lillesky Skrevet 2. mai 2006 #1 Skrevet 2. mai 2006 Vi har to syrinbusker som vi plantet i fjor. De er små (under en meter), og har fått fine skudd i år. Men! Begge to har knekt litt, skal jeg klippe av den greina som er knekt, eller kan jeg teipe dem på et vis? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2006 #2 Skrevet 2. mai 2006 Har aldri hørt om noen som har tapet en kvist Klipp den helt av du. Helt inn mot stammen.
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2006 #3 Skrevet 2. mai 2006 Bare klipp av! Det vil komme nye skudd og greiner!
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2006 #4 Skrevet 2. mai 2006 Enig med gjesten over - klipp. Taping fungerer sjelden bra, og da må det gjøres med en gang knekkinga skjer.
Snuppelure Skrevet 4. mai 2006 #6 Skrevet 4. mai 2006 Klipp i vei. Du har fått nytt skudd der før 17.mai.
lillesky Skrevet 4. mai 2006 Forfatter #7 Skrevet 4. mai 2006 (endret) Men buskene er så små, det er derfor jeg vil teipe. Har hørt at det finnes en spesialteip til slikt, men mulig jeg tar feil altså... På den ene er den største greina splittet. Men ok - jeg gir meg for flertallet og klipper i morgen. Helt inn til stammen! Endret 4. mai 2006 av lillesky
Snuppelure Skrevet 4. mai 2006 #8 Skrevet 4. mai 2006 Husk at det tar tid og tålmodighet å få store fine planter. Klipping i vekstperiode (for syrin) stimulerer bare busken til å vokse enda mer, så det er nok ikke så brutalt å klippe grenen som det føles Lykke til.
Gjest 2. gjest Skrevet 4. mai 2006 #9 Skrevet 4. mai 2006 Hør på Snuppelure. Det virker kanskje brutalt, men det mest fornuftige å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå