Gå til innhold

Hvem bør komme først?

Anbefalte innlegg

Gjest Capricorn
Skrevet (endret)

Visst en vil både ha hund og katt, hva er lurest å anskaffe seg først? Går det bra med begge deler? :klø:

Endret av Capricorn
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sies det er best å få hund først. :)

Skrevet

Jeg har prøvd begge deler og syns det fungerte best da jeg hadde hund og fikk katt. Da valpen kom i hus gikk den ene hunkatten til angrep på den, ikke bare inne, men også når vi gikk tur. Hankatten vente seg aldri til hunden og begynte å gå på do overalt inne... Det endte med at begge måtte avlives, den ene på grunn av aggressivitet, den andre fordi den var urenslig også etter at den ble omplassert.

Vi fikk kattunge et års tid etterpå og da tok det en ukes tid før hund og katt ble venner.

Skrevet

jeg har på en måte prøvd begge deler...

hadde en engelsk setter og fikk kattunge, dette var ikke noe problem... fikk en engelsk setter til når katten var voksen, fortsatt ikke noe problem... jeg flyttet ut og tok katten med meg. kjøpte meg så en gordon setter på 10 mnd, og katta gikk i taket! katten var vant til hvite hunder, og har ikke hatt noe problem med disse, men når det kom en svart hund i huset ble katten svært hissig...

etter en liten stund roet katten seg, og nå er de gode venner:)

Gjest Gjest
Skrevet

Det pleier å gå bra men en voksen hund vil lettere godta en kattunge. Men jeg vet om katter som ikke har fått kattunger som adopterer alt fra hundevalper til kaninunger.

Det kommer an på katten. Noen katter er mer sær enn andre, men en hunnkatt vil sannsynligvis godta en valp og sette den på plass med det samme.

Gjest Binna
Skrevet

Jeg har god erfaring med å få katt først..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...