Sun Mei Skrevet 2. mai 2006 #1 Skrevet 2. mai 2006 17. mai er barnas dag sies det. 17. mai har aldri vært særlig spennende her i huset. Muligens er det fordi her bor det ingen barn. Så dere som ikke har barn - hva gjør dere på 17.mai?
Amanlis Skrevet 2. mai 2006 #2 Skrevet 2. mai 2006 Jeg ser på barnetoget, og koser meg med å vinke til barn jeg kjenner. Gleder meg jeg.
Gjest splæsj Skrevet 2. mai 2006 #4 Skrevet 2. mai 2006 Jobbe eller sove. Hey, nå kom jeg på, ei venninne har jo invitert meg på fest. Får se, jobben kommer uansett først.
Impala Skrevet 2. mai 2006 #5 Skrevet 2. mai 2006 Vi pleier å dra og se på barnetoget hvis det passer seg sånn. Men det er ikke noe must. I år er vi faktisk i Krakow, så kommer nok ikke til å tenke over at det er 17. mai en gang
Christiane Skrevet 2. mai 2006 #6 Skrevet 2. mai 2006 Jeg er bare 18, og går på skole, men siden jeg ikke har barn, så kan jeg vel strengt tatt svare. Dagen starter ganske tidlig, jeg må sikkert stå opp klokken 07:00. 17.mai begynner med en frokost i haven til en venn på Bygdø. Der spiser vi en stor frokost, synger nasjonalsangen og konverserer. Efterpå (rundt klokken 12:30-13:00)skal jeg kanskje gå i toget, muligens se på det. Klokken 14:00 er det en markering på Høyres Hus, hvor jeg har veldig lyst til å innfinne meg. Det blir champagne for de over 18, og brus og pølser for de yngre. Senere på dagen skal jeg en tur opp til uterestauranten på St.Hanshaugen. Der er det veldig koselig, og stemningen er stort sett veldig god. Dagen rundes nok av med en middag i haven til en annen venninde eller venn. Jeg gleder meg veldig.
Hilde Skrevet 2. mai 2006 #7 Skrevet 2. mai 2006 Starter dagen med ølfrokost på et utested i Oslo, fast rutine hvert år (selv om det er snodig å drikke øl klokken halv åtte på morgenen..). Så er det spiselig frokost hos en kompis, der det blir servert tapas og champagne. Etter det bærer det til gamle Felix på Solli plass, hvor resten av verden også skal. Så er det hjem for å skifte fra bunad til noe mer casual, og det er fest og grilling hos en venninne. Hektisk, og veldig moro.
Gjest Donna Skrevet 2. mai 2006 #8 Skrevet 2. mai 2006 Jeg har unger - men de er nå blitt så store at mannen og jeg kan gjøre hva vi vil på 17. mai i år. Planene er å sove til jeg våkner, stå opp og lage en god frokost - sette oss ned og slappe av, se TV og kikke på alle de som stresser ut tidlig for å rekke barnetoget. Utpå dagen reiser vi til byen og spiser en god middag ... Det skal bli deilig etter utallige tidlige, stressende 17. mai`er
Veslejenta Skrevet 2. mai 2006 #9 Skrevet 2. mai 2006 I fjor inviterte jeg familien min til grilling. Vi var 8 voksne some koste oss! I år har vi ikke helt bestemt oss ennå. Med mindre vi blir invitert noe sted, så kommer vi nok til å dra ned til sentrum. Har via jobben adgang til en veranda med utsikt over Karl Johan. Har aldri vært i sentrum på 17. mai, men har skjønt at det er kaos der. Etterpå så finner vi sikkert et sted å spise.
liv Skrevet 2. mai 2006 #10 Skrevet 2. mai 2006 Vi kommer sikkert til å sove en god stund, orker ikke Oslo sentrum 17 mai på formiddagen, så kommer vi sikkert til å gå ut en tur etter at toget er ferdig og sånt. Spise ute et sted og tasse hjem igjen. Rolig fridag med andre ord.
Gjest Hippopotamus Skrevet 2. mai 2006 #11 Skrevet 2. mai 2006 Vi pleier å reise over til Sverige den dagen. Koser oss med å slippe korpsmusikk og voldsomt stress
Arkana Skrevet 2. mai 2006 #12 Skrevet 2. mai 2006 Siden det er en fridag sover vi lenge, muligens drar vi oss opp til å se barnetoget på TV. Første året vi bodde i Oslo dro vi til sentrum, men det var bare stress. Fullt på T-banen, skrikende unger som slenger is og pølse rundt og skitner til andre klær, og man får ikke sett noen ting siden det står et tykt lag mennesker langs veikanten hvor toget går. Myyyye bedre å være hjemme. På ettermiddagen pleier vi å ha invitert venner til grilling og koser oss utover dagen.
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2006 #13 Skrevet 2. mai 2006 Bor i utlandet og er invitert til en norsk feiring, men kan ikke pga. jobben. Så dagen blir nok ganske vanlig, men snakker vel med familie i Norge og tar kanskje med kake på jobben. Hyggelig å overraske dem når de ikke aner noe!
Gjest 2324 Skrevet 2. mai 2006 #14 Skrevet 2. mai 2006 Drar ned til byen, og koser oss på en eller annen cafe mens vi ser på alle menneskene rundt omkring. Griller gjerne på ettermiddagen sammen med familie. Avslappet dag, men god mat og godt drikke. Drar gjerne og ser på russetoget på kvelden.
Gjest Korpsmusikanten Skrevet 2. mai 2006 #15 Skrevet 2. mai 2006 Hos meg er 17. mai en dag i korpsuniform. 17. mai-tog og korps er slett ikke bare for barna. Jeg er 30 og har marsjert opp Karl Johans gate 17. mai i 22 år. Slik blir det i år også. Etter at tre tog er unnagjort på ettermiddagen, blir det vel å treffe noen venner. Men det blir sjelden noen stor fest. Er sliten da.
Gjest gjest1 Skrevet 2. mai 2006 #16 Skrevet 2. mai 2006 Hm, tror ikke vi har planlagt noe, altså; mine venner og jeg. Er sikkert mest hypp på å ta en rolig dag på sofaen
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 2. mai 2006 #17 Skrevet 2. mai 2006 Tar ekstravakt på jobben.. og tjener masse penger, så er det bare og grille og kose seg med pils ut på kvelden
Gjest joje Skrevet 2. mai 2006 #18 Skrevet 2. mai 2006 Jeg skal feire 17. mai i Oslo i år. Og selv om jeg vet at det er et mas der den dagen, tror jeg det blir en morsom opplevelse. ;D Er det noen som vet om Garden går i toget i sentrum? Hadde håpet å få et lite glimt av kjæresten.. ;p
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2006 #19 Skrevet 2. mai 2006 17. mai er barnas dag sies det. 17. mai har aldri vært særlig spennende her i huset. Muligens er det fordi her bor det ingen barn. Så dere som ikke har barn - hva gjør dere på 17.mai? ← Opp til pyntet hus/terasse. 17 mai-frokost, veldig tidlig. Treffer fam på formiddagen for å se på barnetoget. Så samles hele fam på et hotell hvor vi er på koldtbord. Etter det er det kaffe/brus til unger hos bestemor. Så er vi ute å byen igjen til kl15.30 for å se på russetoget/borgertoget. etter det samles alle hemme hos meg. Kaker/kaffe. De som vil kan se fra Oslo på tv eller sitte på terassen. egentlig jør vi mye mellom dette. dagen går i et kjør-
Gjest Gjesta Skrevet 2. mai 2006 #20 Skrevet 2. mai 2006 Jeg og foreldrene mine pleier alltid å gå tur med påfølgende 17.mai middag etterpå. Det er som du sier en dag for ungene, og som barnløs 25 åring har jeg vel ikke det helt store behovet for å feire denne dagen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå