Gjest camillo Skrevet 2. mai 2006 #1 Skrevet 2. mai 2006 Hei, jeg bare lurer på om noen av dere vet om det funker bra med rød kong, altså en relativt myk variant, til belønning under trening av en hund som biter i stykker absolutt ALT. Det jeg tenker er jo at han ikke skal få ligge og tygge på denne, men han klarer vanligvis å ødelegge ting på under to sekunder. Tennisballer er utelukket som belønning, dessverre. Noen med samme type hund, som vet?
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #2 Skrevet 3. mai 2006 Den vil nok vare en stund hvis han ikke får ha den lenge og gnage den i stykker. Har samme hund som deg, men den gnager ingen av lekene i stykker, hunden til broren min derimot han spiser sund det meste, men kong varer en stund. Evt har de en etterligning som er bra.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #3 Skrevet 3. mai 2006 Jeg vet om hunder som har skjært over den røde kongen som ingen ting, men har hatt den sorte varianten mye lenger (som er laget av kong, that is), så det kan vel kanskje være et alternativ? Eller mener du som belønning under trening (i fri?), da kan du jo kjøpe den lille røde kongen og feste en snor i den, for da skal den jo bare brukes som DIN leke, som hunden får låne når den har vært flink.
Gjest camillo Skrevet 3. mai 2006 #4 Skrevet 3. mai 2006 Mener som belønning under trening, ja. Jeg har den svarte kongen som tyggeleke, men har ikke funnet den i middels stor variant. Kan jo gi ham en sjanse med den røde, siden det er 'min' leke, men det var tennisballene også, og dem rakk han å spise før jeg fikk dem tilbake. Håpløst tilfelle, hehe. Takk for svar!
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #5 Skrevet 3. mai 2006 Jeg bruker den bare som belønning som du gjør, under trening. Den er altså min og hunden får bare leke med den på mine premisser (når den har vært flink), så hunden vil ikke få noen særlig mulighet for å tygge på den dersom det bare er en belønning etter en treningsøkt. Jeg har en snor med tykkelse på den, så den er også med på å hjelpe for å ikke bare konsentrere seg om kongen.
Gjest camillo Skrevet 3. mai 2006 #6 Skrevet 3. mai 2006 Jeg bruker den bare som belønning som du gjør, under trening. Den er altså min og hunden får bare leke med den på mine premisser (når den har vært flink), så hunden vil ikke få noen særlig mulighet for å tygge på den dersom det bare er en belønning etter en treningsøkt. Jeg har en snor med tykkelse på den, så den er også med på å hjelpe for å ikke bare konsentrere seg om kongen. ← Ja, jeg gjør også slik, men han er helt håpløs, og klarer som nevnt å tygge i stykker det meste på veldig, veldig kort tid. Men jeg skal prøve.
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2006 #7 Skrevet 4. mai 2006 Hunden min stjal en slik fra naboen og tygde i filler på under et minutt. En av bitene satt seg fast i tarmen og måtte opereres ut, det var bare så vidt de klarte å redde han.... Ikke noe kong her i gården
Gjest camillo Skrevet 7. mai 2006 #8 Skrevet 7. mai 2006 Hunden min stjal en slik fra naboen og tygde i filler på under et minutt. En av bitene satt seg fast i tarmen og måtte opereres ut, det var bare så vidt de klarte å redde han.... Ikke noe kong her i gården ← OK, jeg kjører svart kong.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå