Gå til innhold

Tetreolje mot sopp

Anbefalte innlegg

Gjest Wondering Woman
Skrevet

Noen som har brukt dette? Og hvordan brukes det, i tilfelle? Hvor mye må man blande det ut? Går det an å ha på tamponger?

Er helt grønn......................................

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Da ville jeg heller tatt turen på apoteket og kjøpt Canesten.

Skrevet (endret)

Vet flere bruker det, men jeg har ikke forsøkt selv. Men en advarsel: Det er mulig å reagere allergisk på tea-tre, så vær forsiktig! Test først på utvendig hud (først håndledd, så kjønnslepper), og så eventuelt en dråpe på tampongen. Vasking av underlivet med vann med noen dråper tea-tre olje skal og være effektivt (10 dråper i ca 1 liter vann), og antar faren for negative reaksjoner er mindre ved slik bruk.

Endret av Iceglow
Skrevet

IKKE bruk tetre på tampong opp i underlivet!!!!! Det er alt for sterke saker å bruke på slimhinner!!

Skyll deg heller med vann som Ice nevner, men bruk bare 3-4 dråper i mengden vann hun nevner.

En god - og nødvendig - regel: Bruk aldri rene, eteriske olje (altså uten å blande de i krem, vann eller vegetabilsk olje) rett på huden! I så tilfelle må det være i ordinert av en aromaterapeut som kjenner godt til eteriske oljers kjemi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...