Gå til innhold

Kaptein Sabeltann

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Skal til Kristiansand Dyrepark til sommeren sammen med ungene mine, deriblant datteren min som da fyller 3 år. Vi reiser sammen med en annen familie. Den andre familien skal på Kaptein Sabeltann showet og de eldste barna mine blir med der. Spørsmålet er om en 3 åring er for liten til å ha glede av forestillingen? Går vi glipp av noe? Kjipt å måtte betale 500 kr for å ha med seg en trøtt 3 åring som i tillegg trolig kommer til å være trøtt og grinete dagen etter. Noen med erfaring? Hun har ikke hatt noe forhold til kapteinen enda, så vidt jeg som mor vet om!

Gjest Gjesta
Skrevet

Sønnen min var to år da vi var der første gang, og hadde det helt fantastisk!! :)

Skrevet

Jeg hadde nok tatt med min 2 åring på Sabeltann, da hun kjenner godt til han, og synes han er helt topp, men siden det er kveldsforestilling, så hadde jeg ikke gjort det likevel.....visst dere skjønner....Hun hadde nok vært altfor trøtt når forestillingen begynte.

Skrevet

Vi skal til dyreparken i sommer og kommer til å ta med våre 3 barn på 2 år, 4 år og 6 år for å se på Kaptein Sabeltann. Vi kommer nok til å la 2 åringen få sove før vi går, så får han sovet i noen timer før vi går. Og da er det ikke noe problem.

Vi gleder oss alle sammen!

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Vi lot 3 åringen sove frem til forestillingen. Gikk kjempe fint

Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg jobbet i en bhg en gang hvor førskolegruppen dro på Kaptein Sabeltann - flere ble redde! Jeg har en datter på 4, og hun får vente i hvertfall ett år før vi drar og ser - blir nok for skummelt.

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg hadde nok tatt med min 2 åring på Sabeltann, da hun kjenner godt til han, og synes han er helt topp, men siden det er kveldsforestilling, så hadde jeg ikke gjort det likevel.....visst dere skjønner....Hun hadde nok vært altfor trøtt når forestillingen begynte.

Merkelig nok er det svært få barn som sovner altså..... ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Eldstemann var 3 år, første gang vi var på Sabeltann.

Vi lot h*n legge seg til vanlig tid, og ble vekket en time før showet.

Gikk helt fint det. Ikke ble h*n redd, ikke ble h*n trett.

Sovnet som en sten da vi kom hjem, og var i ekstase hele neste dag.

Skrevet
Merkelig nok er det svært få barn som sovner altså..... ;)

:ler: Skjønner godt det da....

Det blir nok Dyrepark-besøk uten Sabeltann i år også, men sikkert neste år.

Vi reiser til Dyreparken hvert år (det har jeg gjort siden jeg ble født).

Skrevet

Vi har vært på Sabeltann flere ganger, men kommer ikke til å ta med vår 3 åring i år. Han har like mye igjen for å gå i dyreparken på dagtid, hvor mange av skuespillerne spiller, og en kan kjøre i skuta.

Vi venter til neste år med å gå på kveldsforestilling.

Skrevet

Vi hadde med 5-åringen i fjor, og hun syntes det var litt skummelt. Så jeg ville ikke tatt med en 3-åring.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi fikk ikke billetter i fjor fordi de var utsolgt den helgen vi skulle i Dyreparken, men da vi kom dit syntes vi ikke det gjorde noe i det hele tatt! Kaptein Sabeltanns Verden er overveldende nok i seg selv egentlig, og skuespillerne har 5-10 minutters stunt-teater en gang i timen hele dagen. Etter den lille forestillingen går de rundt blandt barna slik at man får hilse på og ta bilder :) . Det holdt i massevis for mine unger på 4,5 og 2 år.

Gjest Gjest
Skrevet

jeg ville absolutt ha tatt med 3 åringen på kaptein sabeltann...

mine unger har elsket sabeltann fra de var 2 år....

og liker de å se filmen... så burde de få se forestillinga.. det kommer til å bli en super duper ferie....

lykke til ..

Gjest Gjest
Skrevet
Kaptein Sabeltanns Verden er overveldende nok i seg selv egentlig, og skuespillerne har 5-10 minutters stunt-teater en gang i timen hele dagen. Etter den lille forestillingen går de rundt blandt barna slik at man får hilse på og ta bilder :) . Det holdt i massevis for mine unger på 4,5 og 2 år.

Men Kaptein Sabeltann himself er ikke med på disse stunt forestillingene.

Det er jo han som er den STORE helten da.

Sønnen vår var nettopp fylt 3 år første gang han var på Sabeltann forestilling.

Var stor stas, og kjempestas da han var oppe på scenen for å gi smokken sin til Sabeltann. Syntes ikke det var skummelt i det hele tatt han.

Men, alle er jo forskjellige da.

Skrevet

De fleste 3-åringer synes forestillingen er helt topp. Hvis barnet sover en skikkelig dupp på ettermiddagen vil det nok gå greit. Husk bare at det er skikkelig kaldt om kvelden, kle barna godt, ta gjerne med pledd eller voksipose.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...