Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2006 #2 Skrevet 2. mai 2006 Kontakt mellom kjønnsorganer, og kontakt mellom hender/munn og kjønnsorganer, anser jeg som utroskap.
Gjest singel! Skrevet 2. mai 2006 #3 Skrevet 2. mai 2006 (endret) Jeg mener man er utro hvis det er noe man har gjort som man ikke tør å fortelle og /eller hvis man gjør noe man ikke selv hadde tolerert av sin kjæreste. må legge til i min verden er det å lyve det samme som å være utro da. Da snakker jeg ikke om hvite løgner, men om store svarte løgner..... så min grense går vel ikke ved kroppskontakt, men lenge før det. Endret 2. mai 2006 av singel!
Blackjack Skrevet 2. mai 2006 #4 Skrevet 2. mai 2006 Min (vår) grense går ved kyss på munnen fysisk sett. Hvordan jeg skal definere utroskap mtp følelser er værre, men jeg hadde sett på det som en form for utroskap om han/jeg hadde hatt et "psykisk forhold" til noen også. Med det mener jeg at man hadde foretrukket en annen enn partneren sitt selskap over lang tid, snakket om "hemmelige" og private ting bak partneren sin rygg, eller løyet om sitt vennskap/"forhold" til den andre personen. Vanskelig å forklare og definere før man er i en slik situasjon.
Gjest splæsj Skrevet 2. mai 2006 #5 Skrevet 2. mai 2006 Har intrykk at her er det mange meninger ← Det er mange meninger, fordi det er mange mennesker som har forskjellige oppfattninger om hva det er. Noen synes at det er greit å kline med andre. Andre synes ikke det. Noen synes at det er greit å flørte med andre. Andre synes ikke det. Noen synes at det er greit å ha venner av det motsatte kjønn. Andre synes ikke det. Poenget er at hvert enkelt par bør snakke om hva som er greit og ikke greit, og så forholde seg til det. Brudd på dette vil da være utroskap.
Gjest lilletroll Skrevet 3. mai 2006 #6 Skrevet 3. mai 2006 Svarer som jeg har gjort hver gang dette temaet er tatt opp: alt du ikke kan gjøre foran partneren din er utroskap!
la Flaca Skrevet 4. mai 2006 #8 Skrevet 4. mai 2006 Svarer som jeg har gjort hver gang dette temaet er tatt opp: alt du ikke kan gjøre foran partneren din er utroskap! ← Men da inkluderer du flørting også... og flørting er vel ikke utroskap?
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2006 #9 Skrevet 4. mai 2006 Jeg ser ikke på kyssing som utroskap, men det er selvsagt veldig FY alikevel. For meg er utroskap sex med et annet menneske.
Gjest Gjesta Skrevet 4. mai 2006 #10 Skrevet 4. mai 2006 Utroskap er å gjøre det du vet, eller budre vite, at akkurat DIN partner ikke ville likt.
Gjest lilletroll Skrevet 4. mai 2006 #11 Skrevet 4. mai 2006 Men da inkluderer du flørting også... og flørting er vel ikke utroskap? ← Det kan det vel være? (Skal kanskje nevnes at vi har en veldig lav toleransegrad på slike ting hos oss..?)
Gjest Piper Skrevet 4. mai 2006 #12 Skrevet 4. mai 2006 Men da inkluderer du flørting også... og flørting er vel ikke utroskap? ← Hvorfor kan ikke flørting være utroskap? Om jeg mener det er utroskap, så er jo det min mening. Hva du aksepterer hos partneren din får være din sak, men du kan da ikke si at jeg for eksempel må mene det samme som deg.
Malama Skrevet 4. mai 2006 #13 Skrevet 4. mai 2006 Om du ikke åpent og ærlig kan fortelle for din partner hva du har gjort (eller gjøre det forran vedkommende), så mener jeg også at det er utroskap. Dersom du må begynneå lyve, og skjule sannheten, da har du passert en grense for hav jeg vil akseptere. Men noen lever jo i åpne forhold der selv sex med andre enn partneren er akseptert, så grensene for hva man kan fortelle den andre om er jo meget varierende da...
NinjaTurtle Skrevet 4. mai 2006 #14 Skrevet 4. mai 2006 Hvorfor kan ikke flørting være utroskap? Om jeg mener det er utroskap, så er jo det min mening. Hva du aksepterer hos partneren din får være din sak, men du kan da ikke si at jeg for eksempel må mene det samme som deg. ← Helt enig. For min egen del er utroskap å se på filmer med andre kjekke menn.
Gjest Gjesta Skrevet 4. mai 2006 #15 Skrevet 4. mai 2006 Hvis min partner ikke syns det gjør noe at jeg kysser andre menn, kanskje han til og med syns det er helt greit, da er det ikke utroskap. Hvis jeg ikke syns det er greit at han kysser andre damer, og han allikevel gjør det, da er det utroskap. Sånn sett kan en si at dersom jeg kysser en annen er det ikke utroskap, men hvis han gjør det samme er det utroskap. Utroskap handler om å bryte en tillit.
la Flaca Skrevet 4. mai 2006 #16 Skrevet 4. mai 2006 Hvorfor kan ikke flørting være utroskap? Om jeg mener det er utroskap, så er jo det min mening. Hva du aksepterer hos partneren din får være din sak, men du kan da ikke si at jeg for eksempel må mene det samme som deg. ← Bare diskuterer jeg. Ikke meningen å fornærme deg. Bare gikk ut fra at flørting og utroskap var to forskjellige ting. Jeg hadde ikke godtatt at mannen min flørta med andre jeg - det var nettop derfor jeg argumenterte sånn. Men jeg hadde heller ikke sagt at han hadde vært utro dersom han hadde flørta. Det blir noe helt annet liksom eller?...
Gjest allium Skrevet 4. mai 2006 #17 Skrevet 4. mai 2006 Bare diskuterer jeg. Ikke meningen å fornærme deg. Bare gikk ut fra at flørting og utroskap var to forskjellige ting. Jeg hadde ikke godtatt at mannen min flørta med andre jeg - det var nettop derfor jeg argumenterte sånn. Men jeg hadde heller ikke sagt at han hadde vært utro dersom han hadde flørta. Det blir noe helt annet liksom eller?... ← Enig. Det ser ut som definisjonen av utroskap er i ferd med å bevege seg over til "alt det er uakseptabelt at partneren gjør". Utroskap dreier seg om fysisk intimitet med en annen. Jeg er enig i at flørting ikke er utroskap, men akseptabelt er det ikke.
iselin Skrevet 4. mai 2006 Forfatter #18 Skrevet 4. mai 2006 Ja,her var det mange meninger Er vel litt enig at det er opp til hvert enkelt forhold.Mange har vi forskjellige tolleranse grenser.... Men jeg ser at mange mener flørting kan være utroskap....Det kommer vel ann på hvilken hensikt du har med å flørte vel..?Eller om du bare har det morro ute på byn,og blir kjent med nye mennesker.Jeg kan godt sitte på et fang og gi fra meg en klem uten at det betyr at jeg har en annen tanke med det....og jeg oppfører meg ikke noe annerledes om jeg er ute aleine enn om vi er kjæresten min er med. Men jeg har flere venninner som sier de har det mye mer moro når typen ikke er med,og det reagerer jeg litt på da. :klø:
Malama Skrevet 4. mai 2006 #19 Skrevet 4. mai 2006 Hvorfor er utroskap nødvendigvis fysisk? Jeg anser utroskap som å være et tillitsbrudd, slik noen skrev lenger oppe, og den mentale delen av det vil såre minst like mye som det fysiske.
Gjest Godjenta79 Skrevet 4. mai 2006 #20 Skrevet 4. mai 2006 For meg er utroskap når du har gjort noe som du ikke kan fortelle mannen din om uten at det er et tillitsbrudd mellom dere. Den grensa er jo forskjellig fra forhold til forhold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå