India Skrevet 3. mai 2006 #1 Skrevet 3. mai 2006 hvordan vasker man regnklær riktig? Kan man ha de i tørketrommel? Og hvordan er det med parkdresser?
Gjest lilletroll Skrevet 3. mai 2006 #2 Skrevet 3. mai 2006 Vet ikke helt hva du mener med riktig, men jeg kan jo fortelle hvordan JEG vasker... Regnklær trenger egentlig som regel mest skylling, så det vaskes på "snilt" program på 40 grader. Dresser går på 60 grader, og gjerne i tørketrommelen om jeg har dårlig tid.
India Skrevet 3. mai 2006 Forfatter #3 Skrevet 3. mai 2006 takk for svar, men regnklærne blir ikke ødelagt av tørketrommelen? Jeg har pleid å ha de i tørketrommel men da fikk jeg høre at tørketrommelen ødela det vannsikre i klærne ??
Malama Skrevet 3. mai 2006 #4 Skrevet 3. mai 2006 Det er vel forskjell fra type til type det. Les vaskeanvisninge, står det at de ikke tåler trommel, så tåler de kanskje ikke det. Står det derimot at de tåler det, da tåler de jo det.
Gjest lilletroll Skrevet 3. mai 2006 #5 Skrevet 3. mai 2006 Åja, tenkte ikke på regndressen når jeg sa trommelen. Regntøyet har jeg ikke i trommelen, det henger jeg enten over badekaret eller dusjen, så tørker det over natten
Cilla Skrevet 3. mai 2006 #6 Skrevet 3. mai 2006 Jeg har aldri dressen i trommelen da det ødelegger impregneringen. Jeg har et impregneringsvaskemiddel som jeg bruker når jeg vasker dresser, mine impregnerte jakker o.l. Jeg trenger heller ikke vaske så ofte, det holder ofte å skylle av det skitne under springen.
Cilla Skrevet 3. mai 2006 #7 Skrevet 3. mai 2006 Og jeg mente parkdress/vinterdress, ikke regndress. Regnklær vasker jeg i maskina som vanlig, og henger opp.
Gjest Vinga Skrevet 3. mai 2006 #8 Skrevet 3. mai 2006 (endret) Jeg har et impregneringsvaskemiddel som jeg bruker når jeg vasker dresser, mine impregnerte jakker o.l. ← Hvor kjøper du det, Cilla? Hadde vært praktisk å hatt et sånt i hus!! Jeg pleier som oftest bare å skylle av uteklærne i dusjen, henger dem til tørk på badet. Er de skikkelig møkkete får de seg en runde på kortvask 30-40 grader i vaskemaskinen, uten vaskemiddel, ETTER at jeg har skylt grundig av dem i dusjen. Trenger jeg rask tørking henger de på badet, dersom ikke henger jeg dem i gangen.. Endret 3. mai 2006 av Vinga
Cilla Skrevet 4. mai 2006 #9 Skrevet 4. mai 2006 Hvor kjøper du det, Cilla? Hadde vært praktisk å hatt et sånt i hus!! Jeg kjøper den på en sportsbutikk her i byen som selger Skogstad-klær. Flaska heter Tech Wash.
68.mod. Skrevet 5. mai 2006 #10 Skrevet 5. mai 2006 Vinter /vår dresser skal vaskes med milde vaskemiddler f.eks MILO,de bør vaskes med impregneringsmiddel hver sjette vask,de skal ikke tas i tørketrommel.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2006 #11 Skrevet 5. mai 2006 Ikke bruk skyllemiddel, sånn som comfort o.l. for det ødelegger impregneringen i tøy som skal være vanntett (Reima-dresser bl.a). Ellers er det bare å følge vaskeanvisningen. Hilsen morratrøtt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå