Gjest Little me Skrevet 2. mai 2006 #1 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Jeg skal til Milano i sommer og lurer litt på hva jeg kan forvente. Noen som har vært der og kan gi meg litt info?? Blant annet ang priser, restauranter, uteliv, hotellstandard osv. Gleder meg uansett i hvert fall!!! Endret 2. mai 2006 av Little me Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 2. mai 2006 #2 Del Skrevet 2. mai 2006 Skal selv til Milano, så jeg følger med spent her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2006 #3 Del Skrevet 2. mai 2006 Ikke Milano, men Italia generelt: en såkalt turistmeny tilbys ofte til ca. 20 euro. Ikke bestill mat på restauranter som har dagens meny bare muntlig og ikke noen skriftlig meny. Det kan bli dyrt. Det finnes mange muligheter til å spise rimeligere, men da må holde øynene litt oppe. Søk på hoteller på Internett, da finner du gode beskrivelser på mange hotell. Bodde selv på en-stjerne hotell sist. Billig (45 euro for et dobbetrom uten frokost, men det var ikke i Milano), rent og ok, uten tv (men italiensk tv er uansett forferdelig) og med dusj og do på gangen (eget valg, for noen euro mer kunne man få rom med dusj/wc) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #4 Del Skrevet 3. mai 2006 Hei Jeg er "lommekjent" i Milano og vet alt... nesten. Har vært der rundt 40 ganger. Du finner alle typer hoteller, fra de uten en eneste stjerne og opptil 6 stjerner. Det er hundrevis av hoteller å velge mellom. Jeg foretrekker å bo sentralt, heller bruke litt mer penger på god beliggenhet enn å bruke en masse tid og penger på taxi og tbane. Prisene på hotell i Milano varierer veldig i løpet av året. Når det er store varemesser (og det er de ofte), raser prisene i været. Ellers i året ligger de litt under norske priser. Midt på sommeren er det vanligvis forholdsvis rimelig. Ellers er Milano en forholdsvis dyr by. Men som i de fleste andre storbyer varierer prisene sterkt fra gate til gate. Hvis du velger å ta en kopp kaffe eller et glass vin på en av utekafeene midt i shoppingstrøket, betaler du dyrt for sitteplassen. Litt lenger unna folkemengdene kan du få kjøpt de samme drikkevarene til langt under halv pris. Når det gjelder uteliv, vet jeg ikke helt hva du er ute etter. Det kommer blant annet an på hvor gammel du er. Men Milano har massevis av nattklubber, mange av dem er av den fancy sorten. Ofte dyrt, men absolutt verdt det. Ellers er det mange hyggelige ute- og innecafeer i smågatene i Breraområdet som kan anbefales. Veldig hyggelig område på kveldstid, mest yngre folk. Spør videre.... vet ikke om jeg fikk svart deg på alt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little me Skrevet 3. mai 2006 #5 Del Skrevet 3. mai 2006 Oi, tusen takk for meget god respons!! Vi skal bo på et 3 stjerners midt i byen. Tusen, tusen takk for tipset om hvor man kan få tak i litt billigere drikke og mat da vi er 2 fattige studenter som skal på tur. Men gøy skal vi ha det!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little me Skrevet 3. mai 2006 #6 Del Skrevet 3. mai 2006 Forresten!!! 40 ganger?!?!?!?!?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #7 Del Skrevet 3. mai 2006 ja, minst 40 Det er nemlig en perfekt by for shopping. De andre italienske storbyene har så mange historiske attraksjoner at jeg ikke har samvittighet til å gå inn i en butikk. Mens Milano kun er beregnet for en eneste ting: Shopping (+ evt. fotballkamp). Hvis dere har lite penger, så anbefaler jeg flg.: Ikke spis på restaurant hver dag. Finn et supermarked i nærheten av hotellet. Fyll opp handlekurven med brød, skinke, salami, vin, ost. Topp fingermat! Så kan man heller bruke større deler av budsjettet på andre ting. T-bank, buss og trikk