Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 2. mai 2006 #1 Skrevet 2. mai 2006 Jeg bor i Lillestrøm område og i dag fant mannen min et dyr på seg som likner veldig på flått. Aldri sett den så liten, pleiere å bli litt størrelse på den før jeg oppdager den på bikkja...Noen som bor i området som har oppdaget flått på sine firebeinte allerede nå? Lurer på om voffsen ikke burde dryppes med flåttmiddel..
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2006 #2 Skrevet 2. mai 2006 Flått er bitteliten før den begynner å suge blod. Nesten trillrund med mange bein.
Brunhilde Skrevet 2. mai 2006 #3 Skrevet 2. mai 2006 Her ser du bilde av en liten flått. Som du ser kan de være ganske så små i de første stadiene. Jeg bruker halsbånd mot flåtten istedetfor dråper, det fungerer kjempebra!
Floja Felíz Skrevet 3. mai 2006 #4 Skrevet 3. mai 2006 Flåtten har kommet ja. Flåtten har to stadier; først er den pitteliten (nyklekt), sikkert slik som mannen din har funnet, og i det neste stadiet er den større, sikkert slik du mener å ha sett den på hunden. Tror de skifter kjønn mellom de to stadiene... Men like irriterende uansett!!!! Vi ga vår hund flåttmiddel i går.
jordbær Skrevet 3. mai 2006 #5 Skrevet 3. mai 2006 Ikke glem at flotthalsbånd kan være farlige for dyret!(Mange typer med skummelt innhold) Snakk med vetrinær om flottbehandling.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #6 Skrevet 3. mai 2006 Ikke glem at flotthalsbånd kan være farlige for dyret!(Mange typer med skummelt innhold) Snakk med vetrinær om flottbehandling. ← Det eneste som er lovlig er det som fåes på resept hos veterinæren. En grei regel er: Kan du kjøpe flåtthalsbåndet i dyrebutikken, så skal du ikke kjøpe det! Flere hunder har blitt forgiftet av slik flåtthalsbånd. Dyrebutikker har ikke lov til å selge medisiner, noe flåtthalsbåndet er å regne som.
Gjest Nina trådstarter Skrevet 3. mai 2006 #7 Skrevet 3. mai 2006 Takk for alle svar. Synes fortsatt det var vanskelig å være sikker på at det dyret jeg fant var flått, men sikkert på tide med flåttkur. Bruker Bayvantic på hunden min. Synes det er eneste som funker, samtidig som hunden kan bade. Prøvde Scalibor halsbånd for et par år siden, men synes ikke det funka så bra. Sikkert fordi hunden min har litt pels slik at båndet ikke kom helt inntil huden. Bayvantic er jeg veldig fornøyd med.
monikabrx Skrevet 3. mai 2006 #8 Skrevet 3. mai 2006 Til info, så ser flått og blodsugende lus helt like ut for flåtten får sugd blo. Sjekk om det er flere!!! Du får kjøpt x-spott hos vet, man drypper i nakken og ved halefeste. Varer i ca 4-6 uker. ingenting setter seg.ANNBEFALES.
Brunhilde Skrevet 3. mai 2006 #9 Skrevet 3. mai 2006 Ikke glem at flotthalsbånd kan være farlige for dyret!(Mange typer med skummelt innhold) Snakk med vetrinær om flottbehandling. ← Er det virkelig noen som kjøper slike midler andre steder enn hos veterinær?!?
jordbær Skrevet 3. mai 2006 #10 Skrevet 3. mai 2006 Er det virkelig noen som kjøper slike midler andre steder enn hos veterinær?!? ← Selvfølgelig! Veldig få vet at legemiddler for dyr, skal skrives ut på resept. Eneste untaket jeg kjenner til, er noen ormekurer..
Cherie Skrevet 4. mai 2006 #11 Skrevet 4. mai 2006 Til info, så ser flått og blodsugende lus helt like ut for flåtten får sugd blo. Sjekk om det er flere!!! Du får kjøpt x-spott hos vet, man drypper i nakken og ved halefeste. Varer i ca 4-6 uker. ingenting setter seg.ANNBEFALES. ← Mor bruker x-spot på sin hund og finner i alle fall 10 flått på en sommer. Hun har puddel... mye pels mao. Selv taler jeg varmt for hopp off
Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 4. mai 2006 #12 Skrevet 4. mai 2006 Mor bruker x-spot på sin hund og finner i alle fall 10 flått på en sommer. Hun har puddel... mye pels mao. Selv taler jeg varmt for hopp off ← Brukte Bayvantic på min hund i fjor. 0 flått! Kanskje tilfeldig, men veldig fornøyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå