og min familie pynta juletre lille julafta, ungene bar ut pakkene fra kottet og la dem under (og kneppa litt :blunke: ) På kvelden, før vi åt jule middag fortalte alltid mamma og pappa om fjøsnissen (oppvokst på gård) som kom i midten av advents tida. Det gjorde mi farmor også!

Fortalte hvordan han så ut, og hva han gjorde.

Jeg er gjerne med på en diskutering med de som er for amerikansk julenisse. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes nissen? Vel, jeg har ikke hørt noe annet i alle fall. Han kommer til meg hver julaften, kanskje problemstillingen er satt av noen som ikke er snille, og som ikke får julegavene sine av nissen. Vi setter ut grøt hver julekveld vi, og grøten forsvinner. Hvem annen en nissen har tatt den da? Nissen finnes og ruler!!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke tro, du skal vite! Selvfølgelig finnes Nissen

Dance

Jeg vet at den amerikanske julenissen også finnes. Han kommer nemlig å besøker oss hvert år. Selvfølgelig kommer julenissen til Amerika på den 25. han er jo i Europa på den 24. Tror du at julenissen kan reise mellom alle verdenshjørnene på en dag? Stakkars Nissen han kan jo ikke rekke alt på en dag heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cola-nissen er juks da. Det er en kommersiell fremstilling for at amerikanerne må ha håndfaste beviser liksom.

Nissen min har busserull (eller kofte utenpå hvis det er veldig kaldt), grå nikkers og hjemmestrikkete strømper.

Han lister seg rundt julaften - jeg har sett ham jeg - og er rimelig irritert fordi han blir litt underkjent til fordel for cola-nissen.

Hohohoho... du liksom.

Når det ikke er jul, er Nissen den som tusler rundt i skogen og hvisker til deg bak trærne - eller hjemme hos deg og gjemmer sokkene dine og sånn.

Ha respekt for Nissen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig tror jeg på julenissen.

Blir helt med jeg og sønnen min, når julenissen kommer til oss på julekvelden. Blir faktisk litt redd også.

Juleklem til dere alle som tror på nissen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Tusenfryd!

Cola-nissen er bare juks og fanteri. Vanligvis lukter det litt øl av ham også... *æsj*.

En skikkelig nisse har hjemmestrikket genser, nikkers og skikkelige votter og strømper. Tror han ble født litt lutrygget og med rød lue og hvitt skjegg.

Jajamensann!!!!!

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...