Gå til innhold

jogging eller sykling?

Gjest kan noen hjelpe

Anbefalte innlegg

Gjest kan noen hjelpe

trenger og få strammet opp litt rundt magen og lurer dermed om noen kan fortelle meg hva som er best av jogging og sykling..tar 400 situps annenhver dag og trener innebandy to ganger i uka.. nå som det begynner og bli sommer vil jeg gjerne trene litt ute og kanskje ta av 2-3 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Magemusklene trener du jo allerede med situps, så det du trenger er jo fettforbrennende trening- og da er både jogging og sykling like bra, det som teller er hvor lenge du holder på og hvor høy intensitet du holder.

Det beste er å velge det du synes er morsomst, da blir treningen mye lettere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du tar 400 situps hver dag så bør du også trene ryggen ellers kan du få ganske så feil holdning.

for min del funker jogging ganske bra, spesielt siden jeg vil ha mindre legger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malina

Jogge/løpe er vektbærende trening, og vil mest sannsynlig forbrenne mer kalorier fordi du må dra på vekta di....dessuten er det bedre trening for skjelettet.

PS: Du bør variere på mageøvelsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jogging tror jeg er best. Tenk på hvor store lår du får av sykling. :overrasket: Sykling er for menn mener nå jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jogging tror jeg er best. Tenk på hvor store lår du får av sykling. :overrasket:  Sykling er for menn mener nå jeg da.

eeeh, har gunn rita dahle store lår??

Jeg sykler masse, fordi det er mye gøyere enn å jogge og jeg kommer meg lettere ut på sykkelen enn i joggskoa.

Jeg har ikke store lår..

Sykling er utholdenhetstrening!!

Det man gjør fordi det er gøy, det gir resultater.

Trening skal være lystbetont.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Det man gjør fordi det er gøy, det gir resultater.

Trening skal være lystbetont.

:Nikke: Nemlig!

Hilsen en annen sykkelentusiast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal mye til for å bygge (for) store lår. Selv har jeg trent aktiv sykling (både inne- og utendørs) i ca. 5 år, og først nå begynner jeg å merke at jeg har fått en del muskler i beina. Selvsagt individuelt, men det skal altså mye til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Ja, det er sikkert sant det, men det er noen som får skikkelig store lår av å sykle, og det er vel ikke målet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malina
Ja, det er sikkert sant det, men det er noen som får skikkelig store lår av å sykle, og det er vel ikke målet?

Men man vil jo også kvitte seg med fett på lårene, og siden fett tar mer plass en muskler, tviler jeg på at man får så mye større lår av å sykle. Hvis man f eks kvitter seg med 2 kg fett, men legger på seg de samme antall kg i muskler, vil man ikke se så stor ut! Hvis du skjønner poenget mitt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Men man vil jo også kvitte seg med fett på lårene, og siden fett tar mer plass en muskler, tviler jeg på at man får så mye større lår av å sykle. Hvis man f eks kvitter seg med 2 kg fett, men legger på seg de samme antall kg i muskler, vil man ikke se så stor ut! Hvis du skjønner poenget mitt?!

Jeg skjønner poenget ditt, det er bare det at jeg har sett slike syklister ha så store lår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jogging tror jeg er best. Tenk på hvor store lår du får av sykling. :overrasket:  Sykling er for menn mener nå jeg da.

Jeg fikk mindre lår (og rumpe) av å sykle langt (et par timer) med medium intensitet, jeg. Ikke på for høyt gir men sånn midt i mellom. Var mest opptatt av å holde beina i gang enn å kjøre så tungt som mulig. Tror det er veldig individuelt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...