Gå til innhold

ringer

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

vi har vært forlvoet noen år og skal gifte oss til sommeren..

men hvordan skal vi gjøre det med ringene?

vi har jo forlovelsesringene på...

må vi kjøpe nye til bryllupet? eller hva må vi gjøre?

håper på svar som kan hjelpe oss med dette..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere trenger jo ikke kjøpe nye ringer hvis dere ikke vil det.

Vi bruker forlovesesringene som gifteringer, syns ikke det var nødvendig å bruke så mye penger på ringer vi.

Skrevet

Vi skal bruke forlovelsesringene som gifteringer også.

Men vi skal slipe bort datoen inni å skrive bryllupsdatoen isteden :danse:

Skrevet

Vi bruker forlovelses ringene vi! :)

Pusser de bare og jeg får diamant i min...

Gjest Gjest
Skrevet

ok.. det var jo greit å kunne bruke samme ringer....

men må de fikses å stelles på først?

samboerens er litt skjev og mønsteret er sletet litt av etter jobbinga hans...

Skrevet

vi skal også bruke forlovelsesringene våre, men vi kommer til å levere dem inn for å få ny dato satt inn. I tillegg tenker jeg å sette inn en diamant for å pynte litt ekstra på den for anledningen

Gjest 3llie
Skrevet

Vi skal bruke forlovelsesringene våre. Graverer de med ny dato.

Skrevet

Vi skal bruke forlovelsesringene som gifteringer. Foreløpig har vi gravert inn "Din elskede xxx" og til bryllupet skal vi gravere inn bryllupsdatoen og få dem pusset litt.

Skrevet

Vi bruker forlovelsesringene våre som gifteringer. Gjorde ingen ting med de før bryllupet. Det står forlovelsesdatoen i dem. Vi har gravert inn bryllupsdatoen på morgengavene (han fikk et lommeur, jeg en fantastisk ring)

Skrevet

Vi skal også bruke forlovelsesringene våre, synes ikke det er verdt å bruke så mye penger på ringer, og jeg har ikke lyst til å gå med to ringer heller. Synes det er nok med én.

Vi skal få dem gravert og pusset litt til bryllupet.

Skrevet

Jeg har forlovelsesring, kjæresten min har ingen. Som gifteringer skal vi ha enkle gullringer.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hos et annet vennepar hadde damen forlovelsesring med diamant, og mannen hadde ingenting. Begge fikk glatte gullringer når de giftet seg.

Et annet par brukte forlovelsesringene, gravert på mytt ,med begge datoene.

Sånn er det her også ;)

Skrevet (endret)

Vi skal bruke forlovelsesringene våre (glatte i hvitt gull) som gifteringer. De er nå til oppussing og gravering. Inne står navnene våre og forlovelsesdato, og nå skal det graveres et hjerte og giftedato. Jeg får en 0,15 ct diamantring i morgengave (valgt den selv *kremt* siden vi valgte å ikke å ha sten i gifteringen som vi tenkte på opprinnelig, mer holdbart med glatt) og den skal jeg ha sammen med gifteringen :)

Endret av kitekatt
Gjest Binna
Skrevet

Vi har glatte gullringer som forlovelsesringer, som det er gravert "din xxx". Skal gravere inn bryllupsdato i disse og bruke de som gifteringer også.

Skrevet
Hos et annet vennepar hadde damen forlovelsesring med diamant, og mannen hadde ingenting. Begge fikk glatte gullringer når de giftet seg.

Sånn har jeg det. Har begynt å skjønne at dette er veldig uvanlig. Jeg tenkte ikke på noen annen løsning en gang. Da kjæresten spurte om han også skulle ha forlovelsesring lo jeg av ham...lurte på hvor han hadde fått den tåplige ideen fra...

Skrevet
Sånn har jeg det.  Har begynt å skjønne at dette er veldig uvanlig.  Jeg tenkte ikke på noen annen løsning en gang.  Da kjæresten spurte om han også skulle ha forlovelsesring lo jeg av ham...lurte på hvor han hadde fått den tåplige ideen fra...

Høres ut som du kjente mer til amerikanske skikker enn norske. (Det er jo egentlig litt synd at det skal være sånn!)

Det er vel fortsatt vanligst her i Norge at man kjøper et sett "glatte gullringer" og har disse både som forlovelses og gifteringer.

(Faren min mente forøvrig at siden de allerede var ringforlovet og hadde ringene på høyre hånd, så satte de ikke på ringer i kirken. Og jeg som trodde det var vanlig å ta dem av før kirken, og sette dem på der. Vi gjør hvertfall det, men vi har våre "uvanlig nok" på venstre hånd nå.)

Skrevet
Høres ut som du kjente mer til amerikanske skikker enn norske. (Det er jo egentlig litt synd at det skal være sånn!)

Det er vel fortsatt vanligst her i Norge at man kjøper et sett "glatte gullringer" og har disse både som forlovelses og gifteringer.

Det kan jo ha noe med at moren min er amerikansk ;) Men mest er det vel at jeg ikke kjenner noen som har giftet seg, forledrene mine giftet seg i utlandet, så de hadde heller ikke skandinavisk bryllup, og generelt, det eneste jeg hadde å referere til var bøker og TV.

(Faren min mente forøvrig at siden de allerede var ringforlovet og hadde ringene på høyre hånd, så satte de ikke på ringer i kirken. Og jeg som trodde det var vanlig å ta dem av før kirken, og sette dem på der. Vi gjør hvertfall det, men vi har våre "uvanlig nok" på venstre hånd nå.)

Ja, det har jeg syntes var rart, hvis man skulle ta av seg ringen for så å sette den på igjen. Jeg skjønner jo at det er det folk gjør, men jeg synes det virker rart for det. For meg var det også helt naturlig å ha forlovelsesringen på venstre hånd, så der sitter den. Har ikke helt bestemt meg for hvor gifteringen skal sitte, men den havner nok på høyre hånd (prøver å gjøre alt så tradisjonelt så mulig (ihvertfall med de trdaisjonene jeg liker...))

Gjest Gjest
Skrevet

likte ideen om å sette et hjerte og så bryllupsdatoen i tilleg....

slik kommer vi til å gjøre det.. må bare få levert dem inn å få fikset dem oxo.. da de er litt slitte og skjeve...

Gjest Gjest_Kathri_*
Skrevet
vi har vært forlvoet noen år  og skal gifte oss til sommeren..

men hvordan skal vi gjøre det med ringene?

vi har jo forlovelsesringene på...

må vi kjøpe nye til bryllupet? eller hva må vi gjøre?

håper på svar som kan hjelpe oss med dette..

Vi har forlovelsesringer i gult gull men har kjøpt nye ringer i hvitt gull (med diamanter) til meg som vi ska ha på sammen med forlovelsesringen på venstre finger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...