Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2006 #21 Skrevet 2. mai 2006 Siden problemet ditt var å få "saken" tilbake,så skjønner jeg ikke vitsen med å skrive om dette her inne...Du spør bl a om hvor grensen for overgrep går,om du kan ha fått i deg annet enn alkohol osv osv...Og tråden heter "grenser ved overgrep"???
Gjest Blackout Skrevet 3. mai 2006 #22 Skrevet 3. mai 2006 Jeg ville skrevet om denne saken likevel, selv om jeg ikke glemte en ting der... Det hele kuliminerte med at han sa at en han ikke vet hvem er, gjorde det med meg, dvs. med underlivet... Jeg ba han inn og spurte han og det var svaret jeg fikk. Men om jeg tror på det er en annen sak. Og jeg kan ikke anmelde, for hva og hvem skal jeg anmelde? Det er for pinlig og det er for rørete. Polititet ville jo ledd så de ristet...
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #23 Skrevet 3. mai 2006 Jeg forstår henne. Jeg har selv kjent torpedoer og leiesoldater og jeg tror kanskej det er dette damen er redd for å blande politiet inn i? Eller?
Gjest Blackout Skrevet 3. mai 2006 #24 Skrevet 3. mai 2006 Jeg får ikke sove. er ganske forvirret. Men du som var politistudent, hva råder dum meg til uten at jeg dummer meg helt ut? Du burde jo vite, eller spørre dine lærere? Dere har selvsagt et svar? Men da synes jeg du skal gi meg alle svar. Om jeg anmelder, så må jeg ha eller kan få vitnebeskyttelse, noe som ikke finnes i Norge. Men denne saken er jo ikke så alvorlig, jeg er ikke blitt steinet til døde slik man kan bli i andre land. Jeg er bare blitt hånet, eller jeg er ikke sikker siden jeg selv vr ruset Men jeg er sint, ja.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #25 Skrevet 3. mai 2006 Du virker jo fullstendig forvirret og satt ut her. Snakk med en venn du kan stole på, fortell alt, og la denne bli med deg til politiet.
Gjest politi-student Skrevet 3. mai 2006 #26 Skrevet 3. mai 2006 Hei igjen! Skal prøve å komme med råd... Hvor går grensen ved voldtekt/ufrivillig samleie? Jeg var på nachpiel i helga, og kom til meg selv og oppdaget at jeg hadde samleie med en jeg knapt kjenner... Grensen går i det at dette var ufrivillig samleie/voldtekt.Dette er straffbart,uavhengig om du var full eller ikke. Sexen var god, så det ble ingen misstemning, men jeg lurer på hva jeg har fått i meg annet enn alkohol?Deler av natta er borte og da jeg kom hjem og våknet neste dag, oppdaget jeg en lang flenge i buksa ved glidelåsen, pluss at jeg var barbert nedentil. Jeg var helt glattbarbert, og har store blåmerker på innsiden av lårene, pluss noen kutt og jeg er ikke typen som barberer meg, men kun stusser litt nedentil. Dette tyder på voldsbruk,det som kan være viktig er å la politiet/lege få dokumentere dette. Jeg har ikke tenkt å anmelde han, siden jeg ikke selv aner hva som skjedde, men jeg har hørt av to venninner at på de festene pleier man å få noe ekstra i drinkene, men advarselen kom for sent.. Dette er skremmende,jeg vil anbefale deg å ta kontakt med politiet,uansett om du ønsker å anmelde dette eller ikke.Om du ønsker,så kan du be om en kvinnelig etterforsker,og anmeldelsen er ikke gyldig før den er underskrevet.Dette anbefaler jeg bl.a. siden du sier at dette er et miljø,der jenter dopes ned og utnyttes.Det kan,uavhengig om du vil anmelde eller ikke,være meget interessant for politiet å vite dette.Politiet har selvfølgelig taushetsplikt om alt de får kjennskap til. Om jeg anmelder, så må jeg ha eller kan få vitnebeskyttelse, noe som ikke finnes i Norge.Man har vitnebeskyttelse i Norge også,dette vurderes utfra et trusselbilde.Nå vet jo ikke jeg eksakt hvilket miljø dette dreier seg om,men det vil politiet kunne vurdere.Voldsalarm er vanlig,dette kan du få om du føler deg utrygg og denne alarmen prioriteres av politiet om du utløser den. Til slutt:Jeg anbefaler deg å snakke med politiet.Tror det kan hjelpe deg.Du skriver at dette er pinlig og rørete,det vil ikke politiet synes.Du lurer på hvem du evnt skal anmelde,anbefaler deg (om du vil anmelde) å anmelde alle som deltok på festen.Det er også straffbart å ikke gripe inn evnt kontakte politiet,om man ser ting som dette på en fest.At du ikke husker noe,kan jo -som du skriver-komme av at du var dopet. Håper at det går bra med deg!
Gjest Blackout Skrevet 3. mai 2006 #27 Skrevet 3. mai 2006 Joda, det går ok med meg. Jeg er blitt voldtatt tidligere, så jeg takler dette, men jeg forstår at jeg trenger noen å snakke med. Jeg vet at man skal anmelde overgrep, men iflg. han som bodde der og som var her i går, er det en ingen vet hvem han er, som skalperte meg... Det var visst en som er ikke norsk, men nordisk...men ingen har sett han før. Det høres ut som ren løgn, men jeg vet ikke... Han sa at også en annen var tilstede, men jeg har ikke lyst til å spørre han. Jeg får sikkert det samme svaret. Men jeg skal spørre han, bare for å få vite mer om hva som skjedde. Men det er pinlig å rote i denne saken. I går virket han som jeg lå med ganske spak mens han var her. Han var ikke sjenert eller noe, men virket jordnær.... Han snakket om å slutte å ruse seg, dvs. drikke og om å prioritere jobben og kjæresten sin. Jeg visste ikke at han har kjæreste, men han er pen, så det har han sikkert. Det er ingen som tror på historien hans om hvor han jobber og hvilken høy tittel han har, men det er ikke noe jeg blander meg inn i. Jeg tror heller ikke på den historien, men i går orket jeg ikke argumentere. Det har jeg gjort før, for han virker ikke som en yrkes-lege... Jeg tør ikke blande inn politiet. Det vil føre til bråk og trusler mot meg, fra miljøet rundt han og er det noe jeg misliker er det bråk. De er mistenkt for mye, som jeg ikke vil gå nærmere inn på og som kun er spekulasjoner fra andre. Og hans forklaring høres jo helt saklig ut. En som ingen har sett tidligere og vet hvem er, gjorde det med meg, og etterpå lå jeg med huseieren i beruset tilstand helt frivillig. Jeg skal snakke med en venninne etterpå. Hun vet hva som skjedde. Det gjør meg redd om jeg anmelder, for jeg vil ikke kunne leve en dag i trygghet om jeg ikke later om ingenting nå.
Gjest Bellatrix Skrevet 3. mai 2006 #28 Skrevet 3. mai 2006 Føløer du deg trygg om du ikke anmelder da? Den/de som gjorde dette vet hvem du er, og vil kanskje prøve å true deg? Gå til politiet, du. Om du ikke anmleder har du i hvert fall mulighet tiul å få beskyttelse.
Gjest Blackout Skrevet 3. mai 2006 #29 Skrevet 3. mai 2006 Jeg føler meg mer trygg om jeg ikke anmelder. De vil ikke ha bråk, men anmelder jeg får de nettopp det, og jeg kjenner ikke hele miljøet. Hvis jeg ikke anmelder, anser de meg som ufarlig og vil ikke lage bråk med meg pga. at det vil føre til uønsket oppmerksomhet. Det er lett å si at jeg skal anmelde når dere ikke sitter i min situasjon. Jeg har ikke noe å skjule for politiet, men det har de og en anmeldelse fra min side vil bare føre til at jeg eller min familie blir truet.
Gjest Bellatrix Skrevet 3. mai 2006 #30 Skrevet 3. mai 2006 Jeg føler meg mer trygg om jeg ikke anmelder. De vil ikke ha bråk, men anmelder jeg får de nettopp det, og jeg kjenner ikke hele miljøet. Hvis jeg ikke anmelder, anser de meg som ufarlig og vil ikke lage bråk med meg pga. at det vil føre til uønsket oppmerksomhet. Det er lett å si at jeg skal anmelde når dere ikke sitter i min situasjon. Jeg har ikke noe å skjule for politiet, men det har de og en anmeldelse fra min side vil bare føre til at jeg eller min familie blir truet. ← Eller kanskje de må stå til ansvar for det de har gjort, om du anmelder?
Titti72 Skrevet 3. mai 2006 #31 Skrevet 3. mai 2006 Jeg lurer på hva som skjer hvis TS anmelder dette. Antagelig ikke en dritt.... Mulig han fyren må inn i 1 avhør før saken henlegges?
Gjest Blackout Skrevet 3. mai 2006 #32 Skrevet 3. mai 2006 De burde stå til ansvar, men jeg orker ikke den påkjenningen. Miljøet er ikke lite, dvs. at kun de som var på festen er innblandet i kriminelle forhold... Og hvordan ville du/dere taklet det dersom familien blir truet? Jeg vet at jeg ikke kommer til å anmelde. De vet hvor mine foreldre bor og de finner lett ut av hvor mine barn bor. Nå er det viktigste for meg, å komme meg videre og bare glemme det hele. Men jeg skjønner at jeg trenger noen å snakke med blant annet om hvor flau jeg føler meg og om nedverdigelsen. Jeg hadde en nesten-kjæreste, men jeg kan ikke ligge med han nå slik som jeg ser ut. Han vil bli rasende og spørre meg ut, så jeg må holde meg helt unna menn til sårene er borte. Ikke si at jeg MÅ anmelde. Jeg kan ikke. Det er svaret.
Lizzie Skrevet 3. mai 2006 #33 Skrevet 3. mai 2006 Dette var virkelig trist lesing. Jeg skjønner på en måte at du ikke kan anmelde, men hva med å snakke med politiet allikevel - uten en formell anmeldelse kan de ikke gjøre noe, men saken kan ligge der som grunnlag for evt. senere anmeldelser fra andre. Det kan da også være mulig å levere formell anmeldelse senere - om flere år dersom bevisene tas opp nå. Skrammer, blåmerker og evt stoffer i blodet forsvinner. Jeg vil også tro at det kan hjelpe litt å få snakket om det.
Titti72 Skrevet 3. mai 2006 #34 Skrevet 3. mai 2006 Jeg har anmeldt en eks for drapstrusler. Jeg hadde vitner til truslene, som kom ofte. Eksen var inne til et avhør og så gikk det et par mnd, og i postkassa kom det et brev om at saken var henlagt. Vitnene (bl.a. min sjef) ble ikke avhørt, jeg anmeldte saken i skranken og var ikke på et nytt avhør. Kan ikke si at jeg anbefaler dette til noen, for enden på visa var at ting ble verre etter dette.
Gjest Blackout Skrevet 3. mai 2006 #35 Skrevet 3. mai 2006 Jeg sier jo at jeg ikke vil pga at jeg ikke tør å anmelde. Jeg kan gå til legen min og få henne til å ta bilder, men jeg vil aldri ta sjansen på å anmelde forholdet. For meg er alt bare pinlig nå, i alle fall før jeg har fått snakket med han andre som var tilstede på festen mens jeg ble skamfert. Men akkurat nå føler jeg for å ikke snakke med noen. Jeg skal ringe han i ettermiddag og spørre hva som virkelig skjedde, selv om jeg sikkert vil få samme svaret som i går. De er venner.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #36 Skrevet 3. mai 2006 Jeg vet ikke hva jeg skal råde deg til. Jeg forstår angsten din. Jeg vil bare fortelle deg om min opplevelse med politiet. Jeg hadde en ubehagelig opplevelse, bare en bagatell i forhold til det du har opplevd, men allikevel var jeg helt skjelven. Jeg gikk til politiet. De var fantastiske. De hørte på meg, tok meg alvorlig. De forklarte alt, både om anmeldelse og sjansen for at han skulle bli tatt. De ga meg gode råd hvordan jeg skulle kunne føle meg tryggere igjen. Jeg anmeldte, men "gjerningsmannen" var ukjent og ble ikke tatt. Derfor ble anmeldelsen etter en stund henlagt. Men rådene jeg fikk hjalp. Det hjalp at jeg ble tatt alvorlig. Og politiet ble oppmerksomme på et problem. Skulle det samme skje igjen, er det lettere å få ham dømt. Selv om du skulle velge å ikke anmelde, skader det ikke å snakke med politiet. Lykke til!
Gjest Blackout Skrevet 3. mai 2006 #37 Skrevet 3. mai 2006 Lizzie, politiet står i sin fulle rett til å anmelde saken dersom jeg kontakter dem og da er det akkurat det samme som om jeg skulle anmeldt det. Når jeg sier at jeg ikke vil anmelde, så mener jeg det. Det vil medføre trusler og saken vil garantert bli henlagt pga. bevisets stilling. Jeg er skadet nok nå, til å makte å gå igjennom forhør og latterliggjøring og trusler. Saken vil bli henlagt pga. bevisets stilling. Det er allerede avklart utifra andre overgrepsaker, og når jeg ikke huske noe og var beruset... Hvilken dommer vil tro på meg?
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #38 Skrevet 3. mai 2006 Her er noen linker med informasjon. Hvis du ikke vil ta kontakt med politiet, ta kontakt med noen du kan snakke med. Du kan være anonym om du vil det. http://www.evas-stottesenter.no/hos_politiet.htm Her en link til diverse telefonnummere: http://www.noabuse.no/hjelp1.htm Og her en oversikt over krisesentre. http://www.noabuse.no/so/smi2.htm Ring til en av dem, om det så er anonymt. De kan gi deg bedre råd enn vi her inne.
forelzka Skrevet 3. mai 2006 #39 Skrevet 3. mai 2006 (endret) Han er pen, så han har sikkert kjærest??? Hva har det med saken å gjøre at han er pen? Han har sex med jenter som er dopa og bevistløs!!!! Hvem vil ha en kjærest som gjør sånt? Og hvis han ikke vet hvem har hatt sex med deg først, mens du var bevistløs, hvorfor har han ikke stoppet det? Normale mennesker ville ha gjort det! Og hvorfar har han da sex med deg rett etterpå? Sexen var god..... WHAT? Hvordan kan du få med deg og nevne her noe sånt når du i dag er full av blåmerker og sår? Hvor gammel er du egentlig? Beklager at jeg kanskje høres litt slem ut nå, men jeg blir helt satt ut når noen finner seg i å bli voldtatt og mishandlet uten å gjøre noe med det, for det er nettopp det du har opplevd! Hvis noen har sex med deg når du er så dopet/bevistløs, så er det voldtekt! Hvis du i tillegg har blåmerker og sår, så er det mishandling! Du kan snakke med politiet uten å anmelde han. Hvis han er en kjenning av politiet, så burde de vite om ting han gjør selv om du ikke anmelder det. Ta vare på deg selv og kroppen din! Husk at det er ingen andre enn du selv som bestemmer over kroppen din! Føl ikke skyld! Du har blitt UTSATT for noe, ikke UTFØRT noe! En stor forskjell! Og du har bare denne ene kroppen og du har bare ett liv! Ta vare på det!!! Ønsker deg lykke til og håper du kommer deg videre uten for mange komplikasjoner. Skjønner jo at du tenker mye på dette og ikke føler deg vel. Gjør i allefall som andre her inne sier: Snakk med noen! Det er ikke bra å finulere over slike ting alene. Da er det bra å få litt hjelp til å se på situasjonen, tanker og følelser. Endret 3. mai 2006 av forelzka
Gjest Varg-Menja Skrevet 3. mai 2006 #40 Skrevet 3. mai 2006 Jeg synes ikke man bør anmelde noen i tilfeller hvor man ikke selv husker hva som hendte. Sannsynligvis har man bare drukket seg litt for full, og det resulterer fort i at hemningene slipper, og man gjør ting man vanligvis ikke ville gjort. Og at "noen sier at de pleier å putte ting i drinken" er bare rykter, og som regel er det ingenting i det. Dersom man mistenker noe slikt bør man få tatt en blodprøve dagen etter, men det store flertallet som mistenker at de er blitt dopet viser seg å bare ha vært overstadig beruset når svarene på blodprøven kommer. Det er voldtekt dersom man har sex med en person som har ruset seg så man er bevisstløs, men man kan like gjerne ha vært våken og med på ting, uten å huske det etterpå, dersom man har blacket ut. Så å konkludere med at dette må ha vært voldtekt bare fordi man ikke husker noe, er en alt for drastisk ting å gjøre.
Fremhevede innlegg