er rimelig. Du sa 3 stjerners midt i sentrum? Det er kanskje i nærheten av sentralbanestasjonen? Hvis det er på de kanter, anbefaler jeg å ikke surre for mye rundt i gatene der på kveldstid. I området foran jernbanestasjonen er det endel mindre hyggelige miljøer. Ha en fin tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #8 Del Skrevet 3. mai 2006 ooops Fikk litt dårlig samvittighet i forhold til mitt kjære Milano. Det er selvfølgelig andre ting å gjøre der enn å shoppe. Av serverdigheter er det først og fremst domkirken, slottet og maleriet "Det siste måltid" av Leonardo da Vinci. Men det er også en mengde kunstutstillinger, La Scala og andre ting. Men i forhold til andre italienske byer, der det er historiske byggverk på hvert eneste gatehjørne, er Milano litt mer kommers. Men få med dere de små gågatene i Brera på kveldstid. Det er de mest "typisk italienske", hyggeligste gatene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 3. mai 2006 #9 Del Skrevet 3. mai 2006 Vet du om noen hoteller i Milano som har utendørsbasseng, men som ikke er rådyre. Vi har i utgangspunktet tenkt å være der kun en helg, men dersom vi finner en grei hotell hvor vi kan sole oss så blir vi muligens der de 10 dagene vi har tenkt å tilbringe i Italia. Blir veldig takknemmelig for svar, da jeg ikke har klart å finne noe på nettet selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2006 #10 Del Skrevet 4. mai 2006 Vet ikke om noen i sentrum av Milano. Hvis det finnes, er det ihvertfall helt sikkert på de luksuriøse og dyreste hotellene. Men du finner helt sikkert noen utenfor bykjernen. Milano er veldig stor i omkrets, og det er store områder rundt som har adresse Milano - men som er langt unna sentrum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little me Skrevet 4. mai 2006 #11 Del Skrevet 4. mai 2006 Hvor lang tid tar det fra flyplass og inn til sentrum?? Burde man ta buss, taxi eller hva?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2006 #12 Del Skrevet 4. mai 2006 Malpensa: - Ca. 30 minutter med taxi. Koster endel... - Ca. 55 minutter med flybuss. Går hvert 10.-15. minutt, pris mellom 5 og 10 euro. Stopper ved messehallen og ved sentralbanestasjonen. - Tog: Ca. 45 minutter, men vær obs på at dette ikke er et rent flytog. Vanskelig bl.a. med bagsjeplass. Husker ikke prisen, jeg har bare tatt toget en gang. Linate: Veldig nær sentrum. Best med taxi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little me Skrevet 4. mai 2006 #13 Del Skrevet 4. mai 2006 :klø: Står Milano bergamo.... er det en av de flyplassene du nevnte??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little me Skrevet 4. mai 2006 #14 Del Skrevet 4. mai 2006 Bergamo ligger visstnok 5 mil utafor så det er kanskje den øverste du nevnte??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little me Skrevet 4. mai 2006 #15 Del Skrevet 4. mai 2006 Hmmmm.... virker som flyplassen vi skal til ikke er noen av de to... kan belage oss på lang reisevei vi da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little me Skrevet 4. mai 2006 #16 Del Skrevet 4. mai 2006 Da har jeg finni det, ca 1 time med buss inn til Milano. Turen er så billig så det skal jeg overleve! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. mai 2006 #17 Del Skrevet 4. mai 2006 Jeg har landet på Bergamo, det går Flybusser inn til Milano Centrale, billig og effektivt. God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2006 #18 Del Skrevet 4. mai 2006 Sorry, tok ikke med Bergamo i oversikten min. For meg er det et eget reisemål, forøvrig en meget hyggelig by. Men burde jo husket på at noen flyselskap kaller destinasjonen Milano når de egentlig lander i Bergamo...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå