Gjest Holly Hobbie ikke logget inn Skrevet 2. mai 2006 #1 Skrevet 2. mai 2006 Jeg reiser naa bort i morgen og kommer hjem paa fredag i neste uke. Er paa dag 2 i mensen naa og kommer altsaa hjem paa dag 12. Ved forrige clomidkur fikk jeg el paa dag 15 (tror jeg - fikk hvertfall positiv el-test den dagen. Testet ingen andre dager). Begynte paa kuren paa dag 4-8. Naa begynner jeg paa kuren paa dag 3 (forrige gang maatte jeg vente til dag 4 pg.a ventet paa klarsignal fra legen). Saa da kan jeg kanskje vente aa faa el paa dag 14 denne gangen? Siden jeg begynner paa dag 3? Men det er vel kanskje best aa dra hjem torsdagen, slik at vi faar en sjanse paa dag 11 ogsaa? Eller er jeg hysterisk naa? Er bare saa redd for aa gaa glipp av el. Tar jo ikke disse tablettene for moro skyld og kan ikke gaa paa dem i evigheter heller.... Hva ville dere gjort?
Cymbidium Skrevet 2. mai 2006 #2 Skrevet 2. mai 2006 Jeg ville ha reist hjem før, for å være ennå mer sikker på å få med EL.
Holly Hobbie Skrevet 2. mai 2006 #3 Skrevet 2. mai 2006 Ja, jeg tror jeg hoerer om jeg kan forandre billetten slik at jeg kan dra hjem litt foer... Holder det med en dag, eller burde jeg dra hjem to dager foer?
Glossy Skrevet 2. mai 2006 #5 Skrevet 2. mai 2006 Hadde nok reist hjem to dager før jeg, for som du sier så går du ikke på piller for morro skyld. Går jo greit å ha en pausefri mnd som gjest over sier, men kanskje greit å ta den når en ikke går på piller....
Kosepia Skrevet 2. mai 2006 #6 Skrevet 2. mai 2006 Vet du.. Om dette er en reise som er godt planlagt og alt slikt, så dra, tenkt på noe HELT annet enn prøving og kom hjem på dag 12. Så ja, jeg synes du er bittebittebittelitt hysterisk, men bare biiiiiittelitt. Jeg vil tro at du får eggløsning omtrent samtidig som sist. Prøvingen er ikke livet ditt, selv om det ofte føles slik. Så kom deg ut av huset og kos deg mens du er borte, så går dagene frem til eggløsningen superfort! Om du kommer hjem på dag 12, så kan dere fortsatt ha dere da, og kanskje eggløsninga kommer på dag 13. Det er jo optimalt det. Men om du absolutt ikke finner noen ro og ikke klarer å tenke på noe annet.. Så reis hjem tidligere.
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2006 #7 Skrevet 2. mai 2006 Hadde nok reist hjem to dager før jeg, for som du sier så går du ikke på piller for morro skyld. Går jo greit å ha en pausefri mnd som gjest over sier, men kanskje greit å ta den når en ikke går på piller.... ← Jeg mente ikke røvefri mnd, men pillefri. Kan jo ha sex selv om man ikke tar piller, og pergo virker jo slik at man kan få litt gratiseffekt av forrige mnd. Og når man da muligens ikke en gang går glipp av el... Har selv prøvd i over ett år, og jeg har funnet ut at man rett og slett er nødt til å leve vanlig liv også, ellers blir man spist opp av prøving og negativitet.
Holly Hobbie Skrevet 3. mai 2006 #8 Skrevet 3. mai 2006 Dette er ikke negativt for meg - tvert i mot! Endelig har vi kanskje like store sjanser til aa lage en baby som de fleste andre! Jeg reiser gladelig hjem litt foer, jeg gjoer jobben en tjeneste ved aa i det hele tatt reise til Norge, saa om turen blir to dager kortere har ikke det saa mye aa si for dem. Noen ganger maa man tenke paa hva man selv vil!! Akkurat naa er proevingen foersteprioritet! Saa vaer saa snill ikke kom med velmente raad om "pausemaaned" o.l.
Floja Felíz Skrevet 3. mai 2006 #9 Skrevet 3. mai 2006 Da har du jo nettopp svart på ditt eget spørsmål... Lykke til!
Gjest allium Skrevet 3. mai 2006 #10 Skrevet 3. mai 2006 Skjønner deg veldig godt, jeg. Selv utsatte jeg en jobbreise slik at jeg måtte opp grytidlig om morgenen reisedagen, for ikke å gå glipp av eggløsningen, som også var beregnet til reisedagen. Det ble lite søvn den siste natten hjemme... Hadde pga en undersøkelse hatt sexforbud den syklusen helt til den siste kvelden. Da hadde vi prøvd i nesten to år, men jammen ble jeg gravid også!
Prada Skrevet 3. mai 2006 #11 Skrevet 3. mai 2006 Eller hva med å ikke starte på dag 3, men 4 eller 5 i stedet? Mange som begynner på dag 5, så det skal ikke være noe i veien for det. Og to dager utesettelse av el er vel ikke så ille? Jeg hadde vært mest opp tatt av å få el til å passe med helgen for min del...
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #12 Skrevet 3. mai 2006 Akkurat naa er proevingen foersteprioritet! Saa vaer saa snill ikke kom med velmente raad om "pausemaaned" o.l. ← I alle dager... Er vel ingen her som har nevnt noe som helst om å ta pause, annet enn evt fra piller, siden du selv nevnte at du ikke gikk på dem for morro skyld. Og du kommer attpåtil antakelig fint hjem til el. Ikke ante man hva du skulle heller, om det var en tur vekk til glede for deg eller noe du egentlig fint kunne unnvære. Jeg syens du styrer mye, jeg Hollie, helt fra tanken om barn slo rot i deg og du jobbet med å overtale mannen. Håper du blir gravid raskt, både for din del, mannens del og KGs del... Hilsen sliter
Holly Hobbie Skrevet 3. mai 2006 #13 Skrevet 3. mai 2006 Hei "sliter." Med det lite hyggelige innlegget der skjoenner jeg godt at du velger aa vaere anonym. Du MAA ikke svare eller gaa inn i traadene mine hvis du ikke vil, vet du, saa slipper du "styret" mitt. Jeg har ikke saa mange aa diskutere dette med, derfor skriver jeg her paa kg. I likhet med mange andre! Prada - takk for tips om aa starte paa dag 4. Ingen dum ide. Naa har jeg booket om billettene - det gikk lett som bare det, heldigvis - saa jeg tror jeg begynner i dag, som er dag 3. Men det var lurt dersom jeg ikke kunne ha forandret dem. Da beklager jeg til "sliter" og andre som synes jeg maser og lover aa ikke styre mer paa en stund...eller forresten, det tror jeg er umulig!
Malama Skrevet 3. mai 2006 #14 Skrevet 3. mai 2006 Husk også at positiv EL test får du FØR selve EL da, når testen er positiv inntreffer somregle EL 12-48 timer senere. følgelig er det sannynlig at med positiv test dag 15 hadde du tidligst EL dag 16. Jeg tror følgelig du skulle klart deg fint uten å endre billettene, men når du nå allerede ha gjort det så: God tur, og kos deg. Og kos deg enda mer når du kommer hjem, om enn på en annen måte
Impala Skrevet 4. mai 2006 #16 Skrevet 4. mai 2006 Jeg ønsker deg nå lykke til jeg da, og håper det klaffer for dere denne PP
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå