Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg, har kun hatt en visning, og kunne kanskje tenkt meg å gå for en visning til, men skal jeg komme med motbud på taksten også godta det????

Hva hadde dere gjort?

markedet er jo litt hardt for alle parter har jeg inntrykk av.

Er på østlandet hvis det har noen betydning

Noen som har noen erfaring de vil dele?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du kan eventuelt si at du godtar et bud på takst (hvis det er det du gjør), og si at motbudet står i 1 time, og si at du ellers tar en ny visningsrunde.

Skrevet

Dersom du ikke måååå selge nå, vil jeg tro du kan tjene litt på å ha is i magen. Da vi skulle selge var første budet på 100tusen under takst. Dette avslo vi og vi stod en stund uten interesserte budgivere. Men etter et par uker kom det nye bud, og vi endte opp 80tusen over takst.

Var veldig glad da for at vi ikke solgte til de med det første - og da eneste - budet ;)

Skrevet

Har du ikke lest alle rådene som kommer over alt. Man blir jo oppfordret til å legge inn et skambud med kort frist.

Jeg hadde sagt at jeg ville gått for visning nr. 2.

Da er det stor mulighet for at det kommer et bud nr. 2 fra samme folka.

Gjest Gjest
Skrevet
Hva gjør jeg, har kun hatt en visning, og kunne kanskje tenkt meg å gå for en visning til, men skal jeg komme med motbud på taksten også godta det????

Hva hadde dere gjort?

markedet er jo litt hardt for alle parter har jeg inntrykk av.

Er på østlandet hvis det har noen betydning

Noen som har noen erfaring de vil dele?

vent, det kommer alltids noen og byr over takst.

Skrevet

Jeg kjøpte meg nylig leilighet (Østfold). Her er ikke markedet like sprengt som i Oslo, men det lønner seg absolutt å ha is i magen.

Min leilighet hadde takst på megler på 975.000, og fra takstmann 1.020.000.

Budrunden begynte på 920.000 og sluttprisen min ble 1.010.000.

Faktisk gikk budene så høyt som til 1.040.000, men selger ville at jeg skulle ha leiligheten :) . Dette var 1 uke etter den ble lagt inn på finn. Det virker som at folk trenger litt mer tid på seg her jeg bor.

Så ja, det lønner seg å vente.

Gjest solgt
Skrevet

Hvordan gikk det? bestemte du deg for å selge 30 tusen under takst???

Sa nettopp på nyhetene at det er selgers marked, så jeg hadde tatt en visningsrunde til var jeg deg.

Jeg hadde bare 1 visningsrunde fikk en sum over prisantydning som megler sa var bra og det han ville gitt for leiligheten. så jeg takket ja...

I ettertid ANGRET jeg på at jeg ikke tok en visningsrunde til! faktisk! Sitter med en følelse at jeg solgte for tidlig. Og ikke likte jeg hun som fikk leiligheten heller :grine:

Skrevet

Hva råder megler deg til? Han kjenner markedet (bør i alle fall kjenne det), og kan gi gode råd. Men generelt hadde nok jeg vært misfornøyd dersom det gikk såpass mye under prisantydning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...