Gå til innhold

Grensen ved overgrep?

Fremhevede innlegg

Gjest Blackout
Skrevet

Hvor går grensen ved voldtekt/ufrivillig samleie? Jeg var på nachpiel i helga, og kom til meg selv og oppdaget at jeg hadde samleie med en jeg knapt kjenner...

Sexen var god, så det ble ingen misstemning, men jeg lurer på hva jeg har fått i meg annet enn alkohol? Deler av natta er borte og da jeg kom hjem og våknet neste dag, oppdaget jeg en lang flenge i buksa ved glidelåsen, pluss at jeg var barbert nedentil. :overrasket:

Jeg var helt glattbarbert, og har store blåmerker på innsiden av lårene, pluss noen kutt og jeg er ikke typen som barberer meg, men kun stusser litt nedentil.

Jeg har ikke tenkt å anmelde han, siden jeg ikke selv aner hva som skjedde, men jeg har hørt av to venninner at på de festene pleier man å få noe ekstra i drinkene, men advarselen kom for sent..

Nå er saken den at jeg er nødt til å kontakte han. Jeg er ikke nødt, men jeg har fått med meg en av hans eiendeler hjem, og har glemt en av mine ting hjemme hos han. Det er en litt viktigere ting enn mascara...

Jeg fant telefonnummert hans på gulesider.no, men hva skal jeg si? Bare sende en sms og late som om jeg ikke husker annet enn at jeg har tatt med meg en av hans ting og glemt en av mine ting?

Jeg kommer til å se han igjen og vil helst bli ferdig med denne følelsen av å ha dummet meg ut... Det kan like gjerne være meg som har fått par drinker for mye og tatt ett eller annet stoff, men slik blackout har jeg ikke opplevd tidligere.

Og med de blåmerkene jeg har på hånda og mellom lårene, tyder det på at jeg har nektet å bli barbert? Jeg vet ikke men det er den følelsen jeg har.

Nå er jeg redd ryktene skal gå og at jeg skal bli møtt med et nedlatende blikk, men hva skal jeg skrive i en sms? Jeg tenkte sende sms pga. de tingene som jeg har glemt igjen, og ikke nevne sexen eller barberingen med ett ord...

Jeg føler at jeg er blitt utsatt for noe, men jeg vet ikke. Jeg ville valgt å huske hva som skjedde i stedet for denne følelsen av å ha vært med på noe jeg ikke aner omfanget av engang. Jeg tror jeg vet at jeg kun lå med han, men er ikke sikker...

Dette er en kjedelig sak. Hva ville dere gjort. Jeg ville helst aldri sett han igjen, men jeg vet jeg kommer til å se han for han bor rett i nærheten.

:sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ta med deg noen og dra bort for å hente sakene dine, ikke send sms.

Og på vei ut døra sier du: -"Du bør forresten sjekke deg for hiv, jeg får ikke endelig svar på testen før om fire måneder."

(Det tar seks måneder å få endelig svar på hiv-tester om man har vært utsatt for smitte, og det høres ut som om han fortjener en sånn lærepenge, så tenker han seg kanskje litt om før han gjør dette flere ganger :frustrert: )

Skrevet
Ta med deg noen og dra bort for å hente sakene dine, ikke send sms.

Og på vei ut døra sier du: -"Du bør forresten sjekke deg for hiv, jeg får ikke endelig svar på testen før om fire måneder."

(Det tar seks måneder å få endelig svar på hiv-tester om man har vært utsatt for smitte, og det høres ut som om han fortjener en sånn lærepenge, så tenker han seg kanskje litt om før han gjør dette flere ganger :frustrert: )

Heilt enig i den der!

Du kan ikkje la han berre få sleppe unna med noke sånnt! Du får ikkje blåmerke på innsida av låra av ingenting!!

Gjest mann81
Skrevet

Så fort du får tingene dine sier du at du vil ha svar på hvordan du fikk blåmerker på innsiden av leggene dine, og hvem det var som barberte deg. Sånt kan du politianmelde, selv om jeg leser innlegget ditt som om du sliter med skyldfølelse.

Get this: INGEN har rett til å gjøre ting med kroppen din som du ikke har samtykket i, selv om du er aldri så drita og aldri så dum. Hvis du klarer å overkomme denne flaue følelsen, ville jeg tenkt igjennom hva jeg ville gjort og det ville vært avhengig av hva han sier/hvordan han reagerer, og på om du får igjen gjenstanden din.

Bare helt kjølig og rolig spørre ham om hva som hendte på festen, og si at du ikke satte pris på å bli kuttet opp, få blåmerker på hendene. Hvis disse gutta doper ned jenter, så ville jeg seriøst vurdert politianmeldelse. Men hvis du skal ta en sånn prat med ham, må du nok ha med deg noen.

Gjest Blackout
Skrevet

Det er ingen jeg kjenner som vil ha noe med det miljøet å gjøre egentlig, og jeg tør ikke fortelle det til noen venner her i nabolaget. Enten får jeg tingene mine frivillig, eller så får det bare være.

Jeg kan ikke gå til politiet med en sånn sak. Glattbarbert i rus av en som var ruset. :sjenert: Det er andre grunner også til at jeg ikke tør å anmelde. Jeg kan risikere bråk fra flere personer enn han, og jeg er ikke sikker på hva som skjedde, bortsett fra blåmerkene. Buksa har jeg kastet...

Jeg hadde bestemt meg for å ikke ha noe med den gjengen å gjøre, men jeg var ikke helt edru og en felles venn, som ikke er blandet inn i dette, gjorde at jeg satt og snakket med de på en pub og deretter ble det nachpiel uten at vår felles bekjente var tilstede.

Jeg vil helst gå med hevet hode, så derfor tenkte jeg å sende sms og spørre om det er ok at jeg henter det jeg glemte, eller at han leverer det på min dør.

Jeg er ikke redd han. Uten at han har dopet ned noen, er han ikke farlig så lenge man ikke lager bråk med han...

Gjest gjesta
Skrevet

Men hvor viktig kan den tingen være da? Siden du velger å møte en mann som tydeligvis har laget blåmerker på deg, barbert deg, kuttet deg opp osv. Ingenting, bortsett fra mine barn, ville fått meg til å kontakte han igjen.

Gjest Blackout
Skrevet

Det er en ting jeg bruker på jobb og som jeg er avhengig av.

En annen ting er at jeg helst selv vil ta kontakt med han og få det overstått, slik at jeg slipper gå og være redd for å møte han hvor som helst.

Min filosofi er å glemme det som skjedde siden jeg ikke husker noe. Det er veldig pinlig for meg, men langt verre å unngå han helt til jeg f.eks. tilfeldigvis møter han i nabolaget og det vil skje før eller senere.

Jeg sendte en sms til han, og skrev at jeg ikke er hjemme før om 1-2 timer, om det passer for han. Jeg nevnte bare det jeg hadde glemt, og det jeg hadde tatt feil med meg, og ingenting om resten.

Han vet jo at jeg ikke kan late som jeg ikke husker noe, men jeg lurer på hva han selv husker av den natta?

Hvis han husker at jeg ble barbert, så vet han at jeg vet noe, men jeg blåser i hva han mener om meg. Jeg vet hva jeg mener om det som skjedde og synes det er veldig pinlig. Hvis jeg ble tvunget til å bli barbert, er det ekstra pinlig men jeg vil ikke gi han gleden av å bli konfrontrert med det. Han vil jo nekte, og fortelle meg at jeg ba om det... :forvirret:

Nå fikk jeg sms fra han og han spurte når jeg er hjemme. Da er det ok med det jeg glemte hos han. Han ringer på hos meg eller motsatt. Jeg må svare han.

Resten vil jeg bare glemme. Dvs. jeg vet jo ikke hva som skjedde selv, unntatt av at da jeg kom til meg selv den natten, lå vi sammen og hadde det bra. Da merket jeg ikke at jeg var barbert. Det oppdaget jeg ikke før jeg var edru dagen etterpå og var kommet hjem...

Jeg vet at han ruser seg, men jeg har aldri sett han virke full. Man kan ikke se på han at han ruser seg, verken i stilen eller på noe grunnlag.

Men han er kjent for å være en man ikke blander seg med, bortsett fra rent høflig prat om vær og vind.

Jeg er ikke redd han, men jeg skal aldri mer ta en drink med han. Det som blir pinlig nå, er å møte han, men jeg får late som om jeg ikke bryr meg pga. at jeg ikke vil la han ha gleden av å se meg flau...

Gjest Blackout
Skrevet

Jeg har vært hjemme hele tiden, bortsett fra en tur i kiosken. En dame smilte til meg og jeg holdte på å begynne å grine etterpå. Jeg er visst allergisk mot vennlighet for øyeblikket og føler meg bare vemmelig. Det stikker når jeg går, hårene er begynt å gro ut igjen...

Klokken er ti over ni. Jeg får sende en melding til han og spørre om jeg skal komme dit eller om han kommer hit. Det er bedre at han kommer hit, egentlig, for jeg kan ikke vite om han har en haug med kamerater på besøk som vet om alt...

Ville dere virkelig spurt han hva som skjedde?

Jeg kan prøve, hvis jeg tør... men jeg vet ikke hvordan jeg skal begynne. Hvis jeg skjeller han ut, får jeg ingen respons, og om jeg er vennlig vil jeg bare føle meg dum. Da er det bedre å bare bytte tingene og smile uten å snakke om mer.

Skrevet

Æsj - for en kjip følelse du må ha. Stakkars deg. Dette var virkelig ikke noe hyggelig.

Tror du handler rett. Ikke spørre om noe. Prøve å få han til å komme hjem til deg med tingene.

Håper du har en venninne å snakke med. Du trenger sikkert litt oppbacking fremover.

:klem:

Gjest Gjest
Skrevet
Så fort du får tingene dine sier du at du vil ha svar på hvordan du fikk blåmerker på innsiden av leggene dine, og hvem det var som barberte deg. Sånt kan du politianmelde, selv om jeg leser innlegget ditt som om du sliter med skyldfølelse.

Get this: INGEN har rett til å gjøre ting med kroppen din som du ikke har samtykket i, selv om du er aldri så drita og aldri så dum. Hvis du klarer å overkomme denne flaue følelsen, ville jeg tenkt igjennom hva jeg ville gjort og det ville vært avhengig av hva han sier/hvordan han reagerer, og på om du får igjen gjenstanden din.

Bare helt kjølig og rolig spørre ham om hva som hendte på festen, og si at du ikke satte pris på å bli kuttet opp, få blåmerker på hendene. Hvis disse gutta doper ned jenter, så ville jeg seriøst vurdert politianmeldelse. Men hvis du skal ta en sånn prat med ham, må du nok ha med deg noen.

Jeg er enig med han karen her - og heller også litt til å avslutte med hiv-ideen som ble presentert tidligere for å gi ham en lærepenge som svir litt. Men sånne ting er vel vanskeligere enn rådene gir uttrykk for.

Huff, skulle ønske jeg hadde et virkelig knallråd som garantert kunne løst hele situasjonen, sånn at du hadde følt deg bedre og man kunne vært sikker på at han hadde lært å ikke gjøre sånt flere ganger.. :sjenert:

Håper det går bedre med deg snart :klem:

Gjest Gjest
Skrevet

Legg ut nummeret hans her, så får han telefon fra 100 jenter som vet hva han har gjort - skremmer ikke det ham, kan han ikke skremmes :sjarmor:

Ja, jeg mener vel ikke ideen alvorlig, men tanken er litt deilig, ikke sant :sjenert:

Skrevet

Du kan vel snakke med politiet og høre hva de anbefaler deg å gjøre. Det kan vel være at noen i miljøet trenger en kraftig advarsel! Anmeldelse bestemmer du helt over selv, men du kan vel fortelle hva som skjedde! Ta bilde av deg selv, med dato osv. i tilfelle du skulle ombestemme deg mht. anmeldelse!!

Gjest politi-student
Skrevet

Dette ville jeg ha anmeldt.Om du er redd for miljøet han er i eller lign,så ville jeg ha nevnt dette i avhøret.Evnt bedt om voldsalarm.

Ingen har rett til å utføre vold,sex eller annen form for forgripelse på en person som er "bevisstløs i gjerningsøyeblikket".Skal slike slippe unna med det,så lærer de aldri!

En ting til,som jeg ikke skjønner:Hvorfor skal du gå rundt å skjemmes over dette?Det er da vitterlig andre som burde hatt problemer med å se seg i speilet etter denne episoden.Om du anmelder dette,vil en lege undersøke deg og politiet vil ta bilder,dette dokumenterer at et overgrep har funnet sted (spesielt blåmerker,arr osv).Du har krav på erstatning for denne opplevelsen.Det er ikke forbud mot alkohol inntak,men det er forbud mot overgrep!

Ps!Opp med hodet,er ikke din feil at de/han har gjort dette mot deg :klem:

Gjest Gjest
Skrevet
Hvor går grensen ved voldtekt/ufrivillig samleie? Jeg var på nachpiel i helga, og kom til meg selv og oppdaget at jeg hadde samleie med en jeg knapt kjenner...

Sexen var god, så det ble ingen misstemning, men jeg lurer på hva jeg har fått i meg annet enn alkohol? Deler av natta er borte og da jeg kom hjem og våknet neste dag, oppdaget jeg en lang flenge i buksa ved glidelåsen, pluss at jeg var barbert nedentil.  :overrasket:

Jeg var helt glattbarbert, og har store blåmerker på innsiden av lårene, pluss noen kutt og jeg er ikke typen som barberer meg, men kun stusser litt nedentil.

Jeg har ikke tenkt å anmelde han, siden jeg ikke selv aner hva som skjedde, men jeg har hørt av to venninner at på de festene pleier man å få noe ekstra i drinkene, men advarselen kom for sent..

Nå er saken den at jeg er nødt til å kontakte han. Jeg er ikke nødt, men jeg har fått med meg en av hans eiendeler hjem, og har glemt en av mine ting hjemme hos han. Det er en litt viktigere ting enn mascara...

Jeg fant telefonnummert hans på gulesider.no, men hva skal jeg si? Bare sende en sms og late som om jeg ikke husker annet enn at jeg har tatt med meg en av hans ting og glemt en av mine ting?

Jeg kommer til å se han igjen og vil helst bli ferdig med denne følelsen av å ha dummet meg ut... Det kan like gjerne være meg som har fått par drinker for mye og tatt ett eller annet stoff, men slik blackout har jeg ikke opplevd tidligere.

Og med de blåmerkene jeg har på hånda og mellom lårene, tyder det på at jeg har nektet å bli barbert? Jeg vet ikke men det er den følelsen jeg har.

Nå er jeg redd ryktene skal gå og at jeg skal bli møtt med et nedlatende blikk, men hva skal jeg skrive i en sms? Jeg tenkte sende sms pga. de tingene som jeg har glemt igjen, og ikke nevne sexen eller barberingen med ett ord...

Jeg føler at jeg er blitt utsatt for noe, men jeg vet ikke. Jeg ville valgt å huske hva som skjedde i stedet for denne følelsen av å ha vært med på noe jeg ikke aner omfanget av engang. Jeg tror jeg vet at jeg kun lå med han, men er ikke sikker...

Dette er en kjedelig sak. Hva ville dere gjort. Jeg ville helst aldri sett han igjen, men jeg vet jeg kommer til å se han for han bor rett i nærheten.

Huff! :klem:

Du bør egentlig anmelde ham, men så hadde du sex mens du var våken..

Jeg synes du skal konfrontere ham med det, og ha en venninne i bakhånda sånn for sikkerhets skyld.

Skrevet

Håper du får tak i tingen din og at ting ordner seg. Siden du ikke husker så mye er det lurt å sjekke seg for sykdommer!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg gjør det jeg ikke gjør, jeg anmelder han ikke. Jeg har ingen bevis.

Han kom hit nå og pratet med meg, og det ga meg

ro

Den som hadde er i utlandet nå.

Gjest splæsj
Skrevet

Du må sjekke deg for sykdommer, ja! Jeg synes du skal gå dra til legevakten med en gang. Be dem om en blodprøve i tillegg, mens det fremdeles finnes eventuelle spor i kroppen din. Da finner du ut om du ble dopet.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Nei. Jeg går ikke til politiet. Jeg har snakket med han og han har løyet - mulig - i hele kvled.

Jeg er allerede avkledd, så jeg orker ikke politiet...

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

HAN kom hit, og alt var tegna hvor trist livet er, og at han har minst to vitner på at jeg lot meg bli barbie...

Det er jo ikke hans feil, men han lyger.

Ingen har sett han som gjorde det mot meg...

Virkelig?

Men det er bedre å godta enn å bli drept eller truet.

Nå skipper jeg alt.

Gjest Blackout
Skrevet

Jeg får ikke gjort noe vemmlig md han, men det var ikke meningen.

Jeg fikk saken min tilbake, og han fortalte meg om sine offer og sine store kjærligeheter. Og at DET var IKKE han.

KANSKJE...

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